Gå til innhold

Omega3-kapsler


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Gjest Nanette

Jeg tar, eller prøver å ta omega3-kapsler etter anbefaling fra lege siden jeg er gravid. Det er greit det, men etter inntaket så kommer det alltid fiskesmak opp igjen, og måltidene og appetitten blir ødelagt av denne fiskesmaken. Eller, det er ikke fiskesmak heller. Det er verre. Mye verre. Og kvalmende. Det er såpass at jeg enkelte dager frastår fra å innta den daglige dosen med Omega3 og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke gjør det jeg skal. Hvordan unngå denne fæle fiske/transmaken? Jeg tar kapsler for å unngå transmak men det fungerer ikke når den transmaken alltid kommer opp. Tar jeg det på feil tidspunkt? Jeg tar det etter måltid, helst. Likevel, når jeg spiser igjen, så kommer transmaken og ødelegger måltidet eller mellomåltidet. Jeg vil ikke frastå fra å ta omega3 nå som jeg er gravid og den lille trenger det. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også gravid og heldigvis ikke plaget av kvalme, da hadde jeg hatt store problemer med trankapsler altså!

Jeg har ikke funnet noe som funker 100%, men jeg kan dele erfaringene mine!

Først tok jeg UDOs Choice (blanding av vegetabilske oljer med Omega 3-6-9), men selv om smaken der var ildt nøtteaktig så fikk jeg imot smaken da jeg var halvveis nede i halvlitersflasken... Nå har jeg heldigvis klart å bruke den opp. Den ga ingen ekle oppstøt, så jeg pleide å ta den mens jeg spiste frokostblanding om morgenen. Etter å ha svelget spiste jeg fort en munnfull gryn og melk og så forsvant den rare smaken.

UDOs Choice kan du også få som kapsler og (dyr variant: inne i små sjokolade-barer) på helsekosten. Har ikke prøvd kapsler, men sjokoladevarianten er OK, men det er kostbart da. Men det er forsåvidt oljen også, sammenlignet med vanlig tran på flaske.

Nå tar jeg noen Omega3-kapsler med peppermynte der de reklamerer med at man ikke får noen ettersmak/oppstøt. Jeg synes de overdriver reklamen litt, men det er ekstremt lite jeg kjenner til det likevel. Jeg pleier oftest å ta dem om kvelden med litt mat rett før jeg legger meg (så jeg sovner før evt ettersmak kommer), eller så tar jeg dem sammen med litt banan el.l når jeg likevel er oppe midt på natten for å gå på do eller skal ha litt vann.

Håper du finner en metode som passer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg tok omega3 tabletter laget av alger. Jeg er også gravid, lite plaget med kvalme men fant ut etterhvert at disse gjorde meg kvalm, og de få gangene jeg kastet opp om morgenen var når jeg tok disse tablettene sammen med frokosten.

Så jeg kuttet de helt ut, bruker kaldpresset rapsolje og linfrøolje isteden, blander litt i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok omega3 tabletter laget av alger. Jeg er også gravid, lite plaget med kvalme men fant ut etterhvert at disse gjorde meg kvalm, og de få gangene jeg kastet opp om morgenen var når jeg tok disse tablettene sammen med frokosten.

Så jeg kuttet de helt ut, bruker kaldpresset rapsolje og linfrøolje isteden, blander litt i maten.

:jepp:

Har også brukt omega-3 fra alger (Cerebrum-kapsler fra Healthspan), men uten å bli kvalm av dem heldigvis. Bruker linfrøolje i smoothies, bruker rapsolje, og spiser masse valnøtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle se om gode gamle møllers tran var noe særlig ift andre (og dyrere) omega3-kosttilskudd. Så jeg gikk å kjøpte meg møllers flytende tran med sitronsmak. Jeg må si at den smaker bedre enn sanasol. Det kommer litt smak av rapene, men da smaker det sitron.

Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i det siste tatt kapsler med selolje, og da har i alle fall jeg sluppet den transmaken som kommer opp. Jeg bruker å kjenne transmaken om jeg tar vanlige omega 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Möller's (gud, så irriterende med den apostrofen) har kommet med en Omega-3 anti-refluks. Den løser seg opp i tarmen i stedet for i magesekken, slik at det ikke kommer oppstøt. Jeg så den i dagligvarebutikken for noen dager siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også gravid, og har samme problemet.....det sies at eg sliter med ekstremkvalme så det hjelper jo ikke saken. Fant ut at når eg tok pillene like før eg la meg så kastet eg opp mer på morningen. Nu tar eg de før middagen, og sålangt funker det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta de på kvelden før du legger deg, så merker du nok ikke noe til det.

Det fungerer bra for meg også. Etter år med prøving og feiling har jeg også funnet ut at den varianten jeg reagerer minst på er Weifa Complete Folat og Omega-3 kapsler. Som fungere kjempe fint siden jeg mangler folat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
:jepp:

Har også brukt omega-3 fra alger (Cerebrum-kapsler fra Healthspan), men uten å bli kvalm av dem heldigvis. Bruker linfrøolje i smoothies, bruker rapsolje, og spiser masse valnøtter :)

cerebrum jeg også tok.:) Ble aldri kvalm av de før, men det skjer jo merkelige ting med kroppen når man er gravid :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette
Möller's (gud, så irriterende med den apostrofen) har kommet med en Omega-3 anti-refluks. Den løser seg opp i tarmen i stedet for i magesekken, slik at det ikke kommer oppstøt. Jeg så den i dagligvarebutikken for noen dager siden :)

Takk for tips, denne skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Putt kapsler i fryseboksen og ta dem om kvelden!

Etter at jeg begynte med dette har jeg aldri vært plaget med oppstøt (og jeg ble skikkelig kvalm av det før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...