frk.strøken Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg skal ha vorspiel hjemme hos meg. Men vil gjøre litt mer ut av det en bare fyllefest. Så jeg vil servere noe type fingermat sånn som tapas. Tingen er at det har jeg gjort en gang før, det ble mye jobb og kosta en del. Jeg vil gjøre det enkelt og billig. For det er jo bare type snaks istedefor masse potetgull og dip. Er det noen som har gode forslag til hva som kan serveres?
Inger88 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Spekemat? Eller kanskje litt dyrt det og.... Hmm, nacho chips med tilbehør, ost og kjeks, det jeg kommer på i farten:)
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Siden du ikke vil ha potetgull og dip vil du kanskje ikke ha grønnsaker og dip heller? Jeg er iallefall kjempeglad i gulrøtter, stangselleri og blomkål med dip til (Maarud tacopulverdip eller hjemmelaget tzatziki. Liker også tortillachips med hjemmelaget guacamole evt. også salsa og rømme. For tapas, hva med bruscetta? Selv om tomatene vel ikke er de beste akkkurat nå er det iallefall veldig godt og ikke spesielt dyrt heller. Hjemmelagde kjøttboller er det litt mer jobb med, men det er også et rimelig alternativ. Ellers liker jeg godt å servere biter av stekt kyllingfilet med sweet chili saus. Ovnsstekte potetbåter er godt og kan serveres med hva man skulle ønske av dip/saus: Tzatziki, barbecuesaus, ketchup. Hva med ostesmørbrød dvs. dele loffskive i fire, ha på pizzasaus eller chilisaus, ost og så pepperoni og oreganodryss? Ritzkjeks med blåmuggost og fikenmarmelade eller gjøre det enda mer lettvint, servere ritzkjeks med hjemmelaget blåmuggostdressing evt. en kremost blandet med rømme. Har forresten smakt hummus som dip til Ritzkjeks og det var veldig godt, har bare aldri laget det selv. Små surdeigsbrødblingser med godt pålegg er en mulighet. Melon og spekeskinke er godt. Marinerte scampi servert med sweet chili saus er også godt men kanskje et dyrere alternativ. Lykke til, håper du finner noe du har lyst til å lage og servere.
frk.strøken Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2010 Grønnsaker og dipp tenkte jeg ikke på, men det er jo kanllgod. Var bare litt med det kjipe potetgullet jeg ikke ville ha. Men grønnsaker går:) Bruchetta hørtes også veldig enkelt å greit ut. Så jeg tror jeg går for ett par enkle sånne varianet. Var hvertfall mange kjempefine tips! Tusen takk!
nessi Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Lefser/lomper med en smøreost, litt grønnt og kjøttpålegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå