Gå til innhold

Vil jeg gå ned av dette?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 19 år som ønsker å gå ned i vekt. jeg vil bare ned rundt 3 kg, og spiser til vanlig rundt 2500 kcal om dagen. sitter foran pcen i forbindelse med jobb mesteparten av dagen, så jeg er ganske inaktiv. jeg lurte på om jeg vil gå ned i vekt hvis jeg legger meg på 1700 kcal om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil heller anbefale deg å begynne å trene! Om du trener 2-3 ganger i uken vil du ikke bare gå ned, men du vil stramme opp kroppen og det er mange helsegevinster som følger med framfor å spise mindre mat. Nå vet jeg ikke hva du spiser da, men siden du bare ønsker å gå ned en tre kilo så synes jeg å trene er bedre enn å minke mat-inntaket betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...det er bare det at jeg hater å trene og heller ikke har tilgang på treningssenter :sjenert: så derfor tenkte jeg at det må jo gå an å gjøre noe med kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...det er bare det at jeg hater å trene og heller ikke har tilgang på treningssenter :sjenert: så derfor tenkte jeg at det må jo gå an å gjøre noe med kostholdet?

Trening er så mangt, dansing, svømming, spasere lenger og raske turer som får pulsen litt opp. Du kan kjøpe trenings-DVD`er og utstyr. Men om ingenting av aktivitet frister så er det greit å ta fatt på kostholdet ja, men ville minket inntaket gradvis. Start med å redusere med max 500 kalorier nå en periode. Se hva utslaget blir. Det anbefales ikke ett høyere vekttap enn ca 0,5 kilo per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er så mangt, dansing, svømming, spasere lenger og raske turer som får pulsen litt opp. Du kan kjøpe trenings-DVD`er og utstyr. Men om ingenting av aktivitet frister så er det greit å ta fatt på kostholdet ja, men ville minket inntaket gradvis. Start med å redusere med max 500 kalorier nå en periode. Se hva utslaget blir. Det anbefales ikke ett høyere vekttap enn ca 0,5 kilo per uke.

Ok, skal prøve på dette :) takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å redusere det daglige kaloriinntaket ditt med 500 kalorier vil du gå ned en halv kilo i uka ja, ikke noe problem :)

Du kan gå ned ca en kilo pr uke ved å redusere inntaket ditt til rundt 1400 kalorier pr DAG !!

*edit: endret fra "pr uke" til "pr dag"*

Endret av Thomas Andrè
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gå ned ca en kilo pr uke ved å redusere inntaket ditt til rundt 1400 kalorier pr uke.

Er ikke det litt lite med 1400 kcal per uke? Det blir 200 kcal per dag, dvs et stort glass juice og et knekkebrød med pålegg daglig :) hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje han mente med 1400 kalorier? :klø:

Ellers vil du gå ned i vekt hvis du reduserer kaloriinntaket til 1700 ja. Men jeg vil også anbefale deg til å finne en treningsform du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt lite med 1400 kcal per uke? Det blir 200 kcal per dag, dvs et stort glass juice og et knekkebrød med pålegg daglig :) hmm...

herregud, ja, jeg mente 1400 kalorier pr dag, unnskyld!!! var slettes ikke meningen altså... :sjenert:

1400 kalorier pr DAG, la det ikke være noen tvil om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...