Gjest megvel Skrevet 10. januar 2010 #21 Skrevet 10. januar 2010 1 boks vanlig lettrømme 1 pose med majones. Ikke tube, men pose. (sånn som kommer i pappkartong ) 1 kinesisk hvitløk eller 2-3 fedd fra vanlig. Bland majones og rømme. Hakk hvitløken godt. Lenger opp i tråden står det at du skal lage en paste av hvitløk og olje i blender, men det gjorde ikke jeg. Jeg hakka den bare for hånd og hadde litt olje på og lot det ligge litt før jeg hadde det i. Brukte kanskje 1 ts olje. Hadde ikke all oljen oppi heller. Krydderet målte jeg ikke opp, bare dryssa litt over, rørte det inn og smakte. Brukte maldonsalt, vanlig svart pepper og tørka gressløk. Skal ikke mye til! Vanskelig å si hvor mye du bør bruke, du må mye heller smake det til når du lager det.
Supramundane Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 10. januar 2010 Jeg blandet bare den pressede hvitløken og litt olje direkte i rømmen/majonesen, det funket greit det også. Tror nesten man må smake seg frem på denne her, noen liker kanskje mer hvitløk enn andre osv. Men den var himla god! Ikke som Egon sin enda, så jeg tror jeg må prøve meg mer frem.. Deres føltes litt tykkere? :klø: Kanskje forsi den har stått over natten. Smaken satt ikke helt heller.
Gjest Dressing Skrevet 15. februar 2010 #25 Skrevet 15. februar 2010 Bytt ut Rømmen med kulturmelk/kefir Da har du den i boks:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå