Gå til innhold

Exerceo Volume IV


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Icere

Icere's trening

Dato: tirsdag 09.03.2010

Aktiviteter

1) AT 100 grader

Varighet: 7 min

Distanse: 1000.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 3989.0 kg

Rotator cuff 1

3.0kg x 15.0 (S) med YTWL

4.0kg x 15.0 (S) med YTWL

YTWL

0.0kg x 24.0 (S)

0.0kg x 24.0 (S)

Scapular pushups

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

Chins m/strikk, lilla

50.5kg x 2.0

Chins/kroppsheving overhåndsgrep

60.5kg x 2.0 :strix: Skikkelig langt opp!!

60.5kg x 1.0 (S)

60.5kg x 1.0 (S) (N)

60.5kg x 1.0 (S) (N)

Chins, smalt bicepsgrep

60.5kg x 1.0(F)

60.5kg x 1.0(F) (S)

60.5kg x 1.0 (S) (N)

Chins, smalt bicepsgrep m/strikk (lilla)

50.5kg x 1.0 (S)

50.5kg x 1.0 (S) (N)

Markløft

20.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

50.0kg x 6.0

50.0kg x 10.0

Roing sittende m/smalt grep

25.0kg x 12.0

39.0kg x 12.0

45.0kg x 6.0 (S)

45.0kg x 2.0(F) (S)

45.0kg x 4.0 (S)

45.0kg x 2.0 (S)

Facepulls

13.5kg x 10.0

16.0kg x 10.0

Ble masse teknikkterping i dag pga en tilbakemelding jeg fikk her om dagen på markløft. Endte egentlig opp med bare tull. :gjeiper: Tåa krampet seg skikkelig på de første repsene med femti kg, og derfor ble det kun 6 reps der. Når jeg da begynte å få vondt i korsryggen var det greit å avslutte. :sjokkert: Tror jeg skal ta teknikktrening sammen med PT-bror til kjæresten neste gang!

Er GRISEFORNØYD med to hele fullt godkjente reps på chins med bredt overhåndsgrep! I tillegg perset jeg på sittende roing med 6 reps på 45 kg, og muligens er 39 kg x 12 også ny pers. :klø:

Totalt sett meget bra økt! Også var det veldig koselig å trene sammen med lucy igjen. Vi hadde jo også en shoppingrunde i går, og jeg fikk bl.a kjøpt meg skibukse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Er GRISEFORNØYD med to hele fullt godkjente reps på chins med bredt overhåndsgrep!

Bra! Jeg har ikke forsøkt meg på chins med bredt grep (pullups) ennå. Men du er altså sterkere i pullups enn i chins med smalt grep? For de aller fleste er det vel motsatt, men du var vel kanskje sliten etter persingen før du prøvde på smale chins. Uansett en bra økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Det blir jo litt hva man øver på også. Icere og jeg har nesten bare gjort overhåndgrep frem til nå. Hvis jeg skal øse av egen erfaring (i Iceres bok) så er jeg for øyeblikket ca like sterk i over og underhåndsgrep, men jeg har trent overhånd siden august og underhånd siden januar. Og jeg regner med å øke raskere i underhånd enn overhånd fremover.

---

Var koselig å trene sammen i går. Håper ryggen føles bedre nå. Stor kos på deg!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det blir jo litt hva man øver på også. Icere og jeg har nesten bare gjort overhåndgrep frem til nå.

Det har selvsagt mye å si, ja. Tipper dere begge vil øke raskt i underhåndsgrep fremover hvis dere fokuserer på det, som du skriver. Og ingenting er morsommere enn rask fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere
Bra! Jeg har ikke forsøkt meg på chins med bredt grep (pullups) ennå. Men du er altså sterkere i pullups enn i chins med smalt grep? For de aller fleste er det vel motsatt, men du var vel kanskje sliten etter persingen før du prøvde på smale chins. Uansett en bra økt :)

Stemmer! Foreløpig er jeg sterkere, men jeg har kun testet med bicepsgrep 3-4 ganger før, men kuttet fordi det kjennes så unaturlig ut å ha armene i den stillingen + at jeg får litt vondt i underarmene. Men skal gi det noen forsøk til før jeg gir meg. :)

Icere's trening

Dato: onsdag 10.03.2010

Aktiviteter

1) AT 100 grader

Varighet: 5 min

Distanse: 700.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 1 t 50 min

Totalt løftet: 4064.4 kg

Benkpress

20.0kg x 12.0

20.0kg x 12.0

40.0kg x 10.0

42.5kg x 8.0

45.0kg x 4.0

45.0kg x 3.0 (S)

45.0kg x 1.0(F) (S)

Dødsbra benkeøkt i dag! :strix:

Skråbenk

8.6kg x 12.0

13.6kg x 10.0

15.0kg x 7.0

15.0kg x 7.0 (S)

15.0kg x 1.0(F) (S)

Rotator cuff 1

3.0kg x 15.0

3.0kg x 15.0

3.0kg x 15.0

Coreøvelse for skuldre

10.0kg x 20.0

Triceps nedpress m/tau

23.0kg x 12.0

27.0kg x 10.0

27.0kg x 10.0

27.0kg x 10.0

3) AT 100 grader

Varighet: 7 min

Distanse: 950.00 Meter

Kjempekoselig økt i dag sammen med lucy og SportyShorty. :hug: Det er så fint når man er tre, for da har man en som trener, en som filmer og en som spotter. :nigo:

Shorty, videoene dine er lastet opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Icere
Lucy gleder seg til sin video er lastet opp :nigo:

Ferdig!

TØØØFT!! :hoppe:

Oh yeah! Filming er genialt. Har aldri fått så mye teknikkhjelp som etter at jeg begynte å få filmet settene mine. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere
Imponerende benkeøkt! :trene:

Takk! Min beregnede 1RM i benkpress er nå 53,3 kg. :nigo: Det betyr at femti egentlig burde gå opp relativt lett, så nå er det bare å få psyken med på det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nesten ikke bæret av hva du sier her inne, men de andre sier at du er flink, såeh - da er jeg enig med dem! :jepp::sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere
Jeg skjønner nesten ikke bæret av hva du sier her inne, men de andre sier at du er flink, såeh - da er jeg enig med dem! :jepp::sjenert:

:fnise:

Takk Pingting! :fnise:

Icere's trening

Dato: torsdag 11.03.2010

Aktiviteter

1) AT 100 grader

Varighet: 20 min

Treningstype: Langkjøring

Distanse: 2700.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet:

Totalt løftet: 1788.0 kg

Knebøy

0.0kg x 20.0

0.0kg x 30.0

Frontbøy

20.0kg x 12.0

30.0kg x 10.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 6.0

Gående utfall m/stang

23.0kg x 16.0

Med litt langkjøring på ellipsen ble det en god økt, nøyaktig en time! Går fremover med teknikken på frontbøy, og jeg begynner å se veldig klart hva som er gærent. Står mer i bloggen, orker ikke skrive dobbelt opp. :gjeiper:

Sto opp i dag halv ni, og ryddet og vasket kjøkkenet til ti på. Nå drikker vi kaffe og lurer på hva vi skal finne på. Det er soooool ute! :sol: Håper alle får en fantastisk helg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

God helg snuppelupp! :) Vi kan ta en prat om frontbøyen når

vi ses, jeg er også lat :fnise: Håper dere koser dere i dag! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Takk jenter, håper helgen har vært strålende der også!

Hos oss var den nemlig: :strix:

Fredag koste vi oss med hvitvinsdampede blåskjell, selvfølgelig akkompagnert av resten av hvitvinen. Lørdag satt vi hjemme og drakk kaffe på morgenen og lurte på hva vi skulle finne på. Siden jeg hadde gnagsår fra helvete utgikk skitur, som egentlig var planen. Løsningen ble en impuls-harrytur til Sverige, min første! Kjempegøy! Er jo null stress å kjøre over til Svinesund, så vi lurte litt på hvorfor vi ikke hadde gjort dette tidligere. Fikk kjøpt 2 brett med øl, 3 pakker reinskav, 2 kg kvalitetskyllingfilet (den dyreste vi fant og likevel nesten halve prisen av i Norge...), 1 kg ytrefilet i skiver, flytende buljong i porsjonspakninger (genialt!), krydder, polarbrød extreme og en del smågodt. :nigo: I tillegg fikk jeg endelig en praktisk 30literssekk, noe klær fra New Yorker, og kjæresten kjøpte seg noen dødskule Superstars. VELLYKKET! Lørdag slappet jeg av hjemme fordi jeg fikk pms from hell, så den planlagte festen på kvelden utgikk for min del. :( Søndags formiddag gikk med til mer mensenfaenskapvondtimagensombarejuling, til jeg til slutt klarte å dra skrotten ut av senga slik at vi kom oss på det planlagte besøket. Formen ble heldigvis bedre, så vi kom oss på fjelltur og grilling i gapahuk foran fantastisk utsikt i knallsol! :sol: Gikk også en lang tur etter det, og fikk lekt masse med nevøen til kjæresten. For en herlig dag!

Og nå er jeg skikkelig uthvilt til denne uken!

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia.

Høres ut som om du har hatt en helg med herlig innhold! Minus alt med mensenfrahelvete da. Er noe herk!

Har du en link til bloggen din, som jeg kunne fått, slik at jeg kan titte litt på benkteknikken din?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere
Heia.

Høres ut som om du har hatt en helg med herlig innhold! Minus alt med mensenfrahelvete da. Er noe herk!

Har du en link til bloggen din, som jeg kunne fått, slik at jeg kan titte litt på benkteknikken din?

:)

Ja det er lite som slår det å være ute i fri natur, bytter glatt ut en inneøkt på senteret mot det altså. :lol: Gleder meg noe vanvittig til tiden fremover, og i år har vi bestemt oss for å ha et minimum av overnattingsdøgn ute (ikke satt ennå) og fiske, soppe, høste og gå mye mer på tur! :hoppe: Du er jo litt av friskus, er du ikke? Har du vært i Femundsmarka? *drømme*

Sender deg link på pm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lite som slår det å være ute i fri natur, bytter glatt ut en inneøkt på senteret mot det altså. :lol: Gleder meg noe vanvittig til tiden fremover, og i år har vi bestemt oss for å ha et minimum av overnattingsdøgn ute (ikke satt ennå) og fiske, soppe, høste og gå mye mer på tur! :hoppe: Du er jo litt av friskus, er du ikke? Har du vært i Femundsmarka? *drømme*

Sender deg link på pm. :)

Ja, gleder meg også enormt til tiden som kommer. Jeg må investere i nye løpesko (mine er slitt ut), så da blir det forhåpentligvis mange timer ute.

Jeg, Friskus? Me like! Liker ihvertfall å innbille meg selv og andre at jeg tendenderer til å være det. :fnise:

Nei, har ikke vært i Femundsmarka. Det er et sted jeg også virkelig kunne tenkt meg å utforske. Kjenner noen som drar dit som årlig tradisjon.

I sommer har vi planer om å gå en uke i fjellet, så gleder meg veldig til å sette meg ned å begynne å planlegge etterhvert. :biggrin: Også har vi planer om å gå Besseggen og bestige Galdhøpiggen. Ikke fordi det er så stort i seg selv, men bare for å ha gjort det. *gleder meg*

Vi har mange gode opplevelser foran oss, Icere! :)

Btw: takk for linken! Så moro plutselig å få et ansikt til nicket ditt! :)

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lite som slår det å være ute i fri natur, bytter glatt ut en inneøkt på senteret mot det altså. :lol: Gleder meg noe vanvittig til tiden fremover, og i år har vi bestemt oss for å ha et minimum av overnattingsdøgn ute (ikke satt ennå) og fiske, soppe, høste og gå mye mer på tur! :hoppe:

Åh, det hørtes så fint ut, det! *burde bli flinkere til å leke friluftsmenneske*

Herlig med harrytur! :tommelsmil: Jeg synes det er morsomt å dra ikke bare på grunn av de lave prisene, men og fordi de har så mye rart der :) Pass på så dere ikke kommer på TV nå da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...