Rosalie Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Skal ut og spise sushi med ei venninne, og skulle i den forbindelse gjerne hatt anbefalinger på sushisteder i Oslo sentrum. Hun er avhengig av Akershus-buss hjem, så aller helst i gåavstand fra bussholdeplass til grønnbusser inn mot byen fra vest. Alex sushi utgår denne gangen, da det er høyere prisklasse enn vi hadde tenkt.
Gjest mm Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Sushihuset på carl berner. Ikke så stort lokale, men veldig god sushi. De eier også sushihuset på adamsstuen, men der har jeg ikke vært.
Eliza Doalot Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Det ligger en i Møllergata 42, Mitsu tror jeg den heter, som har veldig god sushi til en grei pris. Stedet er typisk asiatisk, med masse nips og dill, men maten var upåklagelig. Hvordan det blir ift akershus-busser vet jeg ikke, men den ligger i gangavstand til Stortorvet i allefall.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Skal ut og spise sushi med ei venninne, og skulle i den forbindelse gjerne hatt anbefalinger på sushisteder i Oslo sentrum. Hun er avhengig av Akershus-buss hjem, så aller helst i gåavstand fra bussholdeplass til grønnbusser inn mot byen fra vest. Alex sushi utgår denne gangen, da det er høyere prisklasse enn vi hadde tenkt. Mitsu! Ingen over og ingen ved siden! Fantastisk god sushi til en helt ok pris. Er ikke så veldig glamorøs, egentlig litt sånn "respatex-kafe", selv om lokalet innerst er triveligere enn ute i matlagings- og henteområdet. Men maten er altså helt fantastisk: alltid perfekt kokt ris, fyldige fiskebiter og god ekte (!) wasabi (ikke grønnfarget pepperrot). De har take out også, og jeg henter der når jeg skal unne meg ferdiglaget sushi - selv om det tar meg en halv time å kjøre hver vei!
venus_ Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Nippon art . Er også enig i at Sushihuset på Carl berner er bra.
Wonders Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Nippon Art, helt klart, billig og midt i sentrum. De har oxo deilig varm sake!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå