Gå til innhold

Hva er egentlig timeglassform?


Gjest Gjest_Lille_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille_meg_*

Jeg har lest flere steder at menn (vanligvis) foretrekker kvinner på 0,7. Det vil si at når man deler midjemålet på rumpemålet blir svaret 0,7 (for eksempel 100cm rundt rumpa og 70 rundt magen). Er dette timeglassfigur eller må man også ha pupper da? Hvor store? Tilsvarende rumpa?

Hvor vanlig er denne 0,7 greia? Hva er vanligst for en norsk kvinne?

Selv er målene mine:

rumpe: 104

mage: 82

Pupper: 94

Er dette eple-form? Eller "vanlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er målene mine:

rumpe: 104

mage: 82

Pupper: 94

Er dette eple-form? Eller "vanlig"?

Mål meg her og mål meg der...

Det viktigste er den du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timeglass vil si at du er omtrent like stor over hofter og bryst og smalere rundt midjen (eks: 95 - 70 - 95)

Om du har mindre bryst, men smalt liv og brede hofter har du pærefasong... osv

På denne siden kan du se eksempler og begreper

Det synes jeg er et veldig misvisende mål, for da er ikke rumpa regnet med. Du kan jo ha tutrumpe uten å ha brede hofter, ergo vil omkretsen rundt bli større uten at du har spesielt brede hofter. Målet burde jo være gjort tvers over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ha timeglass selv om man har små pupper. Jeg har små pupper, men jeg er tynn og har markert midje. Det har ikke med størrelsen på puppene å gjøre, men med forholdet mellom skuldre, midje og hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lille meg_*

Jeg lurer på to ting i forhold til samme tema. Er det nesten mulig å ha like store pupper som rumpe og lår (hvis man da ikke er valdig smål over rumpa). For min egen del så synes jeg det ser ut som jeg har store pupper, men mini rumpe, men som sagt er jo måla mine 104 rundt håftene og 94 rundt puppene. Det samme med epleform. Er det overhode mulig (hvis man ikke er veldig tykk) å ha likt mål rundt mage og håfter? Hmm...

Når det gjelder midjemål, hvor måles det? Rundt navellen eller lengre oppe. Det betyr jo ganske mye, hvertfall et par-tre cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midjemål er der du er smalest, så ikke nødvendigvis rett over navlen. Det er kun et ideal, en foklaring på hva vi finner vakkert. Du er ikke eplefasong, da det er en som har stor mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke typisk timeglassfigur er så fint jeg. Jeg synes det er finere med en litt nettere figur med mindre pupper og rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er et veldig misvisende mål, for da er ikke rumpa regnet med. Du kan jo ha tutrumpe uten å ha brede hofter, ergo vil omkretsen rundt bli større uten at du har spesielt brede hofter. Målet burde jo være gjort tvers over.

Det skal ikke jeg stille meg til doms over - men poenget jeg forsøkte å komme med var i allefall at timeglass er når man er smal i midjen og proposjonene forøvrig gjør at man ser ut som et timeglass altså vid - smal- vid - see? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere steder at menn (vanligvis) foretrekker kvinner på 0,7. Det vil si at når man deler midjemålet på rumpemålet blir svaret 0,7 (for eksempel 100cm rundt rumpa og 70 rundt magen). Er dette timeglassfigur eller må man også ha pupper da? Hvor store? Tilsvarende rumpa?

Hvor vanlig er denne 0,7 greia? Hva er vanligst for en norsk kvinne?

Selv er målene mine:

rumpe: 104

mage: 82

Pupper: 94

Er dette eple-form? Eller "vanlig"?

Noe sånt kanskje:

http://streetknowledge.files.wordpress.com...a_playboy_4.jpg

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke jeg stille meg til doms over - men poenget jeg forsøkte å komme med var i allefall at timeglass er når man er smal i midjen og proposjonene forøvrig gjør at man ser ut som et timeglass altså vid - smal- vid - see? ;)

Jeg vet det. Men å finne ut om man er timeglassfigur ved å måle rundt synes jeg er misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet det. Men å finne ut om man er timeglassfigur ved å måle rundt synes jeg er misvisende.

Det kan du ha rett i - det er jo hvordan det ser ut som er grunnlaget for uttrykket :)

Toht - du ha'kke peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har markert midje, altså går inn på midten, er du timeglass. Er du markant større over rumpe/lår er du pære.

Hvis fettet legger seg på magen når du legger på deg er du eple, du har altså ikke midje.

Man kan være tynn og ha timeglassfasong, så lenge man har markert midje. Hvis man er tynn uten midje, pupper og rumpe er man så kalt guttefasong

Sånn forstår jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er en blanding mellom timeglass og cello ifølge den guiden. Ble glad når jeg leste at de med timeglass har kort midje, for jeg føler at min er verdens korteste. Og jeg ble enda gladere når det sto at det ikke er lett å finne klær som viser frem timeglassfiguren på en bra måte.

Skulle jeg fulgt oversized moten som er nå, så hadde jeg jammen sett oversized ut :P

Det er bra vi har så mange forskjellige og vakre kvinnekropper der ute i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...