Gjest Gjest_Luise_* Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har netcom mobile bredbånd Faktura, da betaler jeg 249 i mnd eller noe, også får jeg bare bruke 4 GB før de setter ned hastigheten og ødelegger all gleden ved nett omtrent. Jeg er så lei! Det jeg lurer på er, finnes det noe som er like enkelt som mobilt bredbånd der hvor hastigheten ikke blir satt ned? Hvordan kan jeg få meg et annerledes internett? Må man legge inn masse kabler osv? Jeg har veldig liten peiling på dette, som dere sikkert skjønner. alt jeg vil ha er internett som jeg kan bruke uten å være redd for at hver side jeg går inn på minsker hastigheten. Hjeeelp!
aluminium Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Det enkleste er nok å gå for et stasjonært bredbånd, med mindre du er avhengig av mobilt. Må du ha mobilt ville jeg anbefalt Ice som har svært god dekning på grunn av NMT-nettet. http://www.ice.no/private/Bredband-Sammenlign.aspx Den til venstre er nok den du bør gå for da den ikke har begrensning på nedlastning...
Gjest Nanette Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Enig i at netcom mobilt bredbånd er dårlig. Betaler visst i utgangspunktet 99 kr/mnd. Og så setter de ned hastigheten nesten med en gang så sitter man der med tregt nett (maks 50 ettellerannet). Henger meg på denne.
aluminium Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har selv sittet på Netcoms bredbånd i et halvt år, og er ikke spesielt fornøyd. For å si det sånn så har jeg nå bestilt meg ordinært bredbånd som blir installert til uken. Det kan forøvrig være verdt å sende en skriflig søknad til Netcom dersom du har andre problemer enn dårlig hastighet. Jeg opplevde i tillegg litt ustabil software/hardware som gjorde at den kunne finne på å koble seg fra til tider og ikke la meg koble til i det hele. De klarte ikke å finne noen løsning på problemet, og etter en del telefoner til support og en skriftlig og saklig søknad fikk jeg opphevet den abbonementsavtalen jeg var inne i, kostnadsfritt...
Gjest Nanette Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Ja, det skjer ofte det, at jeg ikke kan koble til i det hele tatt selv om det er mobildekning. Jeg syns det er ok å ha nett man kan bruke "overalt", men det hjelper lite når det går så tregt, de setter ned hastigheten etter tre dagers bruk, og man ikke alltid kan koble seg på.
aluminium Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Som sagt, vil du bli kvitt det, samtidig som du er bundet i ett år, er det bare å prøve seg på en skriftlig søknad...
Gjest Nanette Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Tror kanskje jeg skal gjøre det, for det er litt surt å betale for noe som ikke virker. Og så ustabilt som det nettet er. Her jeg bor nå, er det visst også inkludert internett i leien så da trenger jeg ikke det mobile bredbåndet. Det er så dumt at de setter ned hastigheten så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå