Gjest Fropessor Snurre Skrevet 10. januar 2010 #21 Skrevet 10. januar 2010 Må si meg enig med de andre at det virker ikke som en hund passer for dere i det hele tatt akkurat nå. Tror også dere skal få det "moro" med en terrier som ikke får brukt seg, fåtallet forblir vennlige om de har fri oppdragelse, dessverre. Jeg kjenner til noen som faktisk skaffet seg en terrier. Hunden er aldri ute fordi de som eier den ikke "orker å gå tur". Hunden biter derfor istykker nesten alt den kan finne- til og med mennesker. Den er, for å si det mildt, totalt ute av kontroll. Slik jeg ser det MÅ en slik hund få daglig morsjon.
Mr. Floyd Skrevet 14. april 2010 #22 Skrevet 14. april 2010 Hei! Jeg er en 29 år gammel jente med en datter på 9 år. Jeg er alenemor og skal flytte inn i 2 etg hos en kompis snart. Jeg jobber som taxi-sjåfør. Jeg er ikke særlig glad i å gå tur, men det er datteren min. Jeg har verken tid eller penger til å gå på valpekurs. Vel, viss du forventer at 9-åringen din orkar å gå tur med hunden din fleire gongar kvar dag, så er du, for å seie det rett ut, dum. Staffe er og ein hund som må ha mykje mosjon, og er heller ikkje ein god nybegynnarhund. Trur du at 9-åringen klarer å halde igjen ein slik sterk hund? Trur du at ein 9-åring klarer å bruke lang tid og vere trenarfor ein pitbull-hunderase? Trur du at ein 9-åring klarer å sosialisere hunden så han ikkje vert aggressiv mot andre hundar, slik som pitbullar ofte er? Å sosialisere ein hund, er i alle fall noko som ein erfaren hundeeigar har problem med. Omtrent 7/10 pitbullar får dette problemet. Å vere så lat å sette over hundehaldet til ei 9 år gammal jente - og spesielt ein så krevande rase - er å vere skit-dum! Du skulle faktisk aldri ha hatt deg hund. Sjølv om du hadde vore barnelaus, hadde hunden aldri hatt det bra. Børsting, sosialisering og trening er avanserte og viktige greier, og det er ALVORLEG å bryte dei. Det er og forboden å gje eit barn under 16 år kjæledyr i Noreg. Og om du skaffer deg hund, er hunden eigentleg eid tå dattera di, sjølv om du registrerer hunden på deg sjølv. Å bryte lova om katt, hund og tam ilder med falske papir er ALVORLEG. Då bryt du eigentleg lova, då.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 14. april 2010 #23 Skrevet 14. april 2010 Å få en hund i hus er som å få ett nytt barn i hus. Da er det ikke riktig at et annet barn skal ta seg av dette. Å ha hund betyr MYE jobb og ett stort engasjement. Mange mennesker får sjokk når de får en hund i hus. Derfor er det så enormt mange hunder som blir omplassert i ung alder pga "allergi". Å ha hund, er en livsstil, hobby og en familieforøkning. Men når alt er på plass, så er det superherlig å ha en hund.
Farrah Skrevet 14. april 2010 #24 Skrevet 14. april 2010 Nei datteren din bør ikke få seg hund. For det er jo egentlig det du mener,for du liker jo ikke å gå tur. En hund trenger å få brukt seg,enten i form av gode lange turer og/eller trening,hvis ikke kan du risikere å få en understimulert hund som begynner å aktivisere seg selv med ting du kanskje ikke finner så festlig. Dessuten er det ingen 9-åringer som skal ha ansvar for en hund alene. Hva med når hun blir litt eldre og hund kanskje ikke er så artig lenger? Da ligger alt på deg,og skal man eie hund bør man faktisk like å holde på med det også,hvis ikke vil det føles som et ork.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 15. april 2010 #25 Skrevet 15. april 2010 Skaff deg et marsvin eller ein hamster i stede.
Maneo Skrevet 16. april 2010 #27 Skrevet 16. april 2010 (...) er flotte nybegynnerhunder. Passer staffen meg? Kan godt være folk allerede har svar på dette, men jeg orker ikke lese gjennom hele greia. MEN, staffer er ikke flotte nybegynnerhunder. Faktisk tvert imot, de trenger erfarne eiere med en sterk vilje.
Sugerøret Skrevet 16. april 2010 #29 Skrevet 16. april 2010 Det må være troll.. Ingen normale folk skriver slikt og mener det. 9 åring som ansvarlig? Uff og skaff deg hybelkaniner i steden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå