Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Jeghar gått på yasminelle i et par år, men har begynt å få mellomblødninger hver måned når jeg kommer til uke tre på brette. Var hos legen for å få ny resept på p-piller, og sa da at jeg kanskje burde prøve et annet merke. Legen gav meg da resept på loette. Ha googlet litt nå, og ser at mange får mellomblødninger av akkurat den pillen. Ble veldig usikker nå, på om jeg har lyst til å begynne å ta den... Nå er det jo i det minste et visst system på de mellomblødningene mine, og mensen er kort og grei. Men samtidig så er det vel slik at alle reagere ulikt på de forskjellige pillene? Ville vært så fint om alt fungerte! Noe som har erfaring med loette og blødningsforstyrrelser?
daisy_dee Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Jeghar gått på yasminelle i et par år, men har begynt å få mellomblødninger hver måned når jeg kommer til uke tre på brette. Var hos legen for å få ny resept på p-piller, og sa da at jeg kanskje burde prøve et annet merke. Legen gav meg da resept på loette. Ha googlet litt nå, og ser at mange får mellomblødninger av akkurat den pillen. Ble veldig usikker nå, på om jeg har lyst til å begynne å ta den... Nå er det jo i det minste et visst system på de mellomblødningene mine, og mensen er kort og grei. Men samtidig så er det vel slik at alle reagere ulikt på de forskjellige pillene? Ville vært så fint om alt fungerte! Noe som har erfaring med loette og blødningsforstyrrelser? Hei! jeg gikk på Loette i halvannet år tidligere og har bare positive ting å si om merket! Opplevde aldri noen mellomblødninger eller fikk andre plager. Men byttet etterhvert merke fordi tabletten ble litt dyr ..
totla Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Jeg gikk på loette i først 1 og et halvt år, og jeg slet med mellomblødninger. Det var en stor plage for meg, så jeg snakket med helsesøsteren og fikk en ny p-pille som var Yasmin. Den fungerte kjempe bra, og jeg ble kvitt alle mellomblødningene, og har nå gått på den pillen i 1 år. Har mensen ca 1-3 dager, og lite blødninger i det hele tatt, så er veldig fornøyd med Yasmin!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Går på loette nå, og har små mellomblødninger innimellom, men ikke hver mnd. Er ganske for nøyd med pillene, men opplever noe nedstemthet/tristhet/humørsvngninger som KAN skyldes p-pillene. Ellers ingen symptomer.
Gjest A Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Har gått på loette - ingen mellombødninger, men fikk ganske "lang" menstruasjon - minst 5 dager - mens jeg uten p-piller har max 3. Har derfor sluttet.
Rødtoppen86 Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har brukt Loette i alle mine snart syv år på p-piller og har ikke reagert i det hele tatt. Hadde ikke problemer med mensen før p-piller heller, så det kan jo være derfor jeg ikke har fått noe problemer. Måtte bytte til Trionetta en gang, og da smalt det. Ble helt kokoloko angående humørsvingninger, gråt både her og der. Godt den ikke selges mer. Ikke så lett med p-piller siden alle reagerer så forskjellig. Tror nok dessverre bare du må prøve selv og se hvordan det går.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har prøvd loette og fikk mellomblødninger av den. Jeg ble anbefalt av gynekolog å prøve yasminelle for å se om den var bedre, og så gå over på yasmin (som fungerte bra da jeg brukte den for en tid siden) om yasminelle ikke var bedre. Alle reagerer forskjellig på forskjellige hormonsammensetninger, men når det gjelder yasminelle og loette har jeg forstått at de oftere gir mellomblødninger fordi de inneholder mindre hormoner enn f.eks. yasmin. Lav hormonmengde er positivt i forhold til risiko for bivirkninger og humørsvingninger, så lenge det ikke roter til blødningene. Jeg valgte istedenfor å gå over på p-ring og har vært veldig fornøyd og uten mellomblødninger, på tross av at jeg da jeg gikk på p-plaster blødde nesten hele tiden på grunn av for lav dose hormoner (de skulle visst være ganske lik i hormonmengde, men gynekologen sa det var bare å prøve for man reagerte likevel forskjellig). Litt for mye detaljer om prevensjon og blødninger, men ihvertfall. Konklusjonen er at du dessverre bare må prøve deg frem. Lykke til!
Lumê Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har gått på Loette i åtte år og har aldri hatt mellomblødninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå