Gjest Serena Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har fått dilla på peanøttsaus og har lyst på det til middag. Det finnes et par oppskrifter på det rundt omkring, men jeg er ikke noen stor kokk. Kan jeg kjøpe det ferdig? Hvilke merker og hvor?
Nelly Pelly Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke vanskeligere enn å finne frem en kasseroll og bland sammen: - 8ss peanøttsmør - 3dl kokosnøttmelk - 1/2 rødløk i små biter - 1/2 ts sukker - 2ss soyasaus - litt chillipulver Varm opp og rør godt, men husk at dette IKKE skal koke. Koker den så skiller den seg. (Egentlig ingen stooor krise, for den smaker godt uansett). Ellers så vet jeg at Mega har en ferdig på glass, sataysaus.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes de på glass er like gode som hjemmelagde.
Momseguri Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 *mine innlegg, så slipper jeg å lete neste gang
Gjest Serena Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes de på glass er like gode som hjemmelagde. Hvilke merker selger de?
Gjest funnt Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 jeg har funnet det på meny og på typiske innvadrerbutikker. hvis det er sataysaus du tenker på da....
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jeg husker ikke hva merkene heter, dessverre. Tar bare med meg når jeg finner det! (Kjøper det forresten på Ica Maxi eller innvandrerbutikk)
Gjest Serena Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Hva er sataysaus? Er det det samme som peanøttsaus?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Hva er sataysaus? Er det det samme som peanøttsaus? Jepp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå