Gå til innhold

Grillet kylling - hvor mange gram?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har meldt meg inn i vektklubb.no og bruker dagboken der aktivt. Men i dag var jeg og kjøpe grillet kylling, og aner ikke hvor mye kjøttet på den veier (har ikke vekt). Plukket ut alt kjøttet av en halv kylling, og spiste ca 1/3 av dette. Noen som kan tenke seg sånn ca hvor mange gram det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva veide kyllingen hel da? Pleier stå på pakken og om du brukte ca 1/3 så regner du deg frem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide kyllingen hel da? Pleier stå på pakken og om du brukte ca 1/3 så regner du deg frem :jepp:

Nei, det stor bare 1/2 kylling der det skulle stå vekt.. :ler:

Og er jo uansett mye man ikke spiser, ben og skinn, så vekten utenpå stemmer jo ikke helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stor bare 1/2 kylling der det skulle stå vekt.. :ler:

Og er jo uansett mye man ikke spiser, ben og skinn, så vekten utenpå stemmer jo ikke helt?

Vekten er inkl. alt ja, og den stemmer sånn ca, men en 1/2 kylling veier ca 375-500 gram, så om du brukte 1/3 av en 1/2 kylling så ble det vel ca 125-175 gram du brukte(sånn ca..).

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel kylling man kjøper i ferskvare veiger rundt 500-600 gram.

Trodde de lå mellom 750-1000 gram jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde de lå mellom 750-1000 gram jeg..

Mulig. Der jeg jobbet mener jeg det stod noe med 500 på liten grillet kylling, og noe med 600 på stor grillet kylling. Men mulig den vekten var når kyllingen var ferdigstekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig. Der jeg jobbet mener jeg det stod noe med 500 på liten grillet kylling, og noe med 600 på stor grillet kylling. Men mulig den vekten var når kyllingen var ferdigstekt.

Det er nok det som er saken da, for de ligger vanligvis på 750-1000. og at de veier som du skriver ferdigstekt kan fint stemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...