Gå til innhold

Mat til valp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en valp på 8 uker. Det jeg lurte på var egentlig hvor mye mat dere gir til valpen deres? På pakka står det at valpen skal ha 90 gram på en dag. Men jeg syns det er veldig lite, og hun er sulten når dette er spist, fordelt på 3 ganger om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valpen min ble heller ikke mett av formengden som ble anbefalt, så jeg ga den litt brød med leverpostei morgen og kveld og rester etter middag i tillegg til anbefalt formengde. Oppretter sa at valpen var blitt vant til å spise "vanlig mat" i tillegg til foret. Jeg overtok valpen da den var ti uker, og dette var en stor valp i forhold til søsknene så den var litt tynnere enn de andre i kullet og hadde et større aktivitetsnivå.

Hvis du bare vil holde deg til hundemat, kan du øke porsjonene litt. Er valpen din stor og veldig hyper, trenger den kanskje mer. Men den kan også være en riktig slukhals. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min ble heller ikke mett av formengden som ble anbefalt, så jeg ga den litt brød med leverpostei morgen og kveld og rester etter middag i tillegg til anbefalt formengde. Oppretter sa at valpen var blitt vant til å spise "vanlig mat" i tillegg til foret.

IKKE gi middagsrester til valpen! Menneskemat inneholder alt for mye salt!

Alle valper er skrubbsultne, så hold deg til foringsmengden. Er du usikker, snakk med veterinær. Fatter ikke hva slags oppdretter som anbefaler menneskeføde til bikkja i utgangspunktet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg til foringsmengden så lenge du ser at valpen ikke blir tynn og skranten. Blir den det kan du øke litt. Noen hunder kan spise og spise til de nesten sprekker, så å fore til den er mett er ikke lurt.

Det du kan gjøre er å koke noen grønnsaker, og blande i foret for å få litt mer vomfyll uten mer fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE gi middagsrester til valpen! Menneskemat inneholder alt for mye salt!

Alle valper er skrubbsultne, så hold deg til foringsmengden. Er du usikker, snakk med veterinær. Fatter ikke hva slags oppdretter som anbefaler menneskeføde til bikkja i utgangspunktet...!

Oppretter ga ikke saltet mat til valpene, men tok av rent kjøtt/fisk før det var krydret og lagde det spesielt til hundene. Det samme med grønnsaker. H*n driver et eget spisested og har mat til overs som hundene får.

TS, hvis valpen virker i kondisjon og ikke er tynn, så hold deg til formengden. Skal du gi annen mat til den, så sett deg inn i hva hunder tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en valp på 8 uker. Det jeg lurte på var egentlig hvor mye mat dere gir til valpen deres? På pakka står det at valpen skal ha 90 gram på en dag. Men jeg syns det er veldig lite, og hun er sulten når dette er spist, fordelt på 3 ganger om dagen..

Ville bare forsikre meg om at du fòrer med valpefòr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har en valp på 8 uker. Det jeg lurte på var egentlig hvor mye mat dere gir til valpen deres? På pakka står det at valpen skal ha 90 gram på en dag. Men jeg syns det er veldig lite, og hun er sulten når dette er spist, fordelt på 3 ganger om dagen..

Jeg har to valper hjemme. en på ti mnd og en på fire mnd. Jeg har hele tiden latt det stå mat fremme til dem. (De får bare tørrfor som er beregnet for rasen).

Det jeg har merket er at det går opp og ned med hvor mye de spiser, dette regulerer de selv utifra hva de trenger. Jeg kan ikke si hva store hunderaser gjør (tenker at de er mer slik som spiser og spiser til det er tomt) for hundene mine er en liten rase. Og jeg gir de aldri menneskemat! Har erfaring fra det tidligere og endte opp med en superkresen hund som bare ville ha leverpostei og godsaker :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rester etter middag i tillegg til anbefalt formengde. Oppretter sa at valpen var blitt vant til å spise "vanlig mat" i tillegg til foret-

Oppretter ga ikke saltet mat til valpene, men tok av rent kjøtt/fisk før det var krydret og lagde det spesielt til hundene. Det samme med grønnsaker. H*n driver et eget spisested og har mat til overs som hundene får.

I øverste innlegg skrev du at du gav middagsrester. Og at oppdretter gav den "vanlig" mat i tillegg til foret. Da synes jeg det blir feil å oppfordre til slik foring. Du sa INGENTING i første innlegg om at oppdretter ikke saltet maten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...