Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å se det usynlige.

Da dama kom hjem igår med en taus grettenhet og gretten taushet sa hun plutselig mens vi satt på sofaen; "hei jeg kan se fra gjenskinnet i lampa der borte at du har gått på gulvet med støvlene dine i dag tidlig, så du kan godt spraye på litt spraysåpe og ta tørke over gulvet en gang med kluten under kjøkkenvasken".

Eeeeh, svarte jeg henne, jeg sitter på motsatt side av sofaen og fra den vinkelen min så kan jeg ikke se at det ligger noe som helst på gulvet, og grunnen til at jeg måtte knyte skolissene mine her er jo at jeg må sitte og knyte de vanskelige støvlene.

Deretter sendte hun meg et blikk, og siden gikk jeg bort og hentet kluten og sprayen og sprayet det usynlige på gulvet og tørket bort litt usynlig møkk fra gulvet og hun ble blid og fornøyd!

Etterhvert skjønte jeg hvorfor dere damer synes det er så møkkete og at dere gjør så mye husarbeid hele tiden. Grunnen er jo at så lenge dere ser usynlige ting og ting som kun eksisterer i deres eget hode så blir det mye grums og rart.

Alle menn som bor sammen med en dame burde hvert år få tilsendt ett diplom man kan henge på veggen av den norske stat for gratisarbeidet og fellesdugnaden vi gjennomfører for å få damer fornøyde her i landet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke usynlige ting, nemlig fordi det ikke er der :nigo:

Og ser jeg noe, så reagerer jeg hvert fall ikke slik, hvis det skulle plage meg så jævlig kunne jeg vaska det selv.

Skrevet

Føler heller jeg trenger et diplom, fordi jeg klarer å piske mannen til å gjøre noe form for husarbeid.

Hardt arbeid det skjønner du.

Skrevet

Når det bare er den ene parten som ser problemstillinger og rot og møkk, mens den andre ser ro, system og vedlikeholdsarbeid er det ikke rart det blir trøbbel.

Mannens stilling til kvinnen er vel som palestinernes underlegenhet i forhold til israelittene.

Det er alltid kvinnen som setter betingelsene.

Å gjøre en kvinne fornøyd handler om å forandre på noe tror jeg. Kvinnen klager, mannen må endre noe, og så kan hun bli fornøyd. Først misfornøyd, derettet kan man ha det bra. Å glede seg over noe ved å bare være fornøyd er jo altfor kjedelig.

Skrevet (endret)

:-S

Endret av Siiw
Skrevet

vi vil ha det estetisk vakkert :sengekos:

du vet... i tilfelle :klemmer:

men man skal ikke overdrive, og å kaste seg opp etter støvkosten hver dag er litt ofte.

Gjest trukje det nei
Skrevet

Her i huset kunne mannen godt si at han syntes det var møkkete og at VI burde vaske og rydde litt, og så gikk han selv og satte seg foran pc'n. og når jeg da spurte om ikke det var sånn at VI skulle vaske så var det ikke nå han mente og i hvert fall ikke vi, for vi det er meg det... :kjefte:

Så den unnskyldningen med at menn ikke ser går jeg ikke helt på, og mannen fikk derfor ansvar for å vaske en etasje og jeg den andre. Jeg har ikke mast, ikke kommentert noe - unntatt de gangene han har klaget på at det var møkkete i "hans" etasje, da har jeg bare kommentert at han får bare vaske da. Jeg tar min etasje.

:)

Skrevet

Husvask har tradisjonelt sett vært kvinnens domene, på samme måte som gubben skal kjøre bilen. Hvis man velger en partner med "klassiske trekk", får man nesten innfinne seg med det.

Kanskje er TS' dame såpass utspekulert at hun bevisst spiller på dette. Kanskje er hun en moderne kvinne, men bruker mannens stereotype oppfatninger for det de er verdt.

Det høres forresten ut som borrelås kan være løsningen her. Vanskelige støvler, Waco? Og du kastet bruksanvisningen rett i søpla?

Skrevet
Når det bare er den ene parten som ser problemstillinger og rot og møkk, mens den andre ser ro, system og vedlikeholdsarbeid er det ikke rart det blir trøbbel.

Mannens stilling til kvinnen er vel som palestinernes underlegenhet i forhold til israelittene.

Det er alltid kvinnen som setter betingelsene.

Å gjøre en kvinne fornøyd handler om å forandre på noe tror jeg. Kvinnen klager, mannen må endre noe, og så kan hun bli fornøyd. Først misfornøyd, derettet kan man ha det bra. Å glede seg over noe ved å bare være fornøyd er jo altfor kjedelig.

Dette er bare tull. Folk er forskjellige og har forskjellige terskler for hva som er rot, skitt osv. Her i huset er det like ofte mannen min som jeg som reagerer på at det er rotete eller skittent.

Skrevet
Dette er bare tull. Folk er forskjellige og har forskjellige terskler for hva som er rot, skitt osv. Her i huset er det like ofte mannen min som jeg som reagerer på at det er rotete eller skittent.

Nja, jeg veit ikke helt jeg. Av en eller annen merkelig grunn tror jeg ikke det du forteller her er representativt for kvinner flest. Alle menn jeg kjenner til som bor sammen med damer kjenner til fenomenet.

Selvfølgelig finnes det unntak som deg bellatrix, damer som lever i sånn rot i omgivelsene sine at mennene må ta affære.

Skrevet
Husvask har tradisjonelt sett vært kvinnens domene, på samme måte som gubben skal kjøre bilen. Hvis man velger en partner med "klassiske trekk", får man nesten innfinne seg med det.

Kanskje er TS' dame såpass utspekulert at hun bevisst spiller på dette. Kanskje er hun en moderne kvinne, men bruker mannens stereotype oppfatninger for det de er verdt.

Det høres forresten ut som borrelås kan være løsningen her. Vanskelige støvler, Waco? Og du kastet bruksanvisningen rett i søpla?

Ja du sier noe her. Kanskje damer med blikk og fakter styrer omgivelsene sine omtrent som en dirigent foran et orkester? Bare det at orkesteret er mannen som må spille på alle strenger og dama som dirigent?

Jeg ville også ha støvel med borrelås, men det fikk jeg ikke lov til å kjøpe...

Skrevet
...hvis det skulle plage meg så jævlig kunne jeg vaska det selv.

Hadde bare alle vært som deg!! :-))

Skrevet
Så den unnskyldningen med at menn ikke ser går jeg ikke helt på, og mannen fikk derfor ansvar for å vaske en etasje og jeg den andre. Jeg har ikke mast, ikke kommentert noe - unntatt de gangene han har klaget på at det var møkkete i "hans" etasje, da har jeg bare kommentert at han får bare vaske da. Jeg tar min etasje.

:)

Unnskyld meg, men bare det å være sjefen over fordelingen av husarbeid viser jo bare hvem som bestemmer? "gi han ansvaret for en etasje", - høres ut som om direktørinnen delegerer arbeidsoppgaver til en av sine sekretærer.

Gjest Gjest_P_*
Skrevet
Å se det usynlige.

Da dama kom hjem igår med en taus grettenhet og gretten taushet sa hun plutselig mens vi satt på sofaen; "hei jeg kan se fra gjenskinnet i lampa der borte at du har gått på gulvet med støvlene dine i dag tidlig, så du kan godt spraye på litt spraysåpe og ta tørke over gulvet en gang med kluten under kjøkkenvasken".

Eeeeh, svarte jeg henne, jeg sitter på motsatt side av sofaen og fra den vinkelen min så kan jeg ikke se at det ligger noe som helst på gulvet, og grunnen til at jeg måtte knyte skolissene mine her er jo at jeg må sitte og knyte de vanskelige støvlene.

Deretter sendte hun meg et blikk, og siden gikk jeg bort og hentet kluten og sprayen og sprayet det usynlige på gulvet og tørket bort litt usynlig møkk fra gulvet og hun ble blid og fornøyd!

Etterhvert skjønte jeg hvorfor dere damer synes det er så møkkete og at dere gjør så mye husarbeid hele tiden. Grunnen er jo at så lenge dere ser usynlige ting og ting som kun eksisterer i deres eget hode så blir det mye grums og rart.

Alle menn som bor sammen med en dame burde hvert år få tilsendt ett diplom man kan henge på veggen av den norske stat for gratisarbeidet og fellesdugnaden vi gjennomfører for å få damer fornøyde her i landet!

Det som faktisk er skummelt med denne historien, er jo ikke at dama får deg til å vaske. Det skumle er jo at du bor sammen med ei som er synsk!

For hvordan kunne hun vite at du har gått der med de vanskelige støvlene, når det ikke er synlige fotspor etter deg? :lur:

Enten må du innrømme at fotsporene syntes, og gulvet derfor var skittent, eller så har du langt større problemer enn å vaske golv.

Skrevet

Jag tror faktiskt att du har väldigt rätt där, Waco.

Jag måste säga att jag ser smuts och damm oftare än maken. Jag inser att min mor sett behovet att städa före min far i alla år när jag var liten.

I diskussioner med mina manliga kollegor har jag lätt hamnat på "hysterisk" i skalan kring städbehov samtidigt som jag själv tycker att jag är ganska normal på den fronten. :ler:

Dock tycker jag att den som ser behovet oftare än sin partner också bör sköta städandet för att slippa gräl i hemmet. Det gör MIG inget att städa, jag har det hellre rent än klagar på någon som inte gör det som jag vill ;)

Skrevet

synes forklaringen med at dama til wacco er synsk er konge da! jeg deler hus med tre mannfolk i ulik alder, gift med den ene, de to andre er ungene våre. Det kan være frustrerende i blant ja. Mitt problem er for eks ikke å få dem til å legge ned doringen, men å få dem til å løfte den opp når de tisser, for de treffer jo aldri,og det er så ekkelt å sette seg da...

Og det er rart det der at hvordan det ser ut i et hus alltid blir sett på en refleksjon av damens evner til å organisere livet sitt.

er det møkkete er det min feil liksom, har nok fått noen kommentarer oppigjennom årene...

Skrevet

Kan det hende at det ikke er kvinner som ser for mye rot, men mannfolk som ser for lite?

Jeg har fått en følelse av at mannfolk generellt legger mindre merke til "uviktige" detaljer enn kvinner gjør, og nok har både syn og hukommelse som er mer selektive...

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Jeg ser ikke støv og rot og merker ikke at jeg er sulten før jeg hører klaging fra barna hvis jeg er opptatt av et prosjekt. Jeg sier bare, snart. Neste gang de sier noe, sier jeg det samme og er helt opptatt igjen. Men gang nummer to bruker det gå opp en klokke for meg, og jeg kommer til meg selv, mange timer for sent.

Barna er så store at de kan lage maten selv, varm mat også, men de er vant til at jeg gjør det. Så lager jeg mat og vi koser oss sent på kvelden, gjerne rett før leggetid.

Mannen min er ofte i utlandet, så vi lever ikke så tett. Men de dagene han er hjemme, bemerker jeg ikke hvis han ikke har gjort noe. Han gjør ting når han synes det må gjøres, og er fantastisk når det gjelder klesvask.

Vi er vel ganske forskjellige. Men likevel føler jeg at mye er mitt ansvar, som om jeg får dårlig samvittighet over litt støv og da tvinger jeg meg til å ta det.

Skrevet

Det kan ikke ha vert usynelig, for da hadde hun ikke sett det;) Hun så jo spor etter dine sko , uten av du hadde nevnt at du hadde gått inne med skoene..

selv bryr jeg meg ikke om det er noen skitne flekker på gulvet..

hadde jeg vert i samme situasjon som henne, hadde jeg tørket opp på gulvet, uten å skape noe sur stemning. Hun brukte antageligvis lenger tid på å irritere seg over det, enn at hun hadde vasket det opp selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...