Gå til innhold

Gullfisk skifter farge!


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gullfisk i en bolle, som jeg anskaffet meg for ca to mnd siden. Denne gullfisken var stort sett orange/gul, med en slags svart stripe over. Nå er denne svarte stripen nesten helt borte, og fisken nesten helt gul!

Hva er det som skjer? Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde med den ene min også :overrasket: Den var svart og orange, nå er den bare orange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxtor
ÅÅÅ, babyene deres blir voksne fisker, vær stolt! Det er forandringen fra "ungfisk/baby" til voksen ;)

At de skifter farge er ikke ensbetydende med det, de fleste beholder fargen gjennom hele livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh..ok :Nikke: men er litt dumt, for den var så usedvanlig stilig med det svarte på seg... :trist: har to til, den ene har vært knallgul helt siden han/hun var liten. Den andre har vært hvit og rød hele livet. Så er vel ikke alle som skifter farge sikkert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

var litt bekymra for lille fisken!

Eneste problemet nå er at det blir litt vanskelig å se forskjell på de to fiskene i bollen! Men det gjør vel egentlig ingenting så lenge de begge to er friske og har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Gullfiskar skal eigentleg ha akvarium på minimum 200 liter. Dei må vere minimum 2 stk sidan dei er veldig sosiale fiskar.Her står om gullfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfisk i BOLLE? Stakkars :(

Gullfisker skal ha 100 liter pr.stk.

Og vet du hvor store gullfisker EGENTLIG kan bli? Det vil du aldri vite om den vokser opp i bolle, for den får ikke utviklet seg normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...