lilla91 Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har hatt anoreksi, som noen av dere kanskje har fått med dere. Går bedre, både fysisk og psykisk, men fortsatt veldig vanskelig. Det jeg nå er veldig redd for, er at jeg er veldig glad i mat. Jeg føler jeg spiser UTROLIG mye, føler meg som en elefant, og ekkel og grådig i forhold til de andre. Jeg venter ikke til jeg blir skrubbsulten til jeg spiser, og det er utenkelig for meg å "glemme" å spise. Jeg har alt for stort fokus på maten til det. Jeg klarer ikke å konsentrere meg så veldig mye om andre ting når jeg spier, jeg er bare helt oppslukt av maten og hvor mye jeg spiser. Teller kaloriene hele tiden, og føles som om kaloriene er uendelig mange. Jeg VET at jeg ikke spiser så utrolig mye som jeg skla ha det til, men det virker likevel sånn i mitt hode. Og problemet er at jeg bare vil ha mer. Jeg er redd for å gå inn på kjøkkenet, for jeg VET at jeg alltid finner på å ta noen nøtter eller et eple. Jeg vet at det ikke er mye, men det bekymrer meg likevel at jeg gjør det bare for å gjøre det. Og jeg ser hva maten gjør med meg, Kroppen min er mer eller mindre velfungerende igjen, og selv om jeg vet at det er bra, er det fortsatt noe inni meg som sier at det er mangel på kontroll. Går og tyeller timer til neste måltid, gleder meg til jeg blir sulten, og gruer meg til jeg må slutte å spise. Noe jeg for øvrig ikke klarer, jeg går og spiser litt fra kjøleskapet og smaker litt av lillesøsteren min og tar en skje potetmos til. Off... Har dere noen råd? Det finnes da viktigere ting i livet enn mat, men det klarer ikke jeg å se.. Tror dere jeg noen gang vil få et normalt forhold til mat?
Kjetil S. Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Hva er normalvekten i forhold til høyden din? Det er vel den som bør være målet, og at du ikke strekker deg så altfor langt i fra den uten å ty til annet enn input fremfor output, så å si..???
yoga Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hei jenta Etter å ha sultet kroppen i lengre tid, vil kroppen ganske så naturlig skrike etter mat. Og spesielt vil den nok skrike etter det siden du, noe som er veldig bra, har begynt å spise igjen. Det første jeg tenker på er om det kan hende du egentlig ikke spiser så mye som du tror? Du har jo over en lenger periode spist minimalt, og jeg har erfart selv og flere som sier de tror de spiser enormt mye mer enn de egentlig gjør. I løpet av en dag bør en ha 4 hovedmåltider, samt noen mellommåltider. Skal du opp i vekt bør du til og med ha mer enn dette. Jeg regner med at du snakker med psykologen/legen din om dette? Hvis ikke så er nok det veien å gå for å få best råd og veiledning. Endret 10. januar 2010 av yoga
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har sett veldig mange tråder angående dette emnet fra deg. Hvorfor går du ikke til en psykolog? Sf er psykiske lidelser. Det er ikke normalt å tenke slik du gjør, og du vet det jo selv, så det beste du gjør nå er å begynne behandling før det går tilbake til slik det var, eller noe annet som ikke er bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå