Gå til innhold

Hva er det lurt å spise til frokost?


koselig

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg er en av de som spiser aldri frokost, men fra imorgen av har jeg bestemte meg å gjøre noe med det. Har dere noe tips og forslag hva jeg kan spise til frokost? Som gir meg masse energi og tar ikke alt for lang tid å lage? :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke er vant med å spise frokost så kan det jo være greit å begynne med noe som ikke er så tungt. Hva med en smoothie? Kjør litt banan, yoghurt, jus og frukt du liker i en food processor eller bland det med stavmikser. Lett å spise, godt og sunt :)

Ellers er jeg veldig glad i havregrøt. Den kan lages i mikroen, bare balnd havregryn og vann (blandingsforholdet står på pakka) i den skåla du skal spise det fra og hiv det i mikroen i noen minutter. Kjempegod med syltetøy og melk, eller rosiner og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg veldig glad i havregrøt. Den kan lages i mikroen, bare balnd havregryn og vann (blandingsforholdet står på pakka) i den skåla du skal spise det fra og hiv det i mikroen i noen minutter. Kjempegod med syltetøy og melk, eller rosiner og kanel.

Enig her, selv lager jeg den med 50/50 vann og melk. Har oppi alt fra bananer, epler, blåbær, alltid kanel, mandler, cottage cheese, litt honning, som Pingting nevner, osv. Det er bare å bruke fantasien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her, selv lager jeg den med 50/50 vann og melk. Har oppi alt fra bananer, epler, blåbær, alltid kanel, mandler, cottage cheese, litt honning, som Pingting nevner, osv. Det er bare å bruke fantasien!

Nja jeg likte mere den smoothie varianten.. hehe. jeg blir som regel ikke sulten i 2-3 timer etter jeg våknet. havregryn blir litt for "tungt" tror jeg.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide heller aldri å spise frokost, men så begynte jeg med det for et halvt års tid siden.

Var heller ikke sulten før et par timer etter at jeg stod opp, men nå er jeg hvertfall litt sulten. Jeg spiser bare et par skiver eller frokostblanding hvis jeg skal på jobb. Orker ikke stå opp tidligere for å få tid til noe mer.

Hvis jeg ikke skal på jobb spiser jeg som regel omelett og kanskje litt frukt. Blir mett og trenger ikke spise før 4-5 timer senere som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja jeg likte mere den smoothie varianten.. hehe. jeg blir som regel ikke sulten i 2-3 timer etter jeg våknet. havregryn blir litt for "tungt" tror jeg.. :/

Hva med å lage noe som frister deg nå i starten, bare for å komme i gang med rutinen. Noe du liker og kunne tenkt deg?

Bare en yoghurt feks. er bedre enn ingenting.

Noen knekkebrød/skiver med godt pålegg.

En fruktsalat av feks. en banan, ett eple, en appelsin, druer og mandler med vaniljekesam/cottage cheese er kjempegodt!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleide heller aldri å spise frokost, men så begynte jeg med det for et halvt års tid siden.

Var heller ikke sulten før et par timer etter at jeg stod opp, men nå er jeg hvertfall litt sulten. Jeg spiser bare et par skiver eller frokostblanding hvis jeg skal på jobb. Orker ikke stå opp tidligere for å få tid til noe mer.

Hvis jeg ikke skal på jobb spiser jeg som regel omelett og kanskje litt frukt. Blir mett og trenger ikke spise før 4-5 timer senere som regel.

ja,det går faktisk ann å steke en omlett mens man årdner seg på badet. Det var lurt ! tussen takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage noe som frister deg nå i starten, bare for å komme i gang med rutinen. Noe du liker og kunne tenkt deg?

Bare en yoghurt feks. er bedre enn ingenting.

Noen knekkebrød/skiver med godt pålegg.

En fruktsalat av feks. en banan, ett eple, en appelsin, druer og mandler med vaniljekesam/cottage cheese er kjempegodt!

ja, tror det er lurt å starte litt lett, sånn at jeg blir vant til det. det er sikkert kjempelurt med frukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic her, men jeg ser det dere anbefaler skal være en lett frokost, siden TS ikke har vane men å spise frokost.

Mitt spørsmål er da, hva spiser dere til frokost dere andre da, som skal være en normal, og ikke lett frokost?

Jeg spiser 2 knekkebrød med ost eller kjøttpålegg + frukt-smoothie. Jeg visste ikke at det er en lett frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic her, men jeg ser det dere anbefaler skal være en lett frokost, siden TS ikke har vane men å spise frokost.

Mitt spørsmål er da, hva spiser dere til frokost dere andre da, som skal være en normal, og ikke lett frokost?

Jeg spiser 2 knekkebrød med ost eller kjøttpålegg + frukt-smoothie. Jeg visste ikke at det er en lett frokost!

Det er noe sånt jeg spiser og, derfor anbefalte jeg bare smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at bare frukt er en lett frokost, og frukt og yoghurt. Jeg selv spiser en frokost med ett glass jus og to brødskiver, eller en tallerken havregrøt/-gryn. Hvor lett en frokost er kommer jo an på størrelsen og appetitten til en person.

Jeg selv blir egentlig først sulten etter en times tid, men kan klare å spise etter en halv. Derfor drikker jeg først to kopper kaffe og stirrer sløvt ut i verden, mens jeg venter på å bli sulten.

Det er ingen som har bestemt at man må spise frokost med én gang man våkner. Må du vente to timer, er det jo fortsatt frokost. Må du vente fem, og er sulten i tre av dem, da er det nok på tide å endre vaner for å oppnå den helsegunsten vi hører om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic her, men jeg ser det dere anbefaler skal være en lett frokost, siden TS ikke har vane men å spise frokost.

Mitt spørsmål er da, hva spiser dere til frokost dere andre da, som skal være en normal, og ikke lett frokost?

Jeg spiser 2 knekkebrød med ost eller kjøttpålegg + frukt-smoothie. Jeg visste ikke at det er en lett frokost!

Havregrøt, skiver/knekkebrød med pålegg er nå ikke lette frokoster, normale vil jeg påstå, det kommer jo helt an på mengden en spiser, pålegget en bruker osv, det samme gjelder fruktsalat med vaniljekesam. Jeg bruker nesten en hel boks vaniljekesam sammen med masse frukt/bær og dette holder meg mett til jeg spiser ett mellommåltid ett par timer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Når man over tid venner seg til å spise frokost, og ellers er flink til å regulere kost og trim. Så vil man endre seg og bli jæskla sulten når det nærmer seg hanegal!

Jeg har akkurat oppdaget at man kan ha "ting" oppi havregrøten..*skikkelig treig* :sjenert: Og det smaker kjempegodt! Men, har man epler oppi FØR man nuker den i microen? Eller rosiner eller.. hva det måtte være. Eller etter at man har nuka den?

*dum* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Streken
Litt off topic her, men jeg ser det dere anbefaler skal være en lett frokost, siden TS ikke har vane men å spise frokost.

Mitt spørsmål er da, hva spiser dere til frokost dere andre da, som skal være en normal, og ikke lett frokost?

Jeg spiser 2 knekkebrød med ost eller kjøttpålegg + frukt-smoothie. Jeg visste ikke at det er en lett frokost!

To grovbrødskiver eller 3 knekkebrød (som regel med ost) + et glass melk eller juice + en frukt (som regel et eple eller en banan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat oppdaget at man kan ha "ting" oppi havregrøten..*skikkelig treig* :sjenert: Og det smaker kjempegodt! Men, har man epler oppi FØR man nuker den i microen? Eller rosiner eller.. hva det måtte være. Eller etter at man har nuka den?

*dum* :sjenert:

Det bestemmer du helt selv! Om du vil ha litt mykere epler og rosiner, så ha dem oppi før - om du vil ha dem mer rå så ha dem oppi etterpå. Nemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det bestemmer du helt selv! Om du vil ha litt mykere epler og rosiner, så ha dem oppi før - om du vil ha dem mer rå så ha dem oppi etterpå. Nemlig! :)

Øh..ja der kan du se. *rødm* Prøve meg frem da. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så veldig glad i frokost, men jeg prøver å spise en skål fitness frokostblanding med melk på hver dag. Da går det ca 3 timer til jeg blir sulten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...