gard Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hei Jeg skal lage andeconfit idag men jeg fikk ikke tak i andefett så jeg kjøpte et glass med gåsefett istedet. Går det greit eller bør jeg finne andefett? Har dere ellers noen tips om tilberedning og hva en kan servere til?
-Englefjes- Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Jeg vil tro at det går helt fint. Jeg lagde forøvrig denne før jul, og den smakte virkelig nydelig! Det var heller ikke nødvendig å tilsette ekstra andefett, men det er mulig om man må det om man skal oppbevare confiten en god stund. Til retten lagde jeg også rødvinssaus, som det skal være andrekraft i. Jeg hadde ikke mulighet til å koke andekraft, og fikk ikke tak i andekraft på butikken, så jeg endte opp med å blande 50/50 med kyllingkraft og viltkraft. Det gikk veldig fint. Sausen lagde jeg ved å redusere en flaske rødvin til 1 dl sammen med med et par finhakkede sjalottløk, tilsatte 6-7 dl (?) kraft, en ss balsamico og en ss honnig, og reduserte til 2-3 dl. Pisket inn et par ss smør, smakte til med salt, pepper og sitron.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå