Gå til innhold

Kvinne 30+ får barn alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor vil ikke kvinner som har fått barn "alene" fortelle hvem faren til barnet er?

En på jobben er 38 år og hun fikk sitt første barn nå nylig. Men hun har vært single de siste 3 årene, og vil ikke fortelle hvem faren er. Hun skal være mor alene. Marit Arnstad gjorde det samme i sin tid.

Synes det er et tegn i tiden at kvinner får barn alene - selvvalgt.

På den annen side: Mette-marit var alenemor, men hun var ung, hadde ingen arbeidsinntekt og ingen utdanning..det blir mer de ressurssvake, og de takler vel ikke like godt det å bli mor alene?

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener ingenting. Noen velger å ikke si noe om faren fordi han er en ONS eller de rett og ikke vet hvem han er.

Andre har andre grunner.

kvinner kan bli gravide. Og en del blir gravide uten å være innen samfunnets moralske oppfatning av hva og hvor man bør være for "denslags". Jeg synes det er helt ok. Shit happens you know.

Skrevet

Personlig syns jeg Bertine Zetlitz har et poeng. Det haster ikke å bli mor. Dvs. det gjør det hvis vi skal tenke kun biologisk. Men jeg syns de kan bli ferdig med seg selv først. Helt ferdige. Bare mor og barn taper på at mor ikke egentlig vet hva hun vil. At mor er 35+ når første barnet kommer burde virkelig ikke være noen screamer. Man er da langtifra gammel da, spør du meg er man ikke riktig "gammel" før man har runda minst 70 år. 80 til og med.

Det som er relevant er om man kan forsørge ungen, ikke hvor gammel man er nå ungen blir født.

Skrevet

Jeg har mye mer sans for ei dame som får barn og blir alenemor med fullt ansvar og en "ukjent far" enn de som krever farskaps test og barnebidrag etter en ONS hvor de ikke har brukt prevensjon.

Når det er sagt så mener jeg også at de med tid og stund måtte kunne fortelle barnet hvem den virkelige far er.

Og ennå bedre dersom far til barnet faktisk også er informert, slik at han er forberedt på hva som eventuelt måtte komme.

Heldigvis er ONS en problemstilling jeg selv ikke trenger å være noe særlig spesielt bekymret over, for å si det sånn... :-))

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Det at kvinner på 30+ får barn alene, forteller meg at det er et bevisst, planlagt valg. Tror de barna har en postensiell bedre fremtid både økonomisk og kunnskap/lærdom enn alle barna som blir født av tilfeldige korte forhold /ONS etter kort forelskelse / fyll på by`n av unge jenter.

Skrevet
Jeg har mye mer sans for ei dame som får barn og blir alenemor med fullt ansvar og en "ukjent far" enn de som krever farskaps test og barnebidrag etter en ONS hvor de ikke har brukt prevensjon.

Når det er sagt så mener jeg også at de med tid og stund måtte kunne fortelle barnet hvem den virkelige far er.

Og ennå bedre dersom far til barnet faktisk også er informert, slik at han er forberedt på hva som eventuelt måtte komme.

Heldigvis er ONS en problemstilling jeg selv ikke trenger å være noe særlig spesielt bekymret over, for å si det sånn... :-))

Så hvis det hadde vært ditt barn, hadde du heller ønsket å gå rundt i uvitenhet om at det er din sønn eller din datter? Really?

Mannen har tydeligvis heller ikke brukt prevensjon og er da like mye "skyld i" barnet? Uansett om kvinnen sagt "neida jeg går på pillen" så sier det litt om mannen hvis han velger å stole på en one night stand, spør du nå meg. Stoler man vanligvis så mye på fremmede så er man litt for naiv. Men dette er det man risikerer når man har sex - det kan faktisk bli barn av det :popcorn:...

Skrevet
Jeg synes det er helt ok. Shit happens you know.

Har erfart at veldig ofte er det planlagt fra kvinnene side, og altså ikke "ooops...accidential".

Skrevet
Så hvis det hadde vært ditt barn, hadde du heller ønsket å gå rundt i uvitenhet om at det er din sønn eller din datter? Really?

Mannen har tydeligvis heller ikke brukt prevensjon og er da like mye "skyld i" barnet? Uansett om kvinnen sagt "neida jeg går på pillen" så sier det litt om mannen hvis han velger å stole på en one night stand, spør du nå meg. Stoler man vanligvis så mye på fremmede så er man litt for naiv. Men dette er det man risikerer når man har sex - det kan faktisk bli barn av det :popcorn:...

Dersom kvinnen har sagt at hun bruker prevensjon så er det en løgn.

Gjest Gjest_Rina_*
Skrevet

Noen menn sier "ja" til å gi elskerinnen eller kjæresten et barn, selv om de ikke er i et langvarig "ekteskapsforhold", spesielt om han vet at kvinnen er økonomisk og intellektuelt godt utstyrt.

Er det ikke sterke kvinner som blir selvvalgte alenemødre i 30+ alderen?

Skrevet

Jepp, det er løgn. Men stoler du på en vilt fremmed vanligvis? Og når det gjelder å gjøre noe som faktisk kan resultere i barn - stoler du da på denne dama som du ikke kjenner og som du er i ferd med å ha sex med? Kommer vel på det samme om det er løgn eller ikke når ungen kommer 9 måneder senere. Ungen er ikke løgn, den eksisterer.

Skrevet
Noen menn sier "ja" til å gi elskerinnen eller kjæresten et barn, selv om de ikke er i et langvarig "ekteskapsforhold", spesielt om han vet at kvinnen er økonomisk og intellektuelt godt utstyrt.

Jeg tror nok de kvinnene er både sterke og gode mødre:) har ikke no å si på de jeg altså - skjønner det godt! Hadde jeg ikke funnet "den rette" innen jeg var noen og 30 hadde jeg antakeligvis gjort mitt for å få barn på eget vis.

MEN nå snakket vedkommende jeg svarte om at han ikke hadde særlig respekt for damer som ikke bruker prevensjon på en ONS, og deretter krever barnebidrag fra faren. Jeg mener at mannen også har et ansvar om å bruke prevensjon!!! Det finnes til og med "p-piller" for menn nå! Jeg er lei av hysteriet om at "nå skal DAMA ha barn fordi HUN glemte ei pille".

Jeg har sagt det som det er til samboeren min: Det er mulig at jeg kommer til å glemme ei pille, det vet man bare ikke, ting kan skje. Det kan også skje at pillen svikter, 1 av 100 blir gravid hvert år mens de går på p-piller. Hvis det skjer noe, så det VI som venter barn, og det går ikke ann å fordele skyld. Da kan han endten holde slangen i buret eller slutte å klage over kondomer og heller ta dem i bruk. ;-)

Skrevet

De fleste kvinner som velger en slik løsning, gjør det etter nøye overveiing av hva som vil kreves av dem. Disse kvinnene er sterke og stolte, og barna deres får garantert den beste start i livet.

Det ville være interessant å studere barna til enslige, 30+ kvinner i forhold til dem som fødes i parforhold. Det skulle ikke forundre med om barna av de enslige mødrene kom best ut, og at det derfor bør anbefales at sterke kvinner får sine barn uten å måtte drasse på en mann.

Skrevet
Jepp, det er løgn. Men stoler du på en vilt fremmed vanligvis? Og når det gjelder å gjøre noe som faktisk kan resultere i barn - stoler du da på denne dama som du ikke kjenner og som du er i ferd med å ha sex med? Kommer vel på det samme om det er løgn eller ikke når ungen kommer 9 måneder senere. Ungen er ikke løgn, den eksisterer.

Hadde det vært sånn som du tenker så skulle nå i alle fall jeg ha vært mann nok til å kunne ha stått for det jeg har gjort helt fullt og helt ut, for å si det sånn, men akkurat det er nå bare meg da...

Skrevet
Hadde det vært sånn som du tenker så skulle nå i alle fall jeg ha vært mann nok til å kunne ha stått for det jeg har gjort helt fullt og helt ut, for å si det sånn, men akkurat det er nå bare meg da...

Det liker vi :fnise: Jeg syns det er så mange som ser på prevensjon som "kvinnens oppgave", også blir mannen sjokkert når man plutselig skal ha barn.

Tror nok single damer i 30årene gjør en kjempejobb og at de har reflektert veldig over "konsekvensene" først. Hadde jeg vært den kvinnen hadde jeg vel kanskej vurdert å dratt til Danmark.

Skrevet

...og det er vel kanskje det hun har gjort?

Skrevet
...og det er vel kanskje det hun har gjort?

Jada, men igjen refererer jeg til ONS-dilemmaet jeg hang meg opp i:p

Prøver ikke å påstå hva denne kvinnen har gjort, nei. Har jeg ingenting med og bryr meg fint lite=)

Skrevet
Hvorfor vil ikke kvinner som har fått barn "alene" fortelle hvem faren til barnet er?

En på jobben er 38 år og hun fikk sitt første barn nå nylig. Men hun har vært single de siste 3 årene, og vil ikke fortelle hvem faren er. Hun skal være mor alene. Marit Arnstad gjorde det samme i sin tid.

Synes det er et tegn i tiden at kvinner får barn alene - selvvalgt.

På den annen side: Mette-marit var alenemor, men hun var ung, hadde ingen arbeidsinntekt og ingen utdanning..det blir mer de ressurssvake, og de takler vel ikke like godt det å bli mor alene?

Hva mener dere?

Ja, tydeligvis.

Personlig kunne jeg aldri gjort det, jeg synes det er synd at samfunnet har utviklet seg slik, men det må være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre, tenker jeg.

Skrevet

En 38 år gammel kvinne som vil bli mor, har det travelt. Hun vet ikke om hun kommer i overgangsalderen om et halvt år eller om 10 år. Men prisen for å vente på et stabilt forhold, kan fort bli at det aldri blir noe barn. Barnet har ingen fordel av å ikke ha en far, men på den andre siden kan ikke det barnet bli født av en gift kvinne heller. Jeg tror helt ærlig at jeg hadde satt pris på tilværelsen selv om jeg kun vokste opp med mor. Men det er likevel noe jeg i det lengste ikke vil ønske for mine eventuelle barn.

Gjest negasjon
Skrevet

Er det vel ikke, ingen prevensjonsmidler er 100% og p-piller er lett å glemme, for husker man å ta en vitamin-tabl daglig eller få i seg tran selv om man synes det er riktig for helsa...jeg husker i alle fall ikke det, derfor har jeg vitaminboxen midt på stuebordet. Men jeg kan ikke legge p-pillebrettet på stuebordet, da får jeg mange spørsmål.

Synes ikke man skal spekulere så mye, selv om det overfor barnet er riktig å opplyse om hvem som er faren. Kan hende har hun vært i danmark, det kan ha vært en ons hun ikke husker navnet på, men det kan også være den hemmelige elskeren hennes, en voldtekt eller en mann hun har hørt rykter om som ikke er til hans fordel, og at hun ikke vil ha han som en del av livet sitt i atten år. Det kan være sjefen hennes eller kollegaen som har fem barn fra før. Naboen for den del...

Kanskje er grunnen til at hun ikke oppgir navnet, bare at hun er lei fordi alle spør om det samme hele tiden. Hun har kanskje også fått spørsmål om abort og "hvordan klarer du deg økonomisk, skal du søke trygd".

Skrevet
De fleste kvinner som velger en slik løsning, gjør det etter nøye overveiing av hva som vil kreves av dem. Disse kvinnene er sterke og stolte, og barna deres får garantert den beste start i livet.

Det ville være interessant å studere barna til enslige, 30+ kvinner i forhold til dem som fødes i parforhold. Det skulle ikke forundre med om barna av de enslige mødrene kom best ut, og at det derfor bør anbefales at sterke kvinner får sine barn uten å måtte drasse på en mann.

Jeg tror også det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...