Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Vannet til den ene vasken frøs i dag, men jeg har vann til toalettet, dusjen og springen på kjøkkenet (merkelig.. trodde at når vannet frøs, frøs det i hele huset jeg). Men jeg lurer på må jeg ringe rørlegger eller er dette en sånn fikse-seg-selv-greie? Kan jeg helle glovarmt vann i den vasken og håpe det tiner? (Dette har jeg jaggu ikke greie på...)
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Finn frem en hårføner og blås på røret som har frøset, så fort som mulig!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Sluk eller kran? Salt i sluken, og hårføner i en viss fart uansett hvilken retning det er.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 veit ikke om det om det er sluket eller krana jeg...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Vannet kommer ikke ut: Krana Vanner renner ikke ut: Sluket
Kjetil S. Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Finn frem en hårføner og blås på røret som har frøset, så fort som mulig! Vit i alle fall hvor stoppekranen (hovedkrana) er før du begynner å tine vannrøret! :-)
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Vannet kommer ikke ut: Krana Vanner renner ikke ut: Sluket Ah! Da er det krana Men røret til den er ikke noe som er tilgjengelig for håføner...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Vit i alle fall hvor stoppekranen (hovedkrana) er før du begynner å tine vannrøret! :-) Og lokaliser stoppekrana - done
Kjetil S. Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Og lokaliser stoppekrana - done Good! :-))
Gjest ts Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Hoffff! Tiner ikke en skit her, regner med de frosne røra er i kjelleren hvor jeg ikke har tilgang, og huseiern er selvfølgelig ikke tilgjengelig. Da er det vel neppe mye en rørlegger får gjort heller?
Gjest ts(slikgikkdet::)) Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Dette løste seg fint Rørene på badet ligger langs ytterveggen og den veggen var jo iskald tvers gjennom. Så jeg fikk råd om å sett på en vifteovn slik at den blåste varmluft på ytterveggen. Sto på helt siden 5 i morges, og nå er det vann i alle rør på badet Altså vifteovn... kjekt å ha!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå