Gå til innhold

omplassere katter


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Vi leier leilighet i annen etasje i en enebolig. Vår tidligere huseier solgte sin bolig før jul ifjor men vi fikk forlenge kontrakten med den nye huseier. Problemet er de nye eiere ville ikke la oss beholde mine tre katter. Vi fikk beskjed om å omplassere de eller finne oss et annet sted . Hva kan vi gjøre i denne situasjon? Jeg fant de tre kattene i skogen sommer to år siden og er blitt veldig forelsket i dem. Blir veldig lei om jeg måtte gi dem bort. Og når det gjelder å finne et nytt sted, nesten alle ville ikke leie ut til de med husdyr.. Kan noen foreslå hva vi kan gjøre? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror faktisk ikke han har lov å forlange at du kvitter deg med dem siden du allerede har dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så kan han ikke kaste dere ut med dette som begrunnelse. Han var klar over at dere hadde katter da han kjøpte huset.

Jeg leste en uttalelse fra en advokat som uttalte seg om en sak.

Jeg mener prinsippet her er det samme.

En mann hadde kjøpt et hus, og forlangte naboens tre fjernet. Advokaten sa at ettersom den forrige eieren hadde godtatt treet, kunne ikke den nye eieren kreve treet fjernet.

Om man bruker samme logikk i din sak vil ikke en ny huseier ha rett til å nekte dere katter når den forrige eieren har godtatt det. Men nå er ikke jeg advokat heller; det er bare min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på nettet finner du en del gratis advokathjelp..

Send mail til dem og spør om huseier har lov til dette..

Lykke til og håper inderlig du får beholde dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i Leieboerforeningen. Som medlem får du juridisk bistand. Jeg tror heller ikke utleier har lov å si dere opp, når kattene var der før han overtok huset. Han kan ikke begrunne det med allergener etter kattene, for de allergenene er allerede i huset nå.

Du kan jo også ringe Fod og høre om de vet noe om hvilke rettigheter du har, og samtidig kan de råde deg ang en eventuell omplassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..er det mulig? Slik blir jeg veldig sint av!

Jeg er også rimelig sikker på at du har retten på din side.

(Måtte kikke litt samtidig som jeg skrev det her.. fant dette utdraget:

"Uttrykket i loven om at man kan

holde dyr i leilighet "dersom gode

grunner taler for det" antas å være

et krav uten egentlig innhold. At

man allered har katt eller hund ved

innflytting er i seg selv grunn god

nok." ( http://216.239.59.104/search?q=cache:9NlKI...lient=firefox-a )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for en tulling!

om det ikke bedrer seg så synes jeg du skal prøve og finne deg en anna plass!

nok med at du fant pusene i skogen, for å så måtte gi dem bort:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest post-it

Jeg håper det ordner seg for deg og kattene, kom gjerne tilbake til tråden og fortell oss hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov å be deg kvitte deg med kattene dine, da skal de isåfall ha en rimelig god grunn. Du får be de finne frem en lov hvor det står at de har lov å nekte deg, så blir det nok stilt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...