Gå til innhold

"Ett nytt og bedre liv"-boka


Ms.Blaise

Anbefalte innlegg

Hei hei=)

Og da ble det jaggu ny dagbok på meg! Men i ny kategori riktignok=)

Nå viser kalenderen Januar, og tiden for alle nyttårsforsetter er atter en gang kommet! Ikke overraskende nok hiver også jeg meg på bølgen! Men DENNE gangen skal jeg holde de lengre enn 1 uke=)

Anyhu!

Here goes; Jeg er ei 23år gammel jente, med ett barn og samboer. Hadde 3kg ekstra etter graviditet, men vips så ble 3 til 6 og nå kan det ikke stige mer! Så jeg vil runde ned til 60kg, hvilket betyr at jeg da må ned 5kg. Og det skal skje til sommeren!

Lurer litt på å melde meg inn på treningssenter. Jeg og en venninne skal sjekke det ut i neste uke.

Men jeg skal i allefall trene kondis 2 ganger i uken, det være seg på treningssenter eller ute på tur. Time will show. Og ellers så har jeg ei fin-fin treningsmatte som jeg har skumle planer om å bruke oftere.

Vil trene magemuskler, rygg og armer 4-5kvelder i uken. I helgene tar jeg treningsfri, men idag har jeg overraskende nok trent litt styrke på min fancy matte :lur:

MatPlaner:

* Ikke snop eller kosemat i ukedagene

* Mindre karbo og mer protein (dvs å bytte ut frokostskivene og kveldsmaten med en lett salat, yoghurt og frukt eller egg og skinke osv)

* Spise mindre porsjoner og spise oftere

* Mer frukt og grønt

Ellers foretrekker jeg vann fremfor noe annet (Takk for det), og jeg vil si at jeg egentlig spiser greit, fornuftig og variert, men litt mye karbo blir det nok. Skal ikke kutte ut karbo, men spise mindre av det som sagt.

Så da håper jeg at dette blir bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutter aldri å bli forundret over hvor dårlige datakunnskaper jeg innehar. Enda jeg har gjort det før, og nettopp spurt på "ris, ros og tips", så husker jeg ikke hvordan jeg legger inn dagboklink. *Oppgitt*. Får se om jeg får fikset det snart!

Idag er det jo helg, så nå skal vi kose oss med fajitas til sen middag, før ett vennepar kommer på besøk. De leier film, så handler vi inn snacks. Blir en koslig innekveld i kulda, med junior i seng=)

Imorra skal jeg og guttungen og sambo ut å leke med akebrett i snøen=)

Det er litt fint med snø også, selv om det er kaaaldt å være på jobb da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det utskjeing med potetgull, dip og snop. Men siden det er helg, så får det gå.

Har fri fra jobb på Mandag, så da skal jeg benytte meg av den fridagen. Da skal jeg gå lang tur og trene div styrkeøvelser hjemme mens sambo er på høyskolen og lillegutten er i barnehagen.

Skal veie meg ikveld og sjekke status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, det ser ut som om vi har mye av det samme utgangspunktet og de samme planene for å få det til. Selv om jeg skal forsøke å nå mitt mål på 1 måned... Jeg begynner å innse at det skal holde hardt :fnise: Men det er lov å tro! Ellers høres 5 kilo til sommeren egentlig ut som et bra mål, kanskje henger jeg meg på deg!

Lykke til på trening i morgen, selv skal jeg ha to treningsøkter på én dag for å ta igjen for helgen, blir spennende... Ble litt utskeielser på meg også, gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, det ser ut som om vi har mye av det samme utgangspunktet og de samme planene for å få det til. Selv om jeg skal forsøke å nå mitt mål på 1 måned... Jeg begynner å innse at det skal holde hardt :fnise: Men det er lov å tro! Ellers høres 5 kilo til sommeren egentlig ut som et bra mål, kanskje henger jeg meg på deg!

Lykke til på trening i morgen, selv skal jeg ha to treningsøkter på én dag for å ta igjen for helgen, blir spennende... Ble litt utskeielser på meg også, gitt:)

Imorgen skal jeg trene på egenhånd, men på torsdag skal jeg og treningsbuddy to be på prøvetime på nytt treningssenter=) Gler meg faktisk veldig, og kjenner jeg er ordentlig motivert for å trene nå!=)

-------------------------------------------

Når lønna kommer på tirsdag skal jeg handle inn masse ny og sunn mat og grønt. Har nemlig begynt å bytte ut ett til to brødmåltid med annen mat som salat, omelett, speilegg, kokt egg og skal snart prøve fruktsmootie=) Det finnes jo så masse god mat som jeg aldri har sidestilt med "normal" frokost før! Gler meg til å teste ut!

Ellers så har jeg i uken som gikk spist oftere og mindre, og har allerede merket stor forskjell på hvor mye mat jeg egentlig trenger for å bli mett. Før kunne jeg tvinge i meg ei skive til frokost og bli uvel men ikke mett. Nå holder jeg på metthetsfølelsen mye lengre ved å spise sakte og annen mat. Her forleden spiste jeg 1 stor gulrot, en nyt-yoghurt med blåbærsmak (Ikke ekkel lett-youghurt her i gården nei) og ett bløtkokt egg, vann og en kopp te og var mett etterpå. Hvem hadde trodd det?

Og jeg veide meg isted=( 1kg mer enn forventet, så nå står nålen på 66kg. Så da er det 6kg til sommeren som gjelder!

Nå blir det Lasagne àla Mr.blaise - Det er søndag hva?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Ms. Blaise. Du er jo veldig godt i gang allerede, så er bare å holde fokuset oppe, så kommer det til å gå bra!

Håper du kommer til å trives på treningsenteret =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: Ms. Blaise. Du er jo veldig godt i gang allerede, så er bare å holde fokuset oppe, så kommer det til å gå bra!

Håper du kommer til å trives på treningsenteret =)

Hei hei=) Så hyggelig med mer besøk i boken min=)

Ja, jeg føler på meg at dette kommer til å bli bra=)

------------------------------------

Fri fra jobb idag, og hjemme alene. Selv om det er sol, blå himmel og vindstille ute, så er det jo noen minus, glattis og tung, våt snø overalt. Så den lange turen jeg hadde planer om, blir utsatt!

Men jeg har i allefall trent styrke her hjemme og kjenner det godt i armer og mage=)

Nå sitter jeg å spiser en bolle havregrynsgrøt kokt på melk med kokte rosiner som søtning, ett stort glass kaldt vann og vitaminer.

Frokosten bestod av grønnsaker, yoghurt og bløtkokt egg og vann.

Skulle ønske jeg hadde ski her, så kunne jeg gått en lang tur! De ligger desverre på hytta!=(

Imorra er det jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvetime på treningssenteret i morgen!! Jeg håper det blir gøy og at det motiverer deg til å begynne der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...