Eske Skrevet 9. mars 2010 #301 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Og om et par måneder kan du stille opp i et eller annet kvinneblad og fortelle om hvordan du forandret livet ditt ved hjelp av kosmetikk. Ikke dumt! Og når det gjelder den "fordommen" du har mot Depend, så er den rimelig sann. Jeg liker ikke lakkene fra Depend i det hele tatt, de er ekle i konsistensen og vanskelige å påføre. De er greie når det gjelder litt særere farger da, slike som en kjøper til spesielle anledninger, typ temafester og bad taste-parties (les: neonsnørrgul, som faktisk kunne vært kul om ikke "dekkevnen" var dårlig og neglen hadde syntes i gjennom) Nå venter jeg på Opi i posten, og håper virkelig de er så overlegne som alle påstår! Endret 9. mars 2010 av Eske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #302 Del Skrevet 9. mars 2010 De som hevder at lykke ikke kan kjøpes for penger, har shoppet på feil sted? Jeg har vært og snust på Guerlain Parure fdt i dag, både Aqua og Extreme. Jeg kan melde at 02 er den eneste brukbare fargen for meg, i hvertfall. 03 ble for mørk og oransjeaktig. Jeg fikk prøve på begge to, så i morgen skal det testes. Hvis 02 er en god match for deg, er den defintivt for mørk for meg, jeg er jo endel lysere i huden enn deg, jeg måtte jo ha lysere nyanser enn deg i foundation fra både ID og Glo Minerals. Og Guerlian Extreme-foundationen blir vel, i følge flere brukere på MUA, litt mørkere på huden etter en stund, slik Forever blir? Har hørt at Extreme finnes i Beige Clair 01 andre steder i verden, det vil nok vær rett nyanse for meg. Men denne synes å være ekstremt vanskelig å oppdrive. Vel, da blir det ikke ny luksus-foundation på meg, får se det positive i det- jeg sparer penger, og jeg er ikke sikker på om jeg trenger ny foundation- driver fortsatt og finner ut om fargen på Double Wear er for mørk/for varm eller om jeg bare innbiller meg det, siden jeg har noia for for mørk foundation, perfeksjonismen min slår ekstra hardt inn når det gjelder farger på makeup, interiør og klær. Eventuelt kan jeg spare Double Wear til sommeren, når jeg blir brunere- men hvilken foundation skal jeg gå for hvis jeg ikke kan få den fra Guerlain? Kan gå tilbake til Dior Forever, men jeg var ikke fornøyd nok med den til å slå meg til ro med den, jeg er sikker på at det finnes noe bedre der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #303 Del Skrevet 9. mars 2010 Oppdaget at de har Guerlain Extreme i Beige Pale 01 på Strawberynet. Fristende å bestille, men jeg er veldig skeptisk til Strawberrynet, siden de selger en del gamle varer, og foundation er ferskvare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 9. mars 2010 #304 Del Skrevet 9. mars 2010 Selger de virkelig gamle produkter? Jeg som hadde håpet det bare var et rykte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #305 Del Skrevet 9. mars 2010 Selger de virkelig gamle produkter? Jeg som hadde håpet det bare var et rykte.. Jeg har personlig opplevd å få gamle produkter fra Strawberrynet, og bare ved å browse nettisden finner man en rekke bevis på at en del av sortimentet må være fra gamle restlagre- f.eks. selger de øyenskygger fra Estee Lauder i emballasjene som ble skiftet ut av Estee Lauder for iallefall fem år siden! De har øyenskygger i både den gamle og den nyere emballasjen, og selger de i den gamle litt billigere- da gjør det jo ingenting at øyenskyggen er åtte-ni år gammel, når de slår av 20 kr i pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. mars 2010 #306 Del Skrevet 9. mars 2010 Oppdaget at de har Guerlain Extreme i Beige Pale 01 på Strawberynet. Fristende å bestille, men jeg er veldig skeptisk til Strawberrynet, siden de selger en del gamle varer, og foundation er ferskvare. Men denne har jo ikke vært på markedet i så mange år, så da tror jeg at jeg ville tatt sjansen. Verre er det for eksempel med enkelte Dior-produkter, som de selger i innpakningen som fantes for ti år siden. Jeg har forresten 020 Light Beige i Dior Nude. Den mørkner en del på huden, men er så fin at jeg kan tilgi det meste, så derfor kjøpte jeg en farge som ellers er for lys. Men spesielt longlasting er den ikke. Jeg tror du bør holde deg unna Double Wear Light, for der er også fargene rare, og 2.0, som jeg har, er egentlig for gul for meg nå. Ellers har du HR Spectacular, men jeg vet ikke hvordan det er med lyse farger. Kanskje Vanilla kan passe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #307 Del Skrevet 9. mars 2010 Men denne har jo ikke vært på markedet i så mange år, så da tror jeg at jeg ville tatt sjansen. Verre er det for eksempel med enkelte Dior-produkter, som de selger i innpakningen som fantes for ti år siden. Jeg har forresten 020 Light Beige i Dior Nude. Den mørkner en del på huden, men er så fin at jeg kan tilgi det meste, så derfor kjøpte jeg en farge som ellers er for lys. Men spesielt longlasting er den ikke. Jeg tror du bør holde deg unna Double Wear Light, for der er også fargene rare, og 2.0, som jeg har, er egentlig for gul for meg nå. Ellers har du HR Spectacular, men jeg vet ikke hvordan det er med lyse farger. Kanskje Vanilla kan passe? Og jeg bruker 010 Ivory i Dior Forever, 020 i kompaktpudder-varianten, siden den ikke mørkner, så jeg må nok ha én nyanse lysere enn deg. Guerlain Extreme har vel bare vært på markedet i et halvt års tid, men jeg boikotter egentlig Strawberrynet av prinsipp, den nettbutikken er kanskje populær og velkjent, og de fleste her inne på kg kommer med brennende forsvarsstaler der de hyller Strawberrynet når noen kritiserer den, men jeg synes det er noe suspekt over den nettbutikken, og jeg får ikke noen luksufølelse av å handle der, i en nettbutikk full av produkter som ble produsert før jeg ble født. Luksusfølelsen er litt av poenget med å kjøpe produkter fra Guerlain, om jeg kjøper foundationen fra Strawberrynet vil jeg ikke få den, jeg vil sannsynligvis bare gå rundt og lure på hva som er galt med den, om det er en feilvare eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. mars 2010 #308 Del Skrevet 9. mars 2010 Vel, da får du leve i mørket. Tenk om den er det beste som har hendt deg? Jeg har tyvtestet, og det virker lovende, men jeg synes ikke Beige Clair er spesielt Clair (=lys). Som jeg har sagt før: Guerlain har rare farger. Egentlig synes jeg det bare er Kanebo og Dior som har fine farger nå som jeg boikotter sol og selvbruning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 9. mars 2010 #309 Del Skrevet 9. mars 2010 Ooi, selv jeg hadde ikke fem år gamle øyeskygger sist jeg ryddet (les: angrep) skapene på badet jo! Æsj, så kjipt. Jeg var også skeptisk til SN ei stund, kun fordi nettsida er forferdelig stygg å se på (ordentlige butikker med respekt for seg selv ansetter gode webdesignere) men jeg har på tross av det handlet der et par ganger, og for så vidt vært fornøyd. Bestilte faktisk nylig nytt MD-serum derfra, men kjenner at jeg ikke bekymrer meg sånn, slike produkter, spesielt med glykolsyre, har vel lengre holdbarhetstid? Jaja, nå vet jeg i alle fall at jeg ikke skal kjøpe foundations og lignende derfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #310 Del Skrevet 9. mars 2010 Hmmm...du har rett. Jeg må få tak i den foundationen, ellers vil jeg angre resten av livet, lure på hva som ville skjedd hvis jeg hadde tatt sjansen, type "the road not taken". Vel, da får du leve i mørket. Tenk om den er det beste som har hendt deg? Jeg har tyvtestet, og det virker lovende, men jeg synes ikke Beige Clair er spesielt Clair (=lys). Som jeg har sagt før: Guerlain har rare farger. Egentlig synes jeg det bare er Kanebo og Dior som har fine farger nå som jeg boikotter sol og selvbruning. Hmmm...du har rett. Jeg må få tak i den foundationen, ellers vil jeg angre resten av livet, lure på hva som ville skjedd hvis jeg hadde tatt sjansen, type "the road not taken". Jeg kan ikke vente på at den skal dukke opp på Ebay, og får meg ikke til å bestille fra Strawberrynet- jeg blir nok nødt til å ta meg en tur til Asia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. mars 2010 #311 Del Skrevet 9. mars 2010 Du kan jo svi deg litt i solarium, evt. bruke selvbruning. Jeg prøvde forresten selvbruning til ansiktet igjen for ikke lenge siden, men det føltes bare utdatert. Nei, da vil jeg heller være blek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #312 Del Skrevet 9. mars 2010 Ooi, selv jeg hadde ikke fem år gamle øyeskygger sist jeg ryddet (les: angrep) skapene på badet jo! Æsj, så kjipt. Jeg var også skeptisk til SN ei stund, kun fordi nettsida er forferdelig stygg å se på (ordentlige butikker med respekt for seg selv ansetter gode webdesignere) men jeg har på tross av det handlet der et par ganger, og for så vidt vært fornøyd. Bestilte faktisk nylig nytt MD-serum derfra, men kjenner at jeg ikke bekymrer meg sånn, slike produkter, spesielt med glykolsyre, har vel lengre holdbarhetstid? Jaja, nå vet jeg i alle fall at jeg ikke skal kjøpe foundations og lignende derfra Ja, designet til nettsiden er virkelig grusomt, så billig og tacky, bidrar defintivt til at å handle der føles like eksklusivt som å kjøpe melk på Rema, eller, å handle på Rema gir mer luksusfølelse, der kan du iallefall være trygg på at melken ikke har gått ut på dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #313 Del Skrevet 9. mars 2010 Du kan jo svi deg litt i solarium, evt. bruke selvbruning. Jeg prøvde forresten selvbruning til ansiktet igjen for ikke lenge siden, men det føltes bare utdatert. Nei, da vil jeg heller være blek. Aldri! Jeg liker å være blek, synes lys hud er penest til kullsvart hår, som mitt. Dessuten er selvbruning masse pes, og solarium er helt uaktuelt- det er så innmari kjedelig å ligge der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #314 Del Skrevet 9. mars 2010 Ikke dumt! Og når det gjelder den "fordommen" du har mot Depend, så er den rimelig sann. Jeg liker ikke lakkene fra Depend i det hele tatt, de er ekle i konsistensen og vanskelige å påføre. De er greie når det gjelder litt særere farger da, slike som en kjøper til spesielle anledninger, typ temafester og bad taste-parties (les: neonsnørrgul, som faktisk kunne vært kul om ikke "dekkevnen" var dårlig og neglen hadde syntes i gjennom) Nå venter jeg på Opi i posten, og håper virkelig de er så overlegne som alle påstår! Åhh, bra at advarte meg, før jeg rakk å ignorere instinktet mitt og gå til innkjøp av den Depend-lakken- hadde ikke akkurat tapt en formue, men det ville vært irriterende, spesielt siden det ville vært den fjerde nude/beige neglelakken som viste seg å være bomkjøp. Har snust litt på neglelakkene fra Mavala de har på Nelly.com, de har flere fine nude-nyanser, som denne. Og Mavala er jo et kvalitetsmerke, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 9. mars 2010 #315 Del Skrevet 9. mars 2010 Og Mavala er jo et kvalitetsmerke, er det ikke? De som kan slikt sier så, ja. Personlig aner jeg ikke, har ikke prøvd annet enn en sånn "negleforsterker" fra Mavala, uten at den revolusjonerte neglelivet mitt noe spesielt. Den har greie karakterer på MUA, men jeg har ikke lest igjennom og vet ikke om de sier noe om "sheer" og "transparent" som var blant ikke-kriteriene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 10. mars 2010 #316 Del Skrevet 10. mars 2010 Nå har jeg testet Parure Extreme, og konklusjonen er nok at du bør holde på Dior. Fargen er grei nok, men litt for peachy/plasteraktig, og den er veldig sterkt Guerlain-parfymert. Konsistensen ellers er som Dior; flytende men dekkende, og ikke maskeaktig. Nå gjenstår det å se hvordan den holder utover dagen. Jeg har jo tørr hud, og den er ikke så glad i longlast-produkter, men samtidig har jeg begynt med solkrem igjen, og det er så klissete at det trengs litt ekstra holdbarhet i sminken. Jeg har også fått prøve på Parure Aqua, men farge-dilemmaet er nok det samme der. Dior har mer troverdige farger, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 10. mars 2010 #317 Del Skrevet 10. mars 2010 Eventuelt kan du jo teste Studio Fix Fluid, men for meg blir fargene feil der. NC er for gult, NW for rosa, og N finnes knapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #318 Del Skrevet 10. mars 2010 Bestilte trenchcoaten fra Cheap Monday i kveld, tror det kommer til å bli et av yndlingsplaggene mine, den vil nok bli brukt mye, både i vår /sommer og flere sesonger til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 10. mars 2010 #319 Del Skrevet 10. mars 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #320 Del Skrevet 11. mars 2010 Nå har jeg testet Parure Extreme, og konklusjonen er nok at du bør holde på Dior. Fargen er grei nok, men litt for peachy/plasteraktig, og den er veldig sterkt Guerlain-parfymert. Konsistensen ellers er som Dior; flytende men dekkende, og ikke maskeaktig. Nå gjenstår det å se hvordan den holder utover dagen. Jeg har jo tørr hud, og den er ikke så glad i longlast-produkter, men samtidig har jeg begynt med solkrem igjen, og det er så klissete at det trengs litt ekstra holdbarhet i sminken. Jeg har også fått prøve på Parure Aqua, men farge-dilemmaet er nok det samme der. Dior har mer troverdige farger, rett og slett. Hmmm...utifra beskrivelsen din virker den jo ikke så ille? Men har funnet en annen kandidat. YSL Teint Resit. Den har fått veldig gode karakterer på MUA, og YSl har farger som passer meg perfekt. Eventuelt kan du jo teste Studio Fix Fluid, men for meg blir fargene feil der. NC er for gult, NW for rosa, og N finnes knapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå