Gå til innhold

Stakkars Rasken


Rime

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum at jeg leste dagbladet i dag, og fikk også med meg denne artikkelen. Nå sitter jeg her og er helt fra meg av medlidenhet for denne stakkars, nydelige hunden. Jeg får den ikke ut av hodet.

Tenk at den har stått der i 5 år. Hvordan er det mulig å overleve noe sånt? Tenk hvor lange dagene må ha vært for han. HERREGUD!! Det klikker for meg. Jeg har bare lyst til å hente den, og ha den hos meg. Ha den i senga mi og gi den alt det beste resten av livet dens.

Faen!!! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men 5 år!!! 5 ÅR!! Et menneske hadde jo dødd av depresjon og ensomhet etter et par mnd...

Jeg mener det, hjertet mitt blør :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! En trøst er at det nå sikkert er hundrevis av mennesker som tilbyr den et godt hjem.

Niks, for takket være den nye dyrevernloven så kan den ikke omplasseres dersom ikke eier godkjenner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, for takket være den nye dyrevernloven så kan den ikke omplasseres dersom ikke eier godkjenner det.

Slapp helt av:)

Faktakildene her er ikke korrekte, det stemmer ikke at den har stått lenket i 5 år. Det er helt feil, eier er der 4-5 timer hver dag der den får både mat, kos og omsorg.

Hvordan tror du en hund hadde greid seg i 5 år? Fagpersoner har også sagt at den er i bra form.

Det som er saken er at eier flyttet 15 min unna, dermed ny adresse(5 år siden) Da har avisene greid å vri det til at den har stått alene i 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest*

Normale folk som flytter tar faktisk MED SEG dyrene sine og lar de ikke stå igjen fastlenket. 4-5 timer med sosial omgang hver dag, det mener du er nok for et flokkdyr (som hunder faktisk er)? Og hva med å la hunden være inne et par timer hver dag? Makan til søppel av en dyreier! Sånne mennesker kan umulig eie samvittighet eller empati og burde vært bura inne (eventuelt stått fastlenket ute i 5 år i stekende sol og bitende minusgrader med en stor feit kjetting rundt halsen). Når jeg tenker meg om kan de inkompetente nissene i Mattilsynet slå følge, i motsetning til den stakkars hunden slipper de ihvertfall å stå mutters alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ærlig talt at det er verst at han har fått så få turer. Hunder har behov for aktivitet, det vet alle. Bra at naboen har tatt ham ut på tur de gangene de har passet ham, i alle fall. Avisen overdriver så klart, det er slik de selger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...