Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere damer

Gjest Mann som blir husfar i 2010

Fremhevede innlegg

Gjest Mann som blir husfar i 2010
Skrevet

Hei til dere damer på dette forum!

Nå tenkte jeg skulle spørre dere om tips og gode råd.

Saken er at jeg og min fru har gitt hveradre den gaven/nyttårsønske at jeg skal ta mer tak i huset (dvs alt fra klesvask, vaske golvet, handle osv.kort sagt dele enda mer på husarbeidet). Klarer vi å gjennomføre dette så blir det tur til Australia i november på oss begge, men da er forutsettingen at vi gjennomfører dette begge.Kansje et realistisk mål for oss begge og at vi kan være enda mer par som deler på oppgavene.Høres dette rart ut???

Ok kansje det, men vi har tenkt ågjennomføre det.Alt blir nøye logget i en felles skrivebok slik at når vi skal gjøre opp status så vil vi se hva hun og ikke minst jeg har gjort.Det er viktig å vise at jeg kan ta i et tak.Jeg må bare legge til at vi har jobb begge to og er mye ute på farten.Vel nok om det.

Også til saken:

Nå er fruen ute på farten forbindelse med jobben og jeg skal da være "hudfar" og gjøre en del ting til hun kommer hjem igjen på onsdag. Kvelden oppdrag vaske klær. Hun har en del tøy som ikke er vasket som jeg skal vaske.Alt fra undertøy til bukser/skjørt og gensere. Må forte meg å legge til at alt pentøy har jeg ikke noe med å vaske (det er noe skal gjøre selv).

Det jeg trenger tips om er:Hva og hvordan skal jeg vaske de forskjellige tingene? 

Slik som:

1 Undertøy (truser, bh og strømpebukser)

2 Bukser/skjørt

3 Gensere/topper

Sannheten er at jeg nesten ikke peiling, men alt må læres. (Det kunne nesten blitt tvprogram om dette her :-). )

Skal det være likestillig så skal vi kjøre hele løpet ut.

Vel det var det jeg lurte på denne gangen.Så da venter jeg på tipsene fra dere damer.

Helt til slutt lurer jeg hva mener dere om dette? Er det en ide som flere kunne tenke seg å gjøre i 2010? :-)

Vil dere høre hvordan det går så kan jeg skrive en liten rapport i slutten av januar. 

På forhånd takk for hjelpen :-) Håper dere kan hjelpe slik at målet for 2010 kan bli nådd:-)

Mannen i huset som er blitt "husfar"

Videoannonse
Annonse
Gjest megvel
Skrevet

Jeg vasker alt på 40 grader (sortert etter lyst og mørkt tøy) og tar det meste i tørketrommel. Tar IKKE bh og strømpebukser i tørketrommel. Nå må jeg vel legge til at jeg bare kjøper plagg som tåler det også da...

Ellers står det på vaskelappen i tøyet hvordan det skal behandles.

Skrevet
Klarer vi å gjennomføre dette så blir det tur til Australia i november på oss begge, men da er forutsettingen at vi gjennomfører dette begge.

Oi...hjelpes, mannen min skriver her?! Hvor mange har avtalt dette og en Australiatur...?? :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...