Gå til innhold

Sprengkulde...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg jobber på skole, og det irriterer meg at foreldrene ikke passer på at ungene har klær. Alle leker i snøen og noen står bare å "henger" utenfor skolen fordi de ikke har vinterbukse. Helt ned i 1.klasse. Får lyst å kjøpe klær til ungene selv jeg... =/

Mitt barn har vinterbukse. Flere stykker til og med. Akkurat nå bruker han dem, selv han har tydeligvis en grense for hvor kaldt det kan gå an å ha det, men tidligere var det ikke snakk om å kle seg noe ekstra på skolen.

Jeg er også av den formening at barn ikke skal hindres i å utfolde seg fordi de har feil tøy på, men hvis mine unger velger å la være å ta på seg vinterbukse og dermed gå glipp av leken i skolegården, så får de bare gjøre det. Tenker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mitt barn har vinterbukse. Flere stykker til og med. Akkurat nå bruker han dem, selv han har tydeligvis en grense for hvor kaldt det kan gå an å ha det, men tidligere var det ikke snakk om å kle seg noe ekstra på skolen.

Jeg er også av den formening at barn ikke skal hindres i å utfolde seg fordi de har feil tøy på, men hvis mine unger velger å la være å ta på seg vinterbukse og dermed gå glipp av leken i skolegården, så får de bare gjøre det. Tenker jeg.

Selvsagt. Når de kommer over en viss alder får de gjerne gå å fryse for min del! ;) Problemet er jo der foreldrene ikke ser behovet.

Skrevet

Denne tråden minner meg forresten om farmoren til ungen min. Hun har holdningen "Unger blir ikke syke av å fryse, de blir syke av bakterier". Hun har dermed ingen motforestillinger mot å sende unger ut lettkledd eller i våte klær. :glare:

Er et evig diskusjonstema når vi er på besøk der, fordi jeg av en eller annen uforståelig grunn stadig insisterer på at ungen skal ha tørre varme klær på seg ute. :roll:

Skrevet

Litt utenfor opprinnelig tema, tror jeg, men-

-jeg har ofte registrert(har egne barn som nå er store, og har jobbet mange år i barnehage)at de barna som bestandig er tynnkledd, dårlig, mangelfullt kledd, og ofte er gjennomvåt på beina, gjerne er de som sjelden er syke.Mens de barna med utstyret i tipp topp stand og med en mor som passer på at barnet aldri er våt og kald, oftere blir fortere syk.

Skrevet (endret)

Mulig de blir mer robuste over årene av å være dårlig kledd. Det jeg har observert er imidlertid bare at alle de andre aker ned fra en diger snøhaug og har det kjempemoro, mens en eller to står å ser på fordi de er dårlig kledd. Det er ikke så veldig kjekt å se på synes jeg....

Endret av Lemming
Skrevet (endret)

KK, innser at innlegget mitt kanskje hørtes litt krasst ut? Var ikke ment som kritikk av deg, altså. Bare min mening om temaet. :)

Endret av Lemming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...