Gjest sa22 Skrevet 9. januar 2010 #1 Del Skrevet 9. januar 2010 Hjelp jeg skal ha oppkjøring på Tirsdag og gruer meg så innmari. Er det noen som har noen råd til hva jeg børr passe på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 9. januar 2010 #2 Del Skrevet 9. januar 2010 Ikke kjør for fort, ikke skrem noen Stol på deg selv og ikke vis at du er usikker. Følg godt med i speil og blindsoner og det som foregår rundt deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 9. januar 2010 #3 Del Skrevet 9. januar 2010 Det er også viktig å ikke kjøre for sakte. Noe som er veldig fort gjort å tabbe seg ut på er å kjøre for fort inn i rundkjøringer og kryss, akkurat her er det greit å ta det veldig med ro. Fotgjengeroverganger er også veldig viktige. Dersom du overser en som er på vei ut i et slikt felt er det over, da har du strøket. Det kan jeg med 99% sikkerhet garantere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A Skrevet 9. januar 2010 #4 Del Skrevet 9. januar 2010 Husk å slappe av! Og ellers gjør akkurat som du har gjort på kjøretimene. Si fra om du vil ha det stille, eller greier å småprate litt. Ikke vær flau hvis du trenger å snakke litt med deg selv. Og hvis du får en mann i 40/50 årene så pleier denne gruppene ELSKE å snakke om jobb evt. hobby. Så du kan vinne noen sjarmpoeng ved å stille noen spørsmål og virke litt interessert Og sider det er ganske glatt for tiden - husk å hold god avstand til bilen foran! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 9. januar 2010 #5 Del Skrevet 9. januar 2010 Sjekk alle speilene innimellom mens du kjører og vær sikker på vikeplikten din. Ellers så er det alltid lurt å ikke ha altfor stor fart inn i både rundkjøringer og veikryss (med dårlig sikt). Er det glatt, så kjører du etter forholda Prøv å ikke grue deg, tiden går så fort Masse lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. januar 2010 #6 Del Skrevet 9. januar 2010 speil, blink, speil, blindsone! Viktig når du skal svinge av et sted. Buss på holdeplass, sakke ned farten. Uavhengig sone. Dette fordi det kan plutselig løpe ut barn foran bussen... Var hvertfall disse tingene jeg fikk beskjed om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 9. januar 2010 #7 Del Skrevet 9. januar 2010 En annen ting, følg godt med i speilene bakover. Det å ikke vite at du blir forbikjørt før bilen er forbi deg er ikke noen god ting. En annen ting jeg lærte var at jeg ALLTID med en eneste gang skulle sjekke speilet for å sjekke om det kom biler bak meg når jeg kom inn på veien fra en sidevei. Dette er noe som fortsatt sitter i, og har faktisk vært veldig nyttig. I løpet av de tre sekundene du bruker på å komme deg inn på veien kan det ha skjedd mye rart bak deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candle Skrevet 9. januar 2010 #8 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Vær rolig og avslappet, ikke stress. Bare gjør som du har lært og følg med på skilt når det gjelder vikeplikt, forkjørsvei ol. Og det er ikke verdens undergang visst det skulle gå gale, det er flere enn vi tror som stryker, men som ikke forteller det til noen. Endret 9. januar 2010 av Candle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sa22 Skrevet 12. januar 2010 #9 Del Skrevet 12. januar 2010 oppkjøringen gikk ikke bra:( ser ut som om det er meningen jeg aldrig skal klare lappen..Slet en stund med teorien også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #10 Del Skrevet 12. januar 2010 Vet så fryktelig godt hvor fælt det er å stryke. Har strøket 2 ganger og har egentlig ikke lyst til å prøve igjen. Kanskje ikke et oppløftende innlegg, men du er hvertfall ikke alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå