verene Skrevet 29. august 2003 #1 Skrevet 29. august 2003 Jeg har jo nettopp kjøpt brudekjole, og nå som den er vel i havn, så begynner tankene å dreie inn på tilbehøret, naturlig nok. Med tilbehør mener jeg slør, hansker, smykker, sko, veske og andre ting. Det fins jo så mye fint å velge i, og jeg syns det er litt vanskelig jeg! Man vil jo gjerne ta seg best mulig ut, og det er jo viktig at det ikke blir "too much", og at tilbehøret står i stil med kjolen. Derfor lurer jeg på: Hvordan velger dere tilbehøret? Gjør dere selvstendige valg, eller innhenter dere tips fra fagfolk (les: ansatte i salongen der du kjøper kjolen, frisør o.l.) evt. fra venner? Og til dere som allerede er gift - hvorfor ble det akkurat det tilbehøret det ble? Tilfeldigheter eller hadde dere klare meninger om hva som ville passet? Ville dere valgt annerledes i etterkant? Og til slutt, for dem som har lyst og som er mer bevandret i "tilbehørets verden" enn jeg selv: Noen forslag til hva som måtte passe til kjolen min? Jeg har noen ideer selv, men det er jo artig å høre hva andre mener!
Gjest Tex Skrevet 29. august 2003 #2 Skrevet 29. august 2003 Egentlig ganske enkelt. Jeg har bare tenkt over hva jeg vil ha og ikke ha og valgt utifra det. Jeg vet for eksempel at jeg vil ha slør. Da er det bare å prøve seg frem til man finner et man liker. Finn rett farge på sko og velg en modell du liker. Skal du ha tiara eller ikke? Finn en du liker. Jeg hadde tiara lenge før jeg hadde kjole, for den fikk jeg nemlig i gave av min kjære i fjor sommer. Den passer fint, den! Det dreier seg mye mer om hva du liker, synes jeg. Jeg ville aldri hatt hansker uansett hva KK-Kikki Sørum hadde sagt, jeg liker ikke hansker så da blir det ingen hansker og dermed basta. Samtidig må du tenke over at det skal være ok å gå med en hel dag også......
Armonia Skrevet 29. august 2003 #3 Skrevet 29. august 2003 Jeg vil egentlig være mest mulig enkel. Av smykker skal jeg ha perlekjede og perleøredøbber med små diamanter rundt. Kommer bare til å bruke en ekel gullring med diamant og gifteringen selvfølgelig. Har kjøpt hansker som har samme broderi som kjolen, veldig enkle, med en liten blomst øverst. Kjolen har knyting i ryggen så jeg vil ha kort slør. Tiara er jeg veldig usikker på, men skal vurdere det under prøvetimen når den tid kommer. Sko er kjøpt inn. De er i samme farge som kjolen(ivory), helt enkle med liten hel. Jeg er litt høyere enn sambo, så må passe på å ikke gjøre høydeforskjellen alt for stor Når det gjelder hvordan/hvorfor jeg har valgt som jeg har må jeg vel si det er en lett blandig av mine egene meninger, forlover, mamma og de ansatte i salongen. Synes det er fint å få råd, men til syvende og sist er det jeg som tar avjørelsen
hallingbrud Skrevet 29. august 2003 #4 Skrevet 29. august 2003 Jeg tror det hadde vært flott med langt slør til kjolen din (hvis det ikke er mye broderier bak. Det sjekket jeg ikke.) Men jeg tror ikke jeg ville valgt hansker til. Av smykker ville jeg valgt diamanter istedenfor perler.
Gjest Tex Skrevet 29. august 2003 #5 Skrevet 29. august 2003 Min kjole har også knyting bak, så jeg skal ha slør med bare ett lag. Da syns det gjennom. Ellers skal jeg ha diamantøredobber som jeg fikk av min mann julaften året før han fridde, og et smykke jeg fikk av han den dagen vi ble kjærester. Tiara fikk jeg jo også, og på høyre hånd skal jeg ha forlovelsesringen min i hvitt gull m diamant. Så jeg skal pyntes fra topp til tå med juveler som jeg har fått av min prins......
Gjest MrsL Skrevet 29. august 2003 #6 Skrevet 29. august 2003 Min kjole er tolags med chiffon ytterst og kun pyntet i halsringningen og på ryggen i utrigningen. Jeg skal ha et langt "MetteMarit"slør (men ikke så langt som hennes Mitt er litt lengre enn slepet på kjolen. Så skal jeg ha tiara med to rader med strass og et armbånd med en rad med strass og enkle, små øredobber. Sko er ikke kjøpt enda, men har sett et par på nett som passer til tilbehøret jeg skal ha Smykke tror jeg ikke det blir siden den pynten som er på kjolen er den som er rundt utrigningen. Synes du skulle hatt et litt stort smykke som glitrer til den kjolen og enkle små øredobber and that`s it
Montezuma Skrevet 29. august 2003 #7 Skrevet 29. august 2003 Jeg ønsket å ha langt slør, og det passet til kjolen , så da var det greit. Kjolen min var grå, så når jeg fant grått slør var det i hvertfall greit! Siden kjolen som sagt var grå, og pynten på kjolen var blanke stener og perler, kunne jeg ikke ha de tradisjonelle hvite perlene. Derfor ble det enkle strass-smykker. Tiaraen likeså. Var egentlig ikke i tvil om at det ville bli fnt til kjolen, for alt var så enkelt at det kunne nesten ikke bli too much. Grå lange hansker så jeg på modellen på bildet jeg fikk fra Demetrios. Det var liksom prikken over i'en, og etter å ha prøvd det selv, var jeg ikke i tvil. Sko; fant et par stilige (ville ikke ha kjedelige "kjerring-sko"), og farget dem grå. Veske ville jeg ikke ha. Synes det ble mye å holde (bukett, lommetørkle, hansker). Dessuten var det så mange ting jeg MÅTTE ha med meg hele dagen, så jeg trngte en hel sekk som min forlover sørget for at alltid var i nærheten. Når jeg hadde plukket ut og kjøpt alt tilbehøret, prøvde jeg det isalongen. Damene der, min forlover og mamma synes alle det var bra, så da var saken utvilsomt klar!
Scorpina Skrevet 29. august 2003 #8 Skrevet 29. august 2003 Og til slutt' date= for dem som har lyst og som er mer bevandret i "tilbehørets verden" enn jeg selv: Noen forslag til hva som måtte passe til kjolen min? Jeg har noen ideer selv, men det er jo artig å høre hva andre mener! For det første; kjolen er såpass nyyyydelig at å "ødelegge" den med masse stæsj har ikke noe for seg. Du skal nå først fremst I den - så jeg vil si at et enkelt slør bak evt tiara er evig nok. Hansker er jeg litt usikker på. Selv skal jeg ikke ha hansker. Jeg kommer til å ha en enkel bukett og i stedet for veske skal jeg ha en "pompadou" i samme stoff som kjolen til å ha lommetørkle, lebestift etc i. Jeg synes du har valgt en ufattelig vakker kjole og jeg vil anbefale deg å tenke "LESS IS MORE" Ønsker deg lykke til :D Scorpina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå