Gå til innhold

Go123 eller andre dietter, erfaringer?


Asteria

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært noe særlig fan av slike dietter som GO123 og andre milkshake-dietter.. Men så lurer jeg allikevel på, er det noen som har prøvd? Og synes dere det virker?

Jeg har tro på trening, og trener en del.. Men kanskje jeg skulle gitt en slik diett et forsøk for å gå raskere ned i vekt?

Erfaringer mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart, du vil gå ned FORDI du får kaloriunderskudd. Og kun derfor.

Når du derimot begynner å spise normalt igjen så vil du naturligvis gå opp om du ikke trener og forbrenner dobbelt så mye, fordi kaloriinntaket er større.

Enkel matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, du vil gå ned FORDI du får kaloriunderskudd. Og kun derfor.

Når du derimot begynner å spise normalt igjen så vil du naturligvis gå opp om du ikke trener og forbrenner dobbelt så mye, fordi kaloriinntaket er større.

Enkel matte.

hehe.. ja det er sant.. enklere blir det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner det med nutrilette-shaker da feks, så inneholder en shake 111 kcal. Om du følger dietten helt ut så er det anbefalt at man som kvinne drikker 5 shaker om dagen. Dette er kun 555 kcal om dagen!!! Det er sykt lite, med tanke på at man forbrenner ca 1200 kcal stillesittende i løpet av en dag.. Det er heller ikke anbefalt å ha mer enn 700 kcal i underskudd i løpet av en dag for en sunn vektnedgang. Går man på en slik diett da, så går man jo i over det dobbelte i underskudd, og trener man i tillegg.. Nei, ikke bra for kroppen. Og selvfølgelig vil man gå ned MASSE pga alt underskuddet, men så kan man jo skjønne hva som skjer når man begynner å spise normalt igjen etterpå..

Men klart, om man synes shakene er gode så kan man jo bruke dem som måltidserstattere, evt dempe søstug osv. For å begrense kaloriene, men ikke for å kutte dem ut :)

Slike shake-dietter brukes jo fortrinnsvis for folk som er ekstremt overvektige og feks uten problemer kan gå ned 30 kg uten at de kommer på igjen, fordi de endrer kostholdet ellers. Eller de som må gå ned mye før en operasjon eller lignende.

Ellers er det bare latskap at vi "normale" som faktisk KAN ta oss en joggetur istedenfor, velger å lure oss unna med slikt tull... :)

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Har aldri vært inne på dette forumet før, men kom tilfeldigvis over det :-) Ville bare svare deg på dette spørsmålet, ettersom jeg selv var skeptisk til GO123. Men min erfaring, er kun positiv! Etter år med flere barn, full jobb, og det vanlige hverdagstresset, har jeg klart å legge på meg 15 kg de siste 5 årene...! Så nå tenkte jeg at nå må noe gjøres, det er nå eller aldri! Er 41 år, så kiloene renner ikke akkurat av lenger, heller...

Begynte for 3 uker siden, og har allerede gått ned 5-6 kg, uten frustrasjon. Trener mindre, ettersom kaloriinttaket er lavt, men går til og fra jobb, og er ellers normalt aktiv. Men har beholdt dansekurset mitt en gang i uken, en times tid :-) Tar en shake til frokost, og min vanlige kaffe med melk. Lunsjen blir som vanlig, men uten brød (kylling, fisk, kjøtt...noe godt og varmt! Og med masse grønnsaker). Tar så en shake ca kl 15, deretter en suppe (go123, også) kl 17. Senere på kvelden tar jeg fukt eller grønnsaker, eller en ny shake/ suppe (av og til i tillegg til frukten).

Må si at de første 3-4 dagene er verst, ettersom kroppen er uvant med dette, men så går det overraskende bra! Og det beste, er at man får et lite kick av shaken. Man blir i form, og litt "høy". Får overskudd, og lyst til å gjøre ting. Jeg tror at med vanlig kalorifattig mat, går man rundt og er konstant sulten, og til tider litt frustrert...vanskelig å stå i mot oster, godteri, chips, etc. Men ikke med denne kuren.

En annen fordel, er at man får alt tilsendt på en gang, slik at det er ingen unnskyldning for å ikke spise det, ettersom man ikke går tom.

Jeg har foreløbig kun postive erfaringer! Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du sammenligner det med nutrilette-shaker da feks, så inneholder en shake 111 kcal.

På GO123 er hver shake, suppe, bar på 200 kcal. Det er anbefalt fra 1-3 pr dag, og resten av de totalt 5 måltidene pr dag skal være vanlig lett mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De blandes ut med vann. Smaker så der.. Drikker man med munnen åpen smaker man den ikke så da går det ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har aldri vært inne på dette forumet før, men kom tilfeldigvis over det :-) Ville bare svare deg på dette spørsmålet, ettersom jeg selv var skeptisk til GO123. Men min erfaring, er kun positiv! Etter år med flere barn, full jobb, og det vanlige hverdagstresset, har jeg klart å legge på meg 15 kg de siste 5 årene...! Så nå tenkte jeg at nå må noe gjøres, det er nå eller aldri! Er 41 år, så kiloene renner ikke akkurat av lenger, heller...

Begynte for 3 uker siden, og har allerede gått ned 5-6 kg, uten frustrasjon. Trener mindre, ettersom kaloriinttaket er lavt, men går til og fra jobb, og er ellers normalt aktiv. Men har beholdt dansekurset mitt en gang i uken, en times tid :-) Tar en shake til frokost, og min vanlige kaffe med melk. Lunsjen blir som vanlig, men uten brød (kylling, fisk, kjøtt...noe godt og varmt! Og med masse grønnsaker). Tar så en shake ca kl 15, deretter en suppe (go123, også) kl 17. Senere på kvelden tar jeg fukt eller grønnsaker, eller en ny shake/ suppe (av og til i tillegg til frukten).

Må si at de første 3-4 dagene er verst, ettersom kroppen er uvant med dette, men så går det overraskende bra! Og det beste, er at man får et lite kick av shaken. Man blir i form, og litt "høy". Får overskudd, og lyst til å gjøre ting. Jeg tror at med vanlig kalorifattig mat, går man rundt og er konstant sulten, og til tider litt frustrert...vanskelig å stå i mot oster, godteri, chips, etc. Men ikke med denne kuren.

En annen fordel, er at man får alt tilsendt på en gang, slik at det er ingen unnskyldning for å ikke spise det, ettersom man ikke går tom.

Jeg har foreløbig kun postive erfaringer! Lykke til...

Og hva gjør du nå du er ferdig med sultekuren og skal begynne å spise mat igjen da? Du kan ikke leve på et minimalt kaloriinntak resten av livet (i det minste ikke uten å bli alvorlig syk).

Jo lenger man går på slike kurer, desto hardere går det ut over forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smaker de shakene? Hva skal de blandes ut med? Veldig nysgjerrig på dette pga at jeg ikke tåler melk....

Du kan jo bruke soya, ris eller hasselnøttmelk. Namnam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tanja_*

dette er det desidert verste jeg har smakt [smake det hos en venninne]. og jeg fatter ikke at noen er så DUMME at de mener de skal gå på dette for å bli slankere.

lurer også på hva dere skal gjøre etter dere er over med idiot-kurene deres???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladebaren og suppa er jo kjempegod. Shaken er ikke noe særlig. Så hvis jeg skal bestille ny pakke skal jeg kun bestille sjokoladebar og suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare kommentere å si at jeg har gått på go123, og det funket aldeles utmerket for meg. Jeg klarte å ta av meg den vekten jeg ønsket, på en kontrollert og effektiv måte. Jeg fulgte camilla metoden til en viss grad. Og med et ellers sunnt kosthold, som ble lettere å følge når jeg fikk noe stabilt og konkret å støtte meg på.

Første gang jeg smakte shaken skjønnte jeg ikke hvordan jeg skulle klare dette. Men sta som jeg er over brukte penger, fortsatte jeg, og etter en uke var jeg så vandt med det at den gikk ned på et blunk, og smaken var ikke så ille lengre. Jeg bestilte en ny pakke nå for ikke lenge siden, for jeg synes det er veldig greit å ha de dager man rett å slett ikke har tid til å lage middag, lunsj eller frokost. Og synes smaken er heilt grei den. suppa og barene er veldig gode;D

Men ikke hør på alt dette tullet om "idiotkurer", alt kan gjøres med måte. Og av erfaring, så funker dette utmerket for meg.

(ble også overøset med negativt prat da jeg skrev om dette tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...