Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Jeg får alltid et slags hvitt/grønt/gult belegg på tunga. Jeg pleier jo å bruke tannbørsten og pusse på tunga for å få det vekk, og da forsvinner det for en liten stund. Men rett etter så er det tilbake igjen. Pleier å få dette etter jeg har spist eller drikket. Men tror ikke det har noe med hva jeg spiser å gjøre, for jeg får "belegget" på tunga unasett hva jeg spiser/drikker eller om jeg spiser noe i det hele tatt. det er jo veldig irreterede, for dette gir meg ektremt dårlig ånde og det ser ekkelt ut! Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? og hva det er for noe?
LadyStarlight Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Kan hende du har fått soppinfeksjon da? Hvis du drar til legen kan du få noe sugetabletter eller liknende for det. Men du kan jo kanskje prøve Corsodyl munnskyll i 1ukes tid eller noe for å se om det går over?
Rødtoppen86 Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Det høres ut som sopp, og det kommer gjerne av maten du spiser. Hvis man har et sunt og godt kosthold burde man ikke ha belegg på tungen, men det kan nok sikkert være mange årsaker til dette. Det enkleste er nok å høre med legen for å finne ut som det kan være noen underliggende sykdommer, eller bare et engangstilfelle som vil løse seg ved hjelp av medisin slik innlegget over sier :
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå