Gå til innhold

Oiiii, spylervæska er fryst


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

NOen som har noen tips til å få tint opp spylervæska? Jeg har ikke garasje, og kjenner ingen som har det som jeg kunne fått lånt det heller. Det er kanskje ikke verre enn å spørre et bilverksted om jeg kan få sette den inn et par timer? Men det er kanskje i så fall mange som har slike problemer nå så plassen er vel deretter.

Kjøpesenteret har parkeringshus med både tak og vegger, og ser jo det smelter en del snø om det er snø på bilen når jeg parkerer der. Hvor lenge tror du jeg måtte stå der for å få tint spylervæska?

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekka nedi beholderen at den har fryst eller er det bare dysene som er tette? I såfall kan du bare stikke de opp med en nål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOen som har noen tips til å få tint opp spylervæska? Jeg har ikke garasje, og kjenner ingen som har det som jeg kunne fått lånt det heller. Det er kanskje ikke verre enn å spørre et bilverksted om jeg kan få sette den inn et par timer? Men det er kanskje i så fall mange som har slike problemer nå så plassen er vel deretter.

Kjøpesenteret har parkeringshus med både tak og vegger, og ser jo det smelter en del snø om det er snø på bilen når jeg parkerer der. Hvor lenge tror du jeg måtte stå der for å få tint spylervæska?

Andre tips?

I denne kulda kan du egentlig bare glemme hele spyleveskefunksjonen! Å sette den inn til tining har null effekt ettersom været bruker relativt kort tid på å gjøre det til sørpe igjen.

Får å få vekk møkk på ruta - la det bli is og skrap den vekk, gjør det hver dag jeg. Hentet bilen på verksted i går, ferdig opptint. Brukte spyleveske som frøs i det øyeblikk den landet på ruta. Like langt. Grunnen til at min var på verksted var pulverisert bakrute, du får nok ikke satt den inn for å få tint spyleveska nei.... De har vel litt andre viktigere ting å sysle med der!

Du kan lese denne...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586383

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Da stresser jeg ned ang hele spylevæska :)

Vi får bare glede oss til kulda slipper taket og det går mot vår! Da tiner det vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare glede oss til kulda slipper taket og det går mot vår! Da tiner det vettu :)

Har aldri gledet meg slik til våren som nå, tror jeg.

Min bil står også nedfrosset nå. Men venter på Viking starthjelp.

Mens jeg venter, så prøver jeg å stresse ned og tenker at det er jammen bra at jeg ikke skal noe spesielt som inkluderer bil i helgen.

Og har bestemt meg for ikke å gjøre masse "dumme ting"- sier ikke at ts gjør det, neida- men har lest opptil flere skrekkhistorier om amatører som durer ivei med vifteovner på fullt i bilen osv

Så vi må visst bare vente og vente og vente..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne kulda kan du egentlig bare glemme hele spyleveskefunksjonen! Å sette den inn til tining har null effekt ettersom været bruker relativt kort tid på å gjøre det til sørpe igjen.

Dette er bare tull. Det at ferdigblandet spylervæske fryser ved -16 er nok riktig. Det at man kan glemme spyler derimot er bare vås. Gå inn på en bensinstasjon og kjøp konsentrat. De selges som regel i litersflasker og koster omtrent det samme som en 4 liters ferdigblandet. Dersom man blander 1 liter konsentrat på 1 liter spylervæske mener jeg man skal få en miks som skal tåle ca -30, noe som er veldig hendig. Det bruker forøvrig å stå blandingstabell på flaskene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tull. Det at ferdigblandet spylervæske fryser ved -16 er nok riktig. Det at man kan glemme spyler derimot er bare vås. Gå inn på en bensinstasjon og kjøp konsentrat. De selges som regel i litersflasker og koster omtrent det samme som en 4 liters ferdigblandet. Dersom man blander 1 liter konsentrat på 1 liter spylervæske mener jeg man skal få en miks som skal tåle ca -30, noe som er veldig hendig. Det bruker forøvrig å stå blandingstabell på flaskene...

Joda, men når det først har fryst så gjør vel ikke konsentratet jobben med tining?? Det gjorde i allefall ikke det hos meg.

Man kan like gjerne glemme spyler'n for noen dager når den først har frosset og man ikke har tid til å tine bilen. Det viktigste er vel at bilen i det hele tatt starter og at man ikke blir stående å vente på veihjelp i ett halvt døgn. Derfor, glemme spyleveska.

Men du er mann og anser vel oss kvinner som totalt udugelige nek og imbessile idioter hva bil angår.

(endret: brutal skrivefeil)

Endret av LykkeLotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare glede oss til kulda slipper taket og det går mot vår! Da tiner det vettu :)

Hihi, gleder meg hvert fall til sprengkulda slipper taket, ellers syns jeg masse snø og NOEN kuldegrader er helt topp :D Men ja, bilen starter heldigvis og det er jo en stor fordel når toget kanskje verken kommer eller går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvinne_*
Men du er mann og anser vel oss kvinner som totalt udugelige nek og imbessile idioter hva bil angår.

(endret: brutal skrivefeil)

Hæh??? Har du pms eller? Hvordan i alle dager kan du tolke svaret hans til å ha noe med KJØNN å gjøre? Slike som deg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er mann og anser vel oss kvinner som totalt udugelige nek og imbessile idioter hva bil angår.

Mannehaterne på KG slutter aldri å overraske en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er mann og anser vel oss kvinner som totalt udugelige nek og imbessile idioter hva bil angår.

(endret: brutal skrivefeil)

Beklager om svaret mitt støtte deg. Selvsagt gjør ikke konsentratet noe med fryst spylervæske. Jeg tenkte bare det kunne være greit for noen å vite at man kunne unngå problemet med spylervæske som fryser på -16.

Jeg er mann ja, men jeg anser ikke dere kvinner som udugelige. Jeg jobber selv på bensinstasjon der minst halvparten av mine kollegaer er kvinnelige, og har meget god greie på det meste av slike vanlige vedlikeholdsting, inkludert skifte av lyspærer, viskere osv. Det er alltid like morsomt de gangene noen, spesielt menn fra ca 50 og oppover, kommer for å få noen til å sjekke frostvæske, skifte vindusvisker eller noe lignende som de ikke forventer at kvinnene skal gjøre. Det virker som det går litt på selvrespekten deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for å holde oss til spylevæske da, så når jeg får tint opp bilen min, så skal jeg kjøpe en sånn literflaske med konsentrert spylevæske og blande med 1 l "vanlig" spylevæske?

Har alltid lurt på hva som var forskjellen på konsentrert og vanlig.

Er kjempeglad for alt jeg får vite her, forresten, tror ikke den jevne mann vet så innmari mye om hva som befinner seg under panseret,heller. Kjenner mange menn som ikke vet det døyt om bil, så det så. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du er mann og anser vel oss kvinner som totalt udugelige nek og imbessile idioter hva bil angår.

(endret: brutal skrivefeil)

Oh lord :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh??? Har du pms eller? Hvordan i alle dager kan du tolke svaret hans til å ha noe med KJØNN å gjøre? Slike som deg......

Neida, ikke PMS. Bare ett innmari dårlig forsøk på ironi.

Mannehaterne på KG slutter aldri å overraske en...

Definitivt ingen mannehater, faktisk VELDIG glad for all den hjelp jeg for fra MENN når det gjelder min egen bil! Innrømmer glatt at de kan litt mer enn meg og spør gladelig om råd.

Beklager om svaret mitt støtte deg. Selvsagt gjør ikke konsentratet noe med fryst spylervæske. Jeg tenkte bare det kunne være greit for noen å vite at man kunne unngå problemet med spylervæske som fryser på -16.

Jeg er mann ja, men jeg anser ikke dere kvinner som udugelige. Jeg jobber selv på bensinstasjon der minst halvparten av mine kollegaer er kvinnelige, og har meget god greie på det meste av slike vanlige vedlikeholdsting, inkludert skifte av lyspærer, viskere osv. Det er alltid like morsomt de gangene noen, spesielt menn fra ca 50 og oppover, kommer for å få noen til å sjekke frostvæske, skifte vindusvisker eller noe lignende som de ikke forventer at kvinnene skal gjøre. Det virker som det går litt på selvrespekten deres...

Svaret ditt støtte meg overhodet ikke! Har selv jobbet på bensinstasjon og gjort akkurat de samme tingene, til og med vært på kurs men lærte aldri det om spyleveske og konsentrat. Men klarte faktisk å fornedre enkelte menn ja. Blant annet med å bytte lyspærer og peile olje.

Oh lord :roll:

Å milde himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, for å holde oss til spylevæske da, så når jeg får tint opp bilen min, så skal jeg kjøpe en sånn literflaske med konsentrert spylevæske og blande med 1 l "vanlig" spylevæske?

Har alltid lurt på hva som var forskjellen på konsentrert og vanlig.

Er kjempeglad for alt jeg får vite her, forresten, tror ikke den jevne mann vet så innmari mye om hva som befinner seg under panseret,heller. Kjenner mange menn som ikke vet det døyt om bil, så det så. ;)

Konsentrat er omtrent som saft. Du blander konsentratet med vann. På flasken finner du ut hvor mye vann du må tilsette, alt etter hvor mange kuldegrader den skal tåle. Som jeg nevnte kan du blande 1 liter konsentrat med 1 liter vann for å få ca -30 grader, om jeg ikke husker helt feil. Det er ikke noe problem å blande med den ferdigblandede som allerede er på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsentrat er omtrent som saft. Du blander konsentratet med vann. På flasken finner du ut hvor mye vann du må tilsette, alt etter hvor mange kuldegrader den skal tåle. Som jeg nevnte kan du blande 1 liter konsentrat med 1 liter vann for å få ca -30 grader, om jeg ikke husker helt feil. Det er ikke noe problem å blande med den ferdigblandede som allerede er på tanken.

Aha! :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gunnar_*
.

Og har bestemt meg for ikke å gjøre masse "dumme ting"- sier ikke at ts gjør det, neida- men har lest opptil flere skrekkhistorier om amatører som durer ivei med vifteovner på fullt i bilen osv

?? Hva er dumt med å ha vifteovn i bilen hvis man har strømuttak i kupeen?

Kan være litt idiotisk, hvis tenningen ikke er på og man tømmer batteriet, men å ha det varmt er vel ikke idiotisk?

Selv måtte jeg faktisk varme opp motorrommot med en vifteovn da bilen ikke ville starte i -28...

Ser ikke noe idioti i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Hva er dumt med å ha vifteovn i bilen hvis man har strømuttak i kupeen?

Kan være litt idiotisk, hvis tenningen ikke er på og man tømmer batteriet, men å ha det varmt er vel ikke idiotisk?

Selv måtte jeg faktisk varme opp motorrommot med en vifteovn da bilen ikke ville starte i -28...

Ser ikke noe idioti i det.

Grunnen til at jeg skreiv dette, er at jeg hørte om noen som satte en vifteovn på fullt i kupeen, med det resultat at bakvinduet gikk i tusen knas. Ikke farlig når man vet hva man holder på med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...