Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle starte en liten ilder-tråd. Har vært ilder-eier i et par mnd. nå og er fremdeles forelsket..hehe.

Han var fæl til å plage hunden fra første stund av. Hopper opp og biter seg fast om han klarer. Hunden stakker sprang fortvilet omkring og visste ikke hvor han skulle gjøre av seg. Men nå har han endelig skjønt at det bare er lek, så nå er han helt i hundre. Og han er så snill og forsiktig med den lille plageånden. Selv om han biter hvis han klarer. Er litt stolt av voffsen min jeg :) Holder jo et øye eller to med dem når de leker selvsagt.

Noen som har andre historier, tips og råd?

Lurer forresten på når man kan kastrere en han-ilder?

Min er ca 6 mnd. Har nettopp fått vaksinen sin. Glemte det litt ut i all ståheien :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa! Har ilder!

To akkurat nå. Så hvis noen vil ha en.. *hint*

Her kan dere lese historien om hitteildern min. Hun er så skjønn...

Ellers har jeg min "faste" ilder, Nemi. Hun er en silvertispe på litt over 3år. :D Godjenta mi.

Hun er livredd andre ildere.. Funket sammen med Jasmine, som jeg hadde tidligere(døde i juli). Etter dette har Nemi vært ganske ensom.

Vi fikk en kattungedings for en mnd siden. Den godtar ildern veldig godt. De går løse sammen nå. :) UTEN tilsyn!

Hvis noen har spm om ilder, kan de bare komme med dem. Sikker på at jeg, englepusen og kira skal klare å svare dere sånn nogenlunde fornuftig! :D

Skrevet

Det var visst ikke så mange ilder-eiere her nei..

Skulle gjerne overtatt ilderen din Jordbær, men det går jo ikke siden jeg har en fra før.

Lar du dine bite når de leker? Min biter ikke særlig hardt så jeg syns ikke det gjør noe om han biter litt når jeg leker med han. Biter han for hardt gir jeg jo beskjed. Men han er veldig grei å ha med å gjøre. Han har bare bitt med skikkelig en gang jeg prøvde å ta fra ham en råtten kotelett han hadde gjemt under komfyren(gjett om kjøkkenet stinka!). Da ble han sinna da!

Skrevet

Jepp, har ilder jeg også. :D

To skjønne små berter på snart 2 1/2 år. Tror de akkurat har fått byttet personlighet nå ... Gina var kjempekosete, mens Mia var mye mer leken, ikke noe ro i rumpa i det hele tatt. Men nå er det Gina som er blitt utrolig leken, og Mia som er blitt kjempekosete. :lol: Er så gøy å se på dem der de flyr etter hverandre og hopper og klukker. Henger i ører og haler på hunden og står i.

Mia pleier å lekebite ... jordbær har erfart det, tror jeg ... :P Gina tør ikke bite, hun kan gape opp, men ikke klype til ...

Gjest Anonymous
Skrevet
Det var visst ikke så mange ilder-eiere her nei..

Skulle gjerne overtatt ilderen din Jordbær, men det går jo ikke siden jeg har en fra før.  

Lar du dine bite når de leker? Min biter ikke særlig hardt så jeg syns ikke det gjør noe om han biter litt når jeg leker med han. Biter han for hardt gir jeg jo beskjed. Men han er veldig grei å ha med å gjøre. Han har bare bitt med skikkelig en gang jeg prøvde å ta fra ham en råtten kotelett han hadde gjemt under komfyren(gjett om kjøkkenet stinka!). Da ble han sinna da!

Hihi.. ;)

tja.. Min Nemi biter jo ikke akkurat så hardt da. Hun biter mer for å "kose" enn for å være slem. Og det gjør aldri vondt. Hun har aldri bitt meg til blods.

Sabrina (hitteilder) biter når hun er usikker.. men hun har aldri bitt meg. Hun forsøkte når vi fjernet sting på magen doh.. Men det gikk bra.

Ja, jeg vet hvoradn det er å ta fra ildere ting.. hehe.. De blir ikke SÅ glad for det, nei. Har fått en del ilderpiercinger fra en ilder jeg hadde tidligere. Hun het Jasmine.

Hullmaskin deluxe de første mnd. Men hun ble bare søt og snill...

Det ER ok å bite under lek. Så lenge ildern forstår at vi er mennesker og ikke ildere. Ildere leker nemlig på den måten, at de biter hverander hardt. Men de har så seigt skinn at det ikke gjør vondt for dem(noe det gjør for oss).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...