Gå til innhold

Bytte bleier åpenlyst på restaurant?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var og spiste lunsj med en venninne for noen dager siden, på en "middels fin" cafe/restaurant. Vi koste oss med nydelig mat, og så begynner plutselig en av damene på bordet bortenfor oss å bytte bleie, på bordet! Må si jeg ble ganske paff, selv om jeg i utgangspunktet ikke har noen problemer med bleier og bleiebytting så syns jeg det var utrolig upassende.. midt i synet på folk som spiser mat?? På bordet?

Dette kan da virkelig ikke være ok? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Dette er en uting! Desverre er det slik, at enkelte smøbarnsmødre mister helt oversikten over hva som er sosialt akseptert når de får barn. De er vant til matrester,gulp,bleier og drittlukt og har glemt at dette kanskje ikke går naturlig sammen med mat og spising for alle oss andre.Her bør de cafeansatte gripe inn.

Skrevet

Noen av de mest militante medlemmene av Barnevognmafiaen vil alltids hevde at det er heeelt ok å bytte bleie med "gullebæsj" midt i restauranten, men normale mennesker har folkeskikk nok til å la være.

For disse militante mafiamedlemmene lukter ikke bæsjen, den er bare søt å se på og alle bakterier som eventuelt måtte forflytte seg til de andre spisegjestenes tallerkner er selvfølgelig helt ufarlige.

Skrevet

Slikt er fy fy. Det kan man gjøre på toalettet, selv om man har små barn.

Skrevet

Nei, æsj fy faen! Ærlig talt, nå må folk skjerpe seg! Er de så dypt i ammetåka at de ikke ser hva de driver med, er det kanskje for tidlig for dem å bevege seg ute blant andre.

Skrevet

Som småbarnsmor selv, kunne jeg aldri funnet på å skifte bleier oppå bordet på et utested.

Skamme seg, man legger ikke igjen vett og forstand hjemme! :nei:

Skrevet

Godt at det ikke er bare jeg som føler det. Lurte på om jeg var veldig prippen, kunne ikke se at så veldig mange andre reagerte.

Skrevet

Seriøst???? Nei, og nei, slikt går ikke an! :nei::spy:

Skrevet

Absolutt ikke okay! :nei: Det er slikt man har toaletter for.

Gjest Nanette
Skrevet

Det er jo heslig og ekkelt! Vet om ei som slengte fra seg brukte bleier på stuebord, kjøkkenbenk og liknende da hun var på besøk, kastet fra seg ut av bilen og der det passa henne. Så måtte andre rydde opp bæsjebleiene etter henne. Uhygienisk.

Skrevet
Det er jo heslig og ekkelt! Vet om ei som slengte fra seg brukte bleier på stuebord, kjøkkenbenk og liknende da hun var på besøk, kastet fra seg ut av bilen og der det passa henne. Så måtte andre rydde opp bæsjebleiene etter henne. Uhygienisk.

Ææææsj! Høres ut som et oppegående menneske som skal lære viktige verdier videre til barna sine...

Skrevet

En uting. Skikkelig ekkelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Nanette
Skrevet
Ææææsj! Høres ut som et oppegående menneske som skal lære viktige verdier videre til barna sine...
Nei ikke akkurat. Hører med at hun gikk ut på byen 4-5 kvelder i uka og lot hvem som helst sitte barnevakt for babyen sin. For at hun skulle passe på at kjæresten hennes ikke var utro. Snakk om å prioritere... Ikke særlig mye oppi hodet på henne. Derfor har jeg liten respekt for slike som slenger fra seg bleier og dritt overalt.
Skrevet

Som både kommende mor og en med familieresturant, kan jeg si at det er for det første aldeles ikke lov, og for det andre dritekkelt og lite omtenksomt mot de rundt. Og hadde mattilsynet sett det, ville de ikke akkurat blitt fornøyde. Hadde noen prøvd seg på noe sånt i min resturant, både ute- og innebord, ville de blitt hevet rett ut! Amming derimot er bare koselig syns jeg. Har vært en del av det, og det har jeg ingen problemer med.

Gjest Gjest_Ine_*
Skrevet

Ikke akseptert i det hele tatt!!! MEN vil samtidig nevne at forbausende få restauranter/cafeer har et godt nok tilbud for denslags aktivitet - enten i form av svært uhygieniske stelleforhold for babyer, OM det i det hele tatt finnes slikt der, PLUSS at om man evt. ønsker å/ må bytte bleien på et toalett, er disse ofte ganske små, guffne, skitne og lite egnet til sånt!!

Ønsker man foreldre m/ babyer velkommen, og ønsker å spare andre gjester for offentlig bleieskift, vil det være svært godt mottatt av både aktuelle foreldre og samtlige andre gjester.

Babyer får ikke gitt beskjed om de må på do - må man så må man, og lar man bleien sitte på for lenge med " resulteatet ", er dette noe som kan være svært så smertefullt for babyen!

For øvrig, reagerer jeg like mye på de som til stadighet snyter nesen sin i restauranter - synes det er kjempe-ekkelt, rett og slett!! Spesielt de som snyter seg i servietten og legger den på tallerkenen ( som deretter servitøren må ta med seg og kaste på kjøkkenet! Mangel på folkeskikk det også, synes dere ikke??

Skrevet

Asj!

Var det ingen som sa noe til henne? tror ikke jeg hadde klart å holdt inne på kommentarene:p

Skal hvertfall huske på dette tilfellet neste gang jeg går på restaurant.. Vaske skikkelig av bordet før jeg spiser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...