Siv Helen Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er utrolig dårlig til og ta vare på plantene mine.. Julestjernen min overlevde nesten 1 uke.. Jeg aner ikke hva jeg gjør feil :S Så nå håper jeg at jeg skal klare og ta vare på denne nye plantet jeg har kjøpt meg Det er en "Ardisia Crenata" - en mini "rognebærbusk" (potteplante/stueplante). Og på den lille lappen jeg fikk med stod der jeg bare skulle vanne den på vinteren når det er nødvendig.. Men hva vil si nødvendig? Jeg kjøpte den for 2 uker siden (Og den lever fortsatt! ) Men den er fryktelig tørr Skal jeg vanne den eller bare la den stå i fred? Håper noen kan hjelpe meg
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg ville gitt den vann, men hell av overskytende vann på skåla så den ikke blir stående fuktig.
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Julestjerne er en ganske håpløs plante - så ikke heng deg for mye opp i at den tok kvelden... Denne du har kjøpt nå kan du vanne lett når den er tørr på overflaten. Ellers på denne tiden av året bør du passe på at planten ikke står under/ i nærheten av en panelovn, eller i et vindu som trekker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå