Gjest negasjon Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg vil helst ikke kjefte når menn prøver å være snille og bruke sin tid på å hjelpe meg, men har oppdaget at om de er flere enn en ad gangen, så kommer jeg ikke til ordet, selv om det jeg foreslår er riktig for å løse et problem. For da har de funnet ut at det må være en feil siden de ikke fikk det til med det samme... og ingen av de vil innrømme det og leter i den samme "grøfta", mens jeg som sitter og observerer, ser hva som er feilen og hvordan det kan løses. Men de later som de ikke hører meg. Det gjelder både bil, teknologi og sikkert noe jeg har glemt... Er menn så servile at de ikke vil gi seg hvis de har funnet ut "en grunn til problemet" ??? Vil ikke ta opp politikk her, men sånn ellers?
cilja Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Gjelder dette bare menn? Mange har problemer med å gjøre helomvendinger i plenum. Opplever ofte at man planter ideen, så kommer de tilbake senere og har funnet ut at jeg hadde rett. Ofte presentert som deres egen ide. Tror det er ganske menneskelig. Kommer selvfølgelig an på tema også.
Gjest Eurodice Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Gjelder dette bare menn? Mange har problemer med å gjøre helomvendinger i plenum. Opplever ofte at man planter ideen, så kommer de tilbake senere og har funnet ut at jeg hadde rett. Ofte presentert som deres egen ide. Tror det er ganske menneskelig. Kommer selvfølgelig an på tema også. Som jeg skulle sagt det selv! Dette har jeg opplevd ganske mange ganger, her på KG også. Jeg kommer ikke på noen eksempler akkurat nå.
Gjest negasjon Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Gjelder dette bare menn? Mange har problemer med å gjøre helomvendinger i plenum. Opplever ofte at man planter ideen, så kommer de tilbake senere og har funnet ut at jeg hadde rett. Ofte presentert som deres egen ide. Tror det er ganske menneskelig. Kommer selvfølgelig an på tema også. Nei, det gjelder også andre steder, innenfor næringslivet, politikken m.m. men jeg tror menn er mer opptatt av å være sta og særlig hvis de vil hjelpe, men har problemer på ett og annet vis. Jeg generaliserte med mitt innlegg, og det var meningen. En kvinne kan like gjerne være maktsyk og mer opptatt av sin faglige kompetanse slik at hun glemmer hva problmemet egentlig var.
Gjest bare bea Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Menn er tilbakestående skakkjørte skapninger. EOD.
Karl Bonade Jr. Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes negasjons observasjoner høres rimelige ut. Mannen er nok fortsatt i stor grad "fikseren". Det praktiske og løsningsorienterte er liksom hans domene. Og når det i tillegg er ei dame som spør, føler han seg ofte forpliktet til å løse problemet. Da jeg leste det du skrev, så det umiddelbart "riktig" ut. Jeg har helt sikkert vært i en lignende situasjon selv, og oppført meg på samme viset. Går man tilbake i tid, er det nok enda klarere. Min far har alltid sett på min mor som evneveik, selv om det i realiteten er omvendt. Men han er jo mann, ergo... Dette er nok en god lakmustest for hvorvidt man(n) har sjåvinistiske trekk. Spør man folk om de har adferd "X", får man ikke nødvendigvis et ærlig svar. Observasjon er i mange tilfeller en sikrere (og morsommere) forskningsmetode. Jeg vil tro det du her påpeker avtar både i tid og i takt med et økt utdanningsnivå.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Svigerfar er slik, og mannen min blir slik når han fikser sammen med svigerfar (men ikke ellers). Prøver jeg å si noe der og da ignorerer de meg totalt, defor må jeg, hvis jeg ser at de er på feil spor, fjerne mannen fra svigerfar, fortelle ham hva de gjør feil, og la mannen presentere løsningen som "sin"... da hører svigerfar også.
Gjest negasjon Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Menn vil gjerne være fikseren, mens det stadig er kvinnene som må fortelle mannen hva som er problemet og hva som bør fikses i heimen...? Jeg er glad mange menn har mer kunnskap enn jeg på mange områder, men er de to sammen er det som å snakke til en murvegg. Rene Pompel og Pilt som rømmer unna vaktmesteren (kvinnen). Men er det noe galt med bilen, er en mann like ille å forholde seg til som to menn. Da vil de aldri gi seg hvis dama foreslår hva som er galt og hva som bør gjøres. Oppgitt jeg. Og siden jeg nesten aldri klarer å holde munnen lukket, opplever kanskje menn meg som masete, mens jeg opplever meg selv som konstruktiv og ideløsende. Det er bare så irriterende å ikke bli hørt, og blir jeg hørt var det gjerne det han hadde tenkt ut selv og ikke noe jeg foreslo som løsning.
Gjest negasjon Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Svigerfar er slik, og mannen min blir slik når han fikser sammen med svigerfar (men ikke ellers). Prøver jeg å si noe der og da ignorerer de meg totalt, defor må jeg, hvis jeg ser at de er på feil spor, fjerne mannen fra svigerfar, fortelle ham hva de gjør feil, og la mannen presentere løsningen som "sin"... da hører svigerfar også. Kvinnelist må til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå