Gå til innhold

Fuktig leilighet


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Gjest Nanette

Har dere der ute noen gode tips til hva jeg kan gjøre med fuktig leilighet? Det er fuktig, våte dråper på innsiden av vinduene nederst i kantene og edderkopper som trives veldig godt her selv nå på denne kalde vinteren. På badet blir det også ekstra fuktig og jeg skrur på en vifte etter hver dusj men å tørke klær (tørkestativet står på badet) tar tre-fire dager mot maks et døgn i forrige hus jeg bodde i. Jeg har varme på i stua og det blir varmt, men lufta kjennes tykk og ikke helt fresh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nanette. :)

Lufter du ofte? Det er lurt, selv om det er aldri så kaldt ute.

Prøv å sett opp ett vindu i 10-15 minutter når du er ute å vasker klær eller er en kjapp tur på butikken.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er luftingen for dårlig.

Dersom det er egen leilighet ville jeg nok satt inn nye ventiler. Spørs om vifta på bade burde stå på nesten kontinuerlig.

Ellers må du lufte en del, og ha jevn god varme. Klær må i utgangspunktet aldri luftes innendørs. Har man ingen mulighet må disse luftes i et rom der man har mulighet til å sette på ekstra varme + et vindu på gløtt.

Så må du 1-2 ganger om dagen tørke all fukt fra vinduene. Det ødelegger vinduskarmen at dette blir liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Hei Zubimaru, flere som er oppe på denne tida! :) Nei jeg har nok ikke vært så flink til å lufte ofte nok. Jeg har lufta litt i stua idag og igår bare. Jeg skal prøve å lufte mer. :klem:

Jeg leier en leilighet så jeg kan ikke skifte ventiler. Tar det ikke mye strøm om vifta på badet er på konstant? Er det bedre at jeg setter tørkestativet til klærne i stua og så lufter der? Ja, jeg skal tørke vinduskarmene. Så mange gode tips dere har! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...