Gå til innhold

Hva i all verden er det med folk

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det hele startet med at en amerikansk unggutt, som skjuler seg bak kallenavnet LukeyWes1234, fikk en noe spesiell start på det nye året.

LukeyWes1234, som stort sett snakker om Mario-spill og spøkelser i videoene sine, ble nærmest over natta gjort om til en konge av 4chan-gjengen, og hans YouTube-profil fikk brått tusenvis av abonnenter - noe mer enn guttens eget ønske om 50 abonnenter innen februar.

Overalt dukket det opp hyllester av gutten, alle gjort med et visst humoristisk tilsnitt. "LukeyWes1234" ble raskt et av de mest brukte søkeordene i USA.

Noe overraskende valgte YouTube like etter å slette hele profilen til LukeyWes1234, uvisst av hvilken grunn. Det likte 4chan-gjengen svært dårlig.

http://www.dagbladet.no/2010/01/06/kultur/.../spill/9796485/

Jeg skjønner snart ikke hva som er i veien med folk. Kunne jo trodd at det var bare skruer i hodet på enkelte, men da ville det vel å kommet en slags klangende metalyd hver gang de ristet på hodet så det må i såfall være potetskruer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 4chan, for guds skyld. Ta deg en tur og se, det er ikke noe å skjønne.

Skrevet

We are anon, we are powerful. Forøvrig, rule 1&2.

Skrevet
Det er 4chan, for guds skyld. Ta deg en tur og se, det er ikke noe å skjønne.

Nei, det er vel ikke det.

Folk har vist laget filmer av den gutten, som jeg vil tro ikke er mer enn 12 og hele greie synes jeg virker som mobbing.

Hva er poenget? Hvorfor holder engelte folk på sånn? Jeg klarer bare ikke å fatte å begrepie det så tar de i tilegg hevn på youtube når de ikke får mobbe, virker det som.

Skrevet

Folk har vist laget filmer av den gutten, som jeg vil tro ikke er mer enn 12 og hele greie synes jeg virker som mobbing.

Hva er poenget? Hvorfor holder engelte folk på sånn? Jeg klarer bare ikke å fatte å begrepie det så tar de i tilegg hevn på youtube når de ikke får mobbe, virker det som.

Det er makt, svært mye makt i anonymitet, mengde og nett. Det er vel hva de demonstrerer. De "kan gjøre hva som helst" også kjøre verdens største selskaper i kne og sørge for at de taper milliarder. Antar jeg. Og en beskjed til folk flest at de kan gjøre hvem som helst til konge eller slave på en dag.

Gjest patrick
Skrevet

Han er vel ikke den eneste. Mora mi er lagt ut på en film en eks av henne har tatt mens hun var ruset og prøvde synge og danse. Hun sier at hun ikke bryr seg om det og vil ikke se filmen som er lagt ut, men alle kameratene mine har sett den. Heldigvis har de kjent mora mi før hun tryna helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...