Gjest Sobril Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Har etter 4 år med anoreksi og 18 år med bulimi merket at det skjer ting med kroppen min. Uavhenig av spiseforstyrrelser; hva er dette for no'? I det siste, etter matinntak, må jeg umiddelbart på toalettet. Det som kommer ut ser ofte ut som maten jeg nettopp spiste. I dag var det lys lappskaus (sorry med detaljene, men det må til for å forklare ). Denne lappskausen inneholdt ikke annet enn poteter, gulrøtter, blomkål og pølsebiter. Så cøliaki etc. er dermed utelukket. Noen som har liknende plager eller vet hva som kan være galt?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Cøliaki er ikke nødvendigvis utelukket, av den grunn at sykdommen fungerer slik at gluten "tar livet av" tarmtottene for en lengre periode. Det skal heller ikke så store mengder gluten til for at tarmtottene skal reagere alt etter hvor kraftig sykdommen er. Om du tror det kan være cøliaki må du ikke finne på å kutte ut gluten før du har gjennomført gastroskopi (undersøkelse av tarm og magesekk) av den grunn at det kan være vanskelig å oppdage det da. Jeg vet ikke hva det kan være, men jeg vil anbefale deg å ta en prat med legen din.
yoga Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Ja, du skal ikke se bortifra at fordøyelsessytemet ditt må betale en pris for årene med sf. Eneste måten å finne ut av det på er å bli utredet av legen, dessverre. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå