Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kunne definitivt ikke vært sammen med en slik.

Kunne du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med noen som helst type fanatiker. Men en veggis som hadde tålt å se kjøtt i kjøleskapet og på min tallerken innimellom hadde gått fint.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Ja, så lenge h*n hadde tålt at eg spiste kjøtt og fisk innimellom.

Skrevet

Kunne nok vært sammen med en vegeterianer ja, så lenge han hadde tålt at jeg hadde spist kjøtt.. :)

Skrevet
Kunne nok vært sammen med en vegeterianer ja, så lenge han hadde tålt at jeg hadde spist kjøtt.. :)

Enig. Så lenge han ikke hadde gnålt om det, så hadde det nok ikke vært så stort problem.

Gjest negasjon
Skrevet

Han lager vel mat daglig så jeg hadde sagt ja.

Skrevet
Jeg kunne definitivt ikke vært sammen med en slik.

Kunne du?

Muligens. Jeg har alltid syns det med å være veggetarianer er spennende, men jeg har aldri greid det selv.

Men man må jo være veldig forsiktig slik at man får den næringen en trenger.

Skrevet
...

Men man må jo være veldig forsiktig slik at man får den næringen en trenger.

Neida, det må man vel ikke - spiser man variert og noenlunde sunt går det så fint så, helt av seg selv.

Skrevet
Absolutt!! :jepp:

hehe, me to!

Altså, jeg er veganer, men jeg tåler da å se folk drikke melk og spise kjøtt. Håper ikke at noen faktisk tenker at de ikke gidder å være sammen med meg pga kosthold :dåne:

Skrevet

Antagelig ikke en fanatisk en.

Krav til en vegetarianer som evt kjæreste er at han respekterer andres standpunkt og godtar at barna introduseres for alle typer mat og får velge selv, der ryker fanatikerne ut.

Men jeg vil helst ha en alteter, for å nyte god mat og eksperimentere med mat og drikke sammen, er en av de tingene jeg liker å gjøre med en kjæreste. Det er ikke like morsomt å holde enetaler om hvor perfekt mør og saftig lammesteken ble, mens han sitter der med tilbehøret og soyapølser på sin tallerken.

Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med noen form for fanatiker, så enkelt er det.

Gjest post-it
Skrevet

Ja jeg kunne godt vært sammen med en vegetarianer :)

Men da måtte han ha hatt noe å lære bort i matveien, og han måtte også kunne godta at jeg koses meg med stekt fisk en gang imellom. Gidder ikke ha en gubbe som kun eter kokte poteter til middag hver dag og som skuler surt på meg om jeg eter noe mer.

Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en fanatisk vegetarianer. Faktisk kunne jeg ikke vært sammen med en fanatisk noe-som-helst!

Gjest negasjon
Skrevet
hehe, me to!

Altså, jeg er veganer, men jeg tåler da å se folk drikke melk og spise kjøtt. Håper ikke at noen faktisk tenker at de ikke gidder å være sammen med meg pga kosthold :dåne:

Nei, for hvor er kjærligheten da. Stadig kritikk pga sunt kosthold over matbordet fremmer ikke romantikken akkurat.

Antagelig ikke en fanatisk en.

Krav til en vegetarianer som evt kjæreste er at han respekterer andres standpunkt og godtar at barna introduseres for alle typer mat og får velge selv, der ryker fanatikerne ut.

Men jeg vil helst ha en alteter, for å nyte god mat og eksperimentere med mat og drikke sammen, er en av de tingene jeg liker å gjøre med en kjæreste. Det er ikke like morsomt å holde enetaler om hvor perfekt mør og saftig lammesteken ble, mens han sitter der med tilbehøret og soyapølser på sin tallerken.

Det er vel lov å berømme maten man spiser. Når man er ute og spiser, er det ikke ofte alle bestiller det samme, men man kommenterer vel maten likevel?

Ja jeg kunne godt vært sammen med en vegetarianer :)

Men da måtte han ha hatt noe å lære bort i matveien, og han måtte også kunne godta at jeg koses meg med stekt fisk en gang imellom. Gidder ikke ha en gubbe som kun eter kokte poteter til middag hver dag og som skuler surt på meg om jeg eter noe mer.

En vegetarianer spiser gjennomsnittlig mindre poteter enn en kjøttetende gjør. De skuler heller ikke surt selv om du spiser noe som for deg er viktig. De har tatt et valg og er ikke vegetarianere fordi de kjeder seg med maten og synes det smaker dårlig.

Skrevet

så lenge jeg kunne fått spist min mat og han selv kunne disket opp noen herlige vegetarretter, så ja! :) men om han hadde forventa at jeg skulle konvertere over til den andre siden og lage vegetarisk mat og sett stygt på meg hver gang jeg kjøpte meg pølse på 7/11, så nei.

Gjest strykebrett
Skrevet

Er vegetarianer selv, så jeg kunne jo lett vært sammen med en. Folk som skal presse sine egne meninger på andre til enhvertid har jeg ikke noe til overs for, så en fanatiker av den typen kunne jeg ikke tenkt meg å være sammen med uansett.

Min forrige kjæreste var fanatisk kjøtteter, han lot ingen anledning gå fra seg til å fortelle meg hvor teit han syns jeg var som ikke spiste kjøtt, hvor dum maten min var og så videre. En slik person vil jeg definitivt ikke bli sammen med igjen, uansett om vedkommende spiser kjøtt eller ikke.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Ser ingen grunn til ikke å være sammen med en vegetarianer:)

Er selvfølgelig viktig at han respekterer at andre kanskje ikke deler hans syn og meninger da!

Kunne ikke vært sammen med en vegetarianer som hele tiden kommenterte det jeg spiste og prøvde å "omvende" meg til veggis, det hadde blitt slitsomt og irriterende.

Skrevet

Jada. Så lenge han også respekterer at jeg trenger kjøtt hver dag og har matintoleranser, ville det vært helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...