Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen jenter/kvinner her på KG som har ADHD, og som har lyst til å fortelle litt om det? Hvordan var livet deres før dere fikk diagnosen, og hvordan er livet nå? Jeg har sterk mistanke om at jeg har det, og skal snart på utredning. Faktisk så håper jeg at jeg har det, for det ville forklart mange av de frustrerende tingene jeg sliter med.

Jeg hadde satt veldig pris på om noen svarte på dette innlegget :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest starligt
Skrevet

jeg har dahd.fikk desverre ikke diagnosen før jeg var 32 år.

jeg gikk ikke så lenge på medisiner pga en stund etter på så planla vi barn så måtte da slutte.men den tiden jeg gikk på de,så merka jeg vanvittig stor forskjell på meg selv.

var mye mere kosentrert,roligere og tok livet mere med ro sjenerelt sett.klarte å rydde til og med.jeg ville så gjerne rydde før det å,men jeg klarte ikke.

klarte før ikke og gjøre ferdig ting jeg begynte på.strikking osv.forhastet meg med alt og hadde virkelig store konsentrasjons problemer.fant ut da hvor forfor jeg ikke klarte å ta lappen.tok teoritesten på nettet mange ganger.men gikk aldri.

da jeg gikk på medisiner klarte jeg den med engang.

men må jo si at det hele med medisinene var rart.blei på en måte en annen person enn jeg hadde vært i 32 år.

så har du adhd vil du merke stor forskjell på deg selv om medisinene funker som de skal.

lykke til:)

Skrevet

Anbefaler forumet på bokstavbarna.com. Der er det mange kvinner med ADHD.

Skrevet

Aeryn:

takk for tipset! Fin nettside!

Starlight:

tusen takk for at du svarte! Et meget oppløftende svar som jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Bortsett fra det med å ta lappen (som for min del gikk greit), så er det akkurat som om jeg skulle skrevet innlegget selv.

Det må jo virkelig ha blitt et helt nytt liv for deg... Må jo være veldig rart også etter så mange år å bli plutselig en "helt annen" person. Hvordan føltes det å finne ut at du hadde ADHD? Var det en lettelse i og med at du fikk svar på hvorfor enkelte ting har fungert heller dårlig tidligere? Og kanskje irriterende å tenke på at det ikke har blitt oppdaget tidligere? Var det du selv som fattet mistanke om at det var noe som ikke stemte, og fikk ordnet en utredning? Hvor lang tid tok det før medisinen begynte å virke?

For min del, så føles det konstant som om det er full fart oppi hodet hele tiden, akkurat som om det er flere tv-kanaler som står på samtidig. Har derfor store problemer med å sove, fordi jeg grubler konstant på ting. I tillegg til å ha svært så dårlig hukommelse. Er dette noe du kjenner deg igjen i?

Håper du svarer meg igjen :) .

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg inn i en familie med adhd, en helt super familie :)

Gjennom dem vet jeg at det er laget en del filmer om adhd, i høst kom det en om jenter med adhd. Denne er laget av Sørlandets kompetansesenter og heter "Jenteliv." Vet det var snakk om at den skulle ut til alle skoler i Norge, men aner ikke hvor du kan få tak i den ellers.

Lykke til med utredningen :jepp:

Skrevet (endret)
Aeryn:

takk for tipset! Fin nettside!

Starlight:

tusen takk for at du svarte! Et meget oppløftende svar som jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Bortsett fra det med å ta lappen (som for min del gikk greit), så er det akkurat som om jeg skulle skrevet innlegget selv.

Det må jo virkelig ha blitt et helt nytt liv for deg... Må jo være veldig rart også etter så mange år å bli plutselig en "helt annen" person. Hvordan føltes det å finne ut at du hadde ADHD? Var det en lettelse i og med at du fikk svar på hvorfor enkelte ting har fungert heller dårlig tidligere? Og kanskje irriterende å tenke på at det ikke har blitt oppdaget tidligere? Var det du selv som fattet mistanke om at det var noe som ikke stemte, og fikk ordnet en utredning? Hvor lang tid tok det før medisinen begynte å virke?

For min del, så føles det konstant som om det er full fart oppi hodet hele tiden, akkurat som om det er flere tv-kanaler som står på samtidig. Har derfor store problemer med å sove, fordi jeg grubler konstant på ting. I tillegg til å ha svært så dårlig hukommelse. Er dette noe du kjenner deg igjen i?

Håper du svarer meg igjen :) .

jeg har en samboer som er lærer så han vet jo en del om dette.så det var han som sa i et år at jeg har adhd.så til slutt leste jeg om det og kjente meg så godt igjen i alt det som stod på nett.

jeg syns det var veldig godt og få en diagnose.da er ting så mye lettere og en kan få hjelp.

gleder meg jo til og begynne på medisiner igjen etter jeg er ferdig med å amme.men blir lenge til:)

å da kan jeg åsså begynne på lappen igjen.føler det mangler i livet mitt og det er lappen.ja jeg sliter veldig med å sove.har mange bller i luften hele tiden.mange ting en bekymrer seg for som egentlig ikke er nødvendig.tar gjerne sorgene litt på forskudd.

og ja, jeg sliter veldig med hukommelsen min da det går inn det ene øret og ut det andre.og det blei forskjell da jeg gikk på medisiner.så rolig jeg blei.klarte og konsentrere meg om ting.kjempegodt.selv om det samtidig var veldig rart og bli en annen person på en måte etter alle disse årene:)

Endret av starligt
Skrevet

Krem:

takk for svar og tipset om nettsiden! Tror jeg kommer til å bestille meg den filmen :)

Starlight:

takk for nok et informativt og utfyllende svar. Setter veldig pris på det :) . Akkurat som du skriver, så kjenner jeg meg også igjen i (nesten) alt jeg leser om jenter/kvinner med ADHD. Helt utrolig... Spesielt det med å være noe så inn i granskauen glemsk, og det å ikke få sove, er det som plager meg mest. Men det andre vi har skrevet om her, eksempelvis konsentrasjonsvansker, er jo også til å bli sprø av. Tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :blomst: .

Skrevet
Krem:

takk for svar og tipset om nettsiden! Tror jeg kommer til å bestille meg den filmen :)

Starlight:

takk for nok et informativt og utfyllende svar. Setter veldig pris på det :) . Akkurat som du skriver, så kjenner jeg meg også igjen i (nesten) alt jeg leser om jenter/kvinner med ADHD. Helt utrolig... Spesielt det med å være noe så inn i granskauen glemsk, og det å ikke få sove, er det som plager meg mest. Men det andre vi har skrevet om her, eksempelvis konsentrasjonsvansker, er jo også til å bli sprø av. Tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :blomst: .

bare hyggelig:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...