Kipa Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 hm, jeg bor alene etter et brudd, har ikke mye peil på hus og det som skal gjøres når ting skjer.. Nå er det ene badet iskaldt på flisene, null varme der.. Hva har skjedd da?? jeg sjekka varmepumpa det står ikke at det er noe feil.. 22 gr i alle rom står det.. har lite lyst til å ringe eksen... men må vel gjøre det eller rørlegger? elektriker? -Aner virkelig ikke, kaldt er det der i hvertfall og noe har skjedd... Det er et 5 år gammmelt hus bare med god isolering, om det har noe å si, har som sagt ikke peiling :-P
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Er det elektriske varmekabler i gulvet på badet eller er det vannbåren varme? Det kan ikke være at noen har slått av varmen på badet rett og slett? Se om det er en knapp med 0 og 1 der termostaten er. Står den på 0 så setter du den på 1.
Kipa Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 vannbåren...varmen står på men jeg tror kanskje noe rør har frysi, måtte biti i det og ringe eksen.. er vel mange rør som fryser om dagene nå..
Gjest Gjesten over Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Er det bare på badet det er kaldt? Da spørs det om noen av rørene dit ligger for nærme en yttervegg e.l. slik at de har fryst ja. Da spørs det vel om du ikke må ha hjelp av en rørlegger for å få tint opp. For jeg regner med at rørene er støpt ned slik at du ikke ser hvor rørsløyfene ligger og kunne kjent deg frem til hvor en mulig ispropp er? Men det spørs jo om det hjelper så mye med en hårføner for opptining, og mer drastiske tiltak for å tine rør avrådes. Det har jo startet flere branner de siste ukene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå