Gå til innhold

Verdivurdering av hus - DYRT!


Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Ifm bytte av bank trenger den nye banken en verdivurdering av huset. Kontaktet megler her om dagen, og det var jo svindyrt!! Lånet er på langt under halvparten av verdien på huset.. Er det noen som har erfaring med dette? Er det en vei utenom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifm bytte av bank trenger den nye banken en verdivurdering av huset. Kontaktet megler her om dagen, og det var jo svindyrt!! Lånet er på langt under halvparten av verdien på huset.. Er det noen som har erfaring med dette? Er det en vei utenom??

Du må nesten ta med kostnaden for verdivurderingen i totalvurderingen når du vurdrer om det lønner seg å bytte bank. Det er naturlig at en verdivurdering koster litt. Megler må dra hjem til deg for å besiktige boligen og deretter sette en verdi. Dette tar tid og det er dermed naturlig at du må betale for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifm bytte av bank trenger den nye banken en verdivurdering av huset. Kontaktet megler her om dagen, og det var jo svindyrt!! Lånet er på langt under halvparten av verdien på huset.. Er det noen som har erfaring med dette? Er det en vei utenom??

Hva kostet det ?

Du kan jo ikke regne med å få det gratis, selv om en del meglere til tider tilbyr tjenesten gratis.

Men da er det skjelden de kommer på besøk. Ofte sender de ut et standard skriv basert på tidligere omsatte boliger i samme område.

Jeg fikk faktisk valget av en megler. Et standard skriv, eller et besøk med en grundigere gjenomgang mot et gebyr.

Har du en spesiell bolig som virkelig skiller seg fra de andre i området, vil det lønne seg å få megler til å bruke litt tid på det. Selv om det koster noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kostet det ?

Du kan jo ikke regne med å få det gratis, selv om en del meglere til tider tilbyr tjenesten gratis.

Men da er det skjelden de kommer på besøk. Ofte sender de ut et standard skriv basert på tidligere omsatte boliger i samme område.

Jeg fikk faktisk valget av en megler. Et standard skriv, eller et besøk med en grundigere gjenomgang mot et gebyr.

Har du en spesiell bolig som virkelig skiller seg fra de andre i området, vil det lønne seg å få megler til å bruke litt tid på det. Selv om det koster noen kroner.

Nå har det blitt slik at boligen skal være besiktiget for å få en verdivurdering som banken godtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri betalt for verdivurdering av leilighetene jeg har hatt. Takst, derimot, koster gjerne 1500 - 2000 kroner. Beløpet er fradragsberettiget på skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...