Gå til innhold

HAVREGRYN


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

OK!! Jeg har tydeligvis misforstått dette med hvaregryn og kcal STORT!

Jeg har spist 1 dl havregryn (tørt) og trodd at dette har vært mellom 150-200 kcal, dette veier 35 gram har jeg lest meg etter...

Stemmer dette??! hørte idag at 50 gram havregryn er ca en halv dl!!!

Og hvis 35gram er 150-200 kcal har jeg fått en GOD dose kcal til frokost en god stund nå...........hjælp:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK!! Jeg har tydeligvis misforstått dette med hvaregryn og kcal STORT!

Jeg har spist 1 dl havregryn (tørt) og trodd at dette har vært mellom 150-200 kcal, dette veier 35 gram har jeg lest meg etter...

Stemmer dette??! hørte idag at 50 gram havregryn er ca en halv dl!!!

Og hvis 35gram er 150-200 kcal har jeg fått en GOD dose kcal til frokost en god stund nå...........hjælp:S

Rettelse; 1 dl havregryn tørt blandet med 4 dl vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det enkelste er å faktisk veie selv. Man finner mange tabeller der man gir en ca vekt for en dl av et produkt, men mine erfaringer er at dette kommer ann på hvor tørt produktet er, om det er sammentrykket i beholderen og lignende... Derfor kan virkeligheten gi et helt annet resultat enn man skulle tro...

men på mat på data, så står 1dl til 40 gram... 157kalorier... så du trenger nok ikke bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dl havregryn er ca 40 gram. 40 gram havregryn inneholder ca 160 kcal.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er noe du har spist over lenger tid og det ikke har hatt noe utslag på vekten din så ser jeg uansett kalori-innhold ingen grunn til å redusere inntaket ditt. 1 dl med havregryn er ikke mye!

Men du har fått svar på det du spurte om over ser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er havregryn så mettende at det kanskje har spart deg for noen kalorier litt senere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er havregryn så mettende at det kanskje har spart deg for noen kalorier litt senere på dagen.

:jepp: Og det er hva JEG satser på her jeg sitter og stapper inn havregryn med skummamelk på. Det er vel uansett bedre enn å spise potetgull hver kveld.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Og det er hva JEG satser på her jeg sitter og stapper inn havregryn med skummamelk på. Det er vel uansett bedre enn å spise potetgull hver kveld.. :sjenert:

Det er det så absolutt, men det er super mat, så om du klarer spise dette istedenfor feks. chips så har du mye å vinne på det ja, du får i deg gode næringsstoffer gjennom grynene og skummetmelken og slipper fettet og de tomme kaloriene chipsen gir deg! Flnk er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...