BlueGirl Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hentet fra VG-nett: I oktober fant amerikanske forskere ut at det var en helt bestemt type virus kalt XMRV som kunne være årsaken til tilstanden, etter å ha funnet det hos mange ME-pasienter. Foreløpige resultater fra Storbritannia viser derimot ingen tegn til viruset hos pasientgruppen, skriver BBC. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=593143 Jeg har aldri hatt noen tro på at dette viruset alene kan være årsak til M.E. Det må være flere faktorer tilstede for å utvikle denne sykdommen. Både fysiske og psykiske. Dette bekreftes av Bjørn Grinde fra Folkehelseinstituttet og M.E. ekspert Vegard Bruun Wyller. Jeg har skrevet litt om dette på bloggen min: http://bluegirl2.wordpress.com/2010/01/07/...des-ikke-virus/
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Ikke rart at britene ikke fant XMRV i sine undersøkelser. De frøs nemlig ned blodet før de testet det. Alle andre forskere som har prøvd å etterprøve den opprinnelige studien har funnet samme, eller enda mer entydige, resultater enn de opprinnelige. Og for de som er interesserte, er viruset nå påvist hos norske pasienter. Selv venter jeg på svar.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 ME er ny benevnelse på fibromyalgi. Vi som arbeider innenfor helsevesenet møter ikke lenger diagnosen fibromyalgi. (muskel/skjelett blandet med psykiatri)
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 ME er ny benevnelse på fibromyalgi. Vi som arbeider innenfor helsevesenet møter ikke lenger diagnosen fibromyalgi. (muskel/skjelett blandet med psykiatri) Og slike kommentarer viser så inderlig vel fem ting: 1. Du vet lite om ME. 2. Du vet lite om fibromyalgi. 3. Du følger ikke med i ny forskning. 4. Du har lite eller ingen respekt for pasientene dine. 5. Du skriver dårlig norsk. Tenk at en helseutdannet frivillig viser fram så mange dårlige sider ved seg selv på knappe to setninger. Ikke rart du skriver anonymt.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Ikke rart at britene ikke fant XMRV i sine undersøkelser. De frøs nemlig ned blodet før de testet det. PCR-metodikken fungerer da helt ok selv om blodet har vært frosset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå