verene Skrevet 29. august 2003 #1 Del Skrevet 29. august 2003 Ja, hvorfor det? Min kjære fridde 19. juni, 2 uker etter at vår førstefødte kom til verden.Hennes ankomst hadde nok en betydelig del av æren for frieriet ja! Så var det dette med å bestemme dato da. Vi ønsket at bryllupet skulle være i sommerhalvåret; altså i perioden mai-august. Siden jeg begynner å jobbe igjen etter permisjonen i slutten av mai, ville vi drøye en stund etter det, slik at det ikke blir alt for mye styr på en gang. Og august syns vi var litt sent, så da knappet vi inn til juni eller juli. Tilfeldigvis har både sambo, datteren vår og jeg bursdag på sommerstid, på rekke og rad, og alle dagene faller på lørdager neste år! Vi ville styre unna disse merkedagene, dermed falt enda noen lørdager vekk. Etterhvert fant vi ut at juni passer best, og da ble det den 26., som er midt mellom alle bursdagene. Ringte så og undersøkte med kirken, og det gikk i orden den datoen. Siden vi var relativt tidlig ute, var det heller ikke noe problem å skaffe selskapslokale, dermed var datoen spikret på ordentlig. :D Hva med dere - hvordan kom dere frem til deres datoer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 29. august 2003 #2 Del Skrevet 29. august 2003 Valentine's day - 14. februar - var en utmerket dato for oss. Da fikk vi endelig et påskudd til å feire denne dagen + at datoen var lett å huske ettersom handelstanden minner oss på dagen minst en uke i forkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.com Skrevet 29. august 2003 #3 Del Skrevet 29. august 2003 Vi giftet oss på dagen 4 år etter at vi traff hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. august 2003 #4 Del Skrevet 29. august 2003 Vi skulle holde oss litt utenfor pollensesong, ikke på vinter - + en dag som var ledig i kalenderen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 29. august 2003 #5 Del Skrevet 29. august 2003 Vi giftet oss på dagen ett år etter at vi offisielt ble et par! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 29. august 2003 #6 Del Skrevet 29. august 2003 Tenkte først å gifte oss på St. Hans men når den dagen faller på en onsdag (var det visst) så ble det heller dagens nærmest mammas bursdag som er 27. mai Ergo, fredag 28. mai *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. august 2003 #7 Del Skrevet 30. august 2003 Skulle egentlig gifte oss på sankthansaften for det var da vi ble et par offisielt, men siden det til neste år er en onsdag, så tok vi den lørdagen som var nærmest - nemlig 26.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 30. august 2003 #8 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg hadde lyst på et vinterbryllup, han hadde lyst på sommerbryllup. Fant først et lokale m/overnatting perfekt for vinterbryllup, men det var ikke ledig før til sommeren, så da ble det sommerbryllup (i et annet lokale). Vi har vært sammen 4 år i juni, så da valgte vi juni, og så ville vi ha det etter at skoleferien hadde startet (siden jeg har familie som må reise et stykke 80 mil). Da var valget 19. eller 26. juni. Hadde først tenkt på den 19. men siden bryllupsreisen er ferien vår, hadde vi lyst til å ha den litt mer på sommeren (kjedelig å være ferdig med ferien i begynnelsen av juli), og da ble det den 26. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. august 2003 #9 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg har alltid sagt at jeg skal ha halvannet år til å planlegge bryllup. Han ville ha sommerbryllup og "måtte" dermed fri i julen, for jeg synes det er fjollete å gå forlovet uten fastsatt dato for bryllup. Det gjorde han sist jul, dermed ble det 2004. Jeg liker ikke juni, og august ble for lenge å vente, juli har alle ferie så da måtte det bli mai. 22. mai har min far 65 årsdag så det bortfallt, pinseaften ble 29.mai, og siden vi har fri mandagen og har masse tilreisende gjester syntes vi det ble perfekt! Datoen ble satt halvannen time etter at ringen var på plass..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 30. august 2003 #10 Del Skrevet 30. august 2003 Vi valgte datoen uten at det lå noe bakom, men vi ville gifte oss på sommeren. I ettertid har jeg funnet ut at datoen vi har satt, betyr veldig mye for oss. Hvorfor er datoen spesiell for vårt vedkommende? Fordi at; * jeg kom til Norge 26.6.91 etter noen år i utlendighet * jentungen har navnedag * det er 4 dager unna minstemanns bursdag Vi gifter oss 26.juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 30. august 2003 #11 Del Skrevet 30. august 2003 Kjæresten min fridde tidlig i juni i år. Vi ville ha et sommerbryllup, men jeg er i praksis på studiet mitt fram til midten av juli 2004 og jobber masse. Vi ville ha tid til å dra på en lang bryllupsreise (tre uker) før studiet begynner igjen i august, så da måtte det bli i slutten av juli. Det var ledig i kirken vi ville ha den 24. juli 2004, så da ble det den dagen. Det ligger ikke noe mer bak datoen enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 30. august 2003 #12 Del Skrevet 30. august 2003 Mest fordi jeg syns slutten av mai og begynnelsen av juni er den fineste tida på året. Gifter meg 5 juni. Også litt artig at mamma og pappa og giftet seg første helga i juni (og har hatt et godt ekteskap i 35 år til nå!). Og så er det nesten på bursdagen min da. Ville ha et sommerbryllup, men ville ikke ha det i fellesferien da det kan bli plundrete for gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2003 #13 Del Skrevet 30. august 2003 Vi skulle holde oss litt utenfor pollensesong Samme her...er sååå allergisk. Slåtta i nord er ikke begynt den 26. juni, så derfor gifter vi oss da!! Så er midnattsola en grunn oxo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 30. august 2003 #14 Del Skrevet 30. august 2003 Vi skulle holde oss litt utenfor pollensesong Samme her...er sååå allergisk. Slåtta i nord er ikke begynt den 26. juni, så derfor gifter vi oss da!! Så er midnattsola en grunn oxo Meg som glemte å logge inn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viblie Skrevet 30. august 2003 #15 Del Skrevet 30. august 2003 Vi valgte 26 juni, fordi vi ble forlovet 26 juni 2001. Datoen for bryllupet, ble satt samme dag som vi forlovet oss. Så vi har hatt hele 3 år å planlegge på, når dagen kommer, den 26 juni 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 1. september 2003 #16 Del Skrevet 1. september 2003 Vi valgte 14. juni, som var min 25-års dag. Dermed sparte vi et selskap, og det blir bare en dato for min kjærfe å huske i årene framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 1. september 2003 #17 Del Skrevet 1. september 2003 Vi ble offesielt sammen 9. juli, men tenkte fredag var en dum dag, så da ble det 10. juli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 1. september 2003 #18 Del Skrevet 1. september 2003 Vi ville ha det på sommeren, og her er august vanligvis bedre enn juni når det gjelder vær. Mai er litt tidlig, og juli er feriemåned. Det måtte også være tidlig i august sånn at det fortsatt er jordbær å få tak i, og siste helgen i juli er det en festival her som de langveisfarende kan få med seg først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 1. september 2003 #19 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har alltid ønsket meg høstbryllup, og siden vi syntes det ble for knap tid til pengesparing og forbredelser denne høsten, ble det neste høst. Tok frem kalenderen, og fant ut at midten av september er fint, da er det ikke for kaldt enda...så da ble det 18. september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 1. september 2003 #20 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har i det siste (før forlovelsen) drømt om vinterbryllup og når sambo begynte å hinte til det, leste en artikkel eller noe sånt og spurte meg hva jeg syns om det, ble det til at vi ønkset det begge to... Han fridde nå i sommer og vente 1.5 år var ikke så aktuelt derfor ble det januar neste år... 17 januar ble det fordi det er mitt lykketall og sambo har lykketall 7... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå