GĂ„ til innhold

flytte hjemme ifra og familie problemmer

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

jeg er en jente som nettop har fylt 16 Är. jeg har flyttet mye i livet mitt og er vandt til Ä mÞte de nye utfordingene i de sosiale kretsene psykisk. jeg har hatt en god del problmer hjemme. fÞrst og fremst til det mest alvolige er broren min.

Han er psykist syk. og det er veldig vansklig for meg. ikke bare at det gÄr utover familien min sitt humÞr, men ogsÄ utover min hverdag pÄ sÄ mange mÄter at for de som ikke har oppleved det selv, dessvere ikke har mulighet til Ä forstÄ det. det lille stemmen inni hode pÄ folk som sier "stopp" av og til nÄr du er sint pÄ en person og har lyst til Ä slÄ sÄ hardt du kan til han/henne, har ikke han, ... sÄ han slÄr. og det er som oftest meg han slÄr. han har disse to personlighetene som slÄ seg av og pÄ med sekunder. jeg er konstant redd og glad i han og det er en hard fÞlese. han fÄr hjelp og noen ganger hjelper det, men like vel har vi noen episoder med prioders mellomrom. og hver gang etter Þnsker jeg ikke annet enn Ä flytte ut!! Men han har tros alt sakt at jeg er den han er mest glad i, i familien...

det andre problemmet mitt er forholdet mitt med mamma og pappa. I rundt 5 Är var ikke papppa en del av oppveksten min, og det var disse Ärene jeg ble til "meg"(fra havle 1 klasse til ut 5 klasse) og jeg har aldri fÄtt helt inn den fÞlesen av at han er en del av familien(jeg snakker om respekten som en far skal ha, jeg har ikke den til pappa), desutten er han veldig mye pÄ jobb og nÄr han er "hjemme" er han nede ved seilbÄten i mange timer. og jeg misliker han sterkt som person og far.

mamma pendlet i fjord, jeg sa at det var greit, men det var det ikke og jeg har sakt det i etter tid. jeg krangler med henne ofte om alt som ikke har en dritt Ä si, jeg blir bÞde sur og lei meg nÄr jeg tenker pÄ det.

mange av vennene mine i det siste har sviktet meg og jeg har derfor sett gjennom det "gamle glasset" og funnet de virkelige vennene mine. som blir til sammen 3-4 stykker.

pÄ grunn av alle disse problemmene har jeg ofte problemmer med meg selv. jeg holder meg pÄ beina og jobber hardt pÄ skolen for Ä en lysere fremtid, men nÄ merker jeg hatt jeg ikke klare mer, med bare et havl Är igjen av ungdomskolen sÄ vil jeg virkelig ikkke gi pÄ, men nÄr jeg ikke fÄr fulgt noe av det jeg Þnsker er det vansklig. nesten alle av de gode vennene mine flytter neste Är, og jeg Þnsker ikke Ä starte pÄ samme skole som de gamle, sÄ jeg har sette en utvei!

flytte for meg selv eller internat

men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjÞre det, eller si det til foreldrene mine, eller hvor jeg skal gÄ!

jeg vet at det hÞres ut som jeg ikke har tenkt gjennom dette nÞye, men det har jeg pÄ mange mÄter, og jeg har snakket med manna om det nÄ og da, men ikke pÄ et seriÞst nivÄ enda. dette er noe jeg virkelig vil og jeg orker ikke Ä bo hjemme lenger. dette er kanskje en mÄte Ä forebre til i livet mitt pÄ. jeg tenker jeg skal sÞke studiespesalisering med samfunn neste Är, men fÄr dÄrlig med hjelp fra rÄdgiveren pÄ skolen, sÄ det er mest meg alene.

mye er usikkert men jeg vet en ting og det er at jeg kommer til Ä bli konstant depresiv hvis jeg forsetter den "onde sirkelen" mye lenger nÄ!!!

trenger rÄd og tips!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet kan hjelpe deg med dette. Jeg tror du har rett i analysen av egen situasjon og jeg tror du kommer til Ä klare deg supert alene pÄ internat eller hybel. StÄ pÄ! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...