Øs pøs Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har en fet og samtidig tørr hud med store porer, og hudormer på nese og hake. Noen som har en krem å anbefalle? Og kanskje en fondation også? Har aldri helt fått til flytende, da det føles unaturlig og stramt. Bruker mineral, men synes ikke den dekker noe særlig. Det må ikke være testet på dyr
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 går ikke an å ha fet og tørr hud,har jeg lest,men fet og fuktfattig,dvs. mangler vann ikke fett.så ikke bruke krem for tørr hud.tikei syns jeg er bra mineralfoundation.
Aryia Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Anbefaler også Tikei sin mineralfoundation, den er fantastisk
Øs pøs Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2010 tikei sin er i utgangspunktet grei, men begynner å skjolde seg etter en times tid på meg:/ også finner jeg ikke farge som passer meg. Er ganske rød i huden, men samtidig lys. Det fra tikei blir jeg enten gul eller hvit av
Aryia Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Everyday minerals har jeg hørt skal være bra, men ikke fått prøvd den selv. ID sin mineralfoundation uten bismuth kan kanskje også være ett alternativ.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 tikei sin er i utgangspunktet grei, men begynner å skjolde seg etter en times tid på meg:/ også finner jeg ikke farge som passer meg. Er ganske rød i huden, men samtidig lys. Det fra tikei blir jeg enten gul eller hvit av har du prøvd primeren og matte finishing veil?jeg syns det hjelper for å få den til å sitte lengre,og holder seg matt.men om du ikke finner riktig farge så..
Øs pøs Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2010 har du prøvd primeren og matte finishing veil?jeg syns det hjelper for å få den til å sitte lengre,og holder seg matt.men om du ikke finner riktig farge så.. Ja de liker jeg :D men synes fortsatt at det skjolder seg... men bruker de under den eneste mineralfoundtionen jeg har fått sånn noenlunde til, maybelline. Har ikke prøvd id sin. Har prøvd masse flytende i dyre merker, og var noenlunde fornøyd med en fra dior. Men dior tester på dyr da... maybelline også forsåvidt, derfor vil jeg ha en annen.
Gjest Sandbekken Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 ar samme problemet med tikei, noen som har forslag utenom den pudderprimeren? funker dårlig på meg..
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Prøv http://www.barefacedbeauty.co.uk/detail.as...tomisable%20Kit God dekkevne, gode farger, og supermyk kost.
Gjest Sandbekken Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Prøv http://www.barefacedbeauty.co.uk/detail.as...tomisable%20Kit God dekkevne, gode farger, og supermyk kost. Holder sminken lenge også??
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Holder sminken lenge også?? På meg holder den hele dagen, men som jeg nevnte på tråden du lagde, så kan noen ha fordeler med å fukte kosten litt.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 hydrafloral fra decleor er bra for hud som trenger fukt men ikke fett.
Lilandry Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 går ikke an å ha fet og tørr hud,har jeg lest,men fet og fuktfattig,dvs. mangler vann ikke fett.så ikke bruke krem for tørr hud.tikei syns jeg er bra mineralfoundation. Det går an å ha fet og tørr hud, jo! En kan ha fet underhud og tørr overhud, men da er en selfølgelig fuktfattig. Det spørs hva en mener med tørr hud selfølgelig, det er ikke alltid så lett å vite dette. Men da jeg var hos hudpleier sist, sa hun at jeg har fet underhud, litt tørr overhud og fettfattig i kinnene, itillegg til at jeg har sensitiv hud! Da skal jeg innrømme jeg ble en smule forvirret, hva i all verden av produkter skulle jeg velge?! Men det viktigeste var å få fukt til huden uansett, nå har huden begynt å bli mer normal. Har nok ikke så tørr overhud lenger. Decleòr har kjempe gode fuktprodukter!
Gjest Gjest_line_* Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Du burte prøve Jojobaolje Økologisk og Kaldpresset. Den har hjulpet min hud hvertfall. Kjøp den på nettet: www.levlogisk.no Jojobaolje normaliserer huden og kan brukes på tørr og fet hud.
IloveNY Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Har du vært hos hudpleier for å få vite dette? Har du fet hud, med tørre områder altså en kombinert hud eller seborre sicca hud som er fet under og fuktfattig over? Hvis det er det siste alternativet så er det beste å behandle den tørre overhuden med en krem som gir masse fukt og næring til huden... også vil ofte den fete underhuden normaliseres etterhvert... f.eks hydra floral som tidligere ble nevnt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå