Gå til innhold

Vannet til den ene vasken frøs

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vannet til den ene vasken frøs i dag, men jeg har vann til toalettet, dusjen og springen på kjøkkenet (merkelig.. trodde at når vannet frøs, frøs det i hele huset jeg).

Men jeg lurer på må jeg ringe rørlegger eller er dette en sånn fikse-seg-selv-greie? Kan jeg helle glovarmt vann i den vasken og håpe det tiner?

(Dette har jeg jaggu ikke greie på...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn frem en hårføner og blås på røret som har frøset, så fort som mulig!

Skrevet

Sluk eller kran? Salt i sluken, og hårføner i en viss fart uansett hvilken retning det er.

Skrevet

veit ikke om det om det er sluket eller krana jeg...

Skrevet

Vannet kommer ikke ut: Krana

Vanner renner ikke ut: Sluket

;)

Skrevet
Finn frem en hårføner og blås på røret som har frøset, så fort som mulig!

Vit i alle fall hvor stoppekranen (hovedkrana) er før du begynner å tine vannrøret! :-)

Skrevet
Vannet kommer ikke ut: Krana

Vanner renner ikke ut: Sluket

;)

Ah! Da er det krana :) Men røret til den er ikke noe som er tilgjengelig for håføner...

Skrevet
Vit i alle fall hvor stoppekranen (hovedkrana) er før du begynner å tine vannrøret! :-)

Og lokaliser stoppekrana - done :)

Skrevet
Og lokaliser stoppekrana - done :)

Good! :-))

Skrevet

Hoffff! Tiner ikke en skit her, regner med de frosne røra er i kjelleren hvor jeg ikke har tilgang, og huseiern er selvfølgelig ikke tilgjengelig. Da er det vel neppe mye en rørlegger får gjort heller?

Gjest ts(slikgikkdet::))
Skrevet

Dette løste seg fint :) Rørene på badet ligger langs ytterveggen og den veggen var jo iskald tvers gjennom. Så jeg fikk råd om å sett på en vifteovn slik at den blåste varmluft på ytterveggen. Sto på helt siden 5 i morges, og nå er det vann i alle rør på badet :)

Altså vifteovn... kjekt å ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...