Gå til innhold

Juridisk kontormedarbeider ved utdanningshuset

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bea_*
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg lurer på om det er noen som har studert juridisk kontormedarbeider ved utdanningshuset?? Hvordan var det? Og ikke minst hvordan er jobb mulighetene?

Jeg vurderer sterkt å søke, men vil gjerne høre erfaringer fra andre først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle sammen.

Jeg lurer på om det er noen som har studert juridisk kontormedarbeider ved utdanningshuset?? Hvordan var det? Og ikke minst hvordan er jobb mulighetene?

det er skrevet mye om tidligere. Søk advokatsekretær. De har byttet navn bare,,

Skrevet

Jeg har en venninne som utdannet seg som advokatsekretær. Og hun fikk aldri jobb.

• Liker 1
Skrevet
Hei alle sammen.

Jeg er utdannet advokatsekretær ved Merkantilt institutt. Det var ganske greit studie hvor en fikk god innsikt i sekretærarbeid og lovgivning. Jeg har ikke arbeidet som advokatsekretær, men fikk jobb med en gang som salgssekretær. Har hørt fra en del andre som arbeider som advokatsekretær at det er ganske tungt og det kreves mye av en, men til gjengjeld er det bedre betalt enn andre sekretærstillinger. Jeg kan anbefale studiet. :goodbye:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er utdannet advokatsekretær, men har aldri fått jobb som det. Jeg tok min utdannelse ved Utdanningshuset. Utdannelsen burde kanskje ha vært litt lengre.

Skrevet

konklusjon så langt TS: Det er flere her som er utdannet med dette, men ingen av dem har fått jobb.

Så...skal du gå i samme fella, eller skal du ta lærdom av dette og velge deg noe annet?

Skrevet

Skaff deg heller en skikkelig utdannelse.:)

Skrevet

Alle kursene, eller utdanningene som de selv kaller det, ved Utdanningshuset er verdiløse. Får du jobb er det flaks! Utdanningene er dårlig så ingen vil ansette deg, dessverre.

Jeg tok selv medisinsk sekretær for mange år siden, da det ennå var nytt og det har det ikke kommet noe godt ut av. Bare studielån.

Så på sidene deres at den utdanningen ikke lengere er godkjent for studielån, skulle ønske det var sånn når jeg søkte.

Nei få deg en ordentlig utdannelse, det tar litt lengere tid, men du får ihvertfall jobb.

Skrevet

Har hørt om mange som har tatt dette og ingen har fått jobb. Veldig få jobber og utrolig mange som tar denne enkle (ja, vil kalle det det siden den er såpass kort) utdannelsen.

Og man trenger heller ikke være utdannet som advokatsekretær eller lignende for å få jobb som sekretær.

Skrevet

Men det kommer jo ann hvor du bor henn i landet, jo større by, jo flere advokatkontor og jobber du kan få.

Gjest Gjest_Bea_*
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Tror jeg skal tenke litt lengre på dette før jeg bestemmer meg. Jeg bor i Oslo, så det er jo en del advokatkontorer her.Men er vel en god del søkere også.

Tusen takk alle sammen :)

Skrevet

Denne utdannelsen er nok ikke absolutt nødvendig for å jobbe som sekretær de fleste steder, men kan være en fordel enkelte ganger.

Tror det går mye mer på deg som person enn utdannelse. Du kan ikke alt etter en slik utdannelse (advokatkontorer har mange forskjellige fagområder, du lærer ikke om saksgang i alle disse områdene i utdannelsen) og må uansett sannsynligvis læres opp. Da er det viktigere hvilke personlige egenskaper du har.

Lykke til!

Skrevet

Ikke for å være slem altså, men man trenger aldeles ikke utdanning for å jobbe som sekrtær. Jeg jobbet et år som sekretær i friåret mitt før jeg begynte på bachelor, og det var ikke særlig utfordrende, for å si det sånn. Da var jeg 19 år.

Jeg ville aldri satset på et studium ved Utdanningshuset. Det lønner seg heller å ta skikkelige kurs eller studier ved UiO. BI, HiO o.l.

Gjest Distiller
Skrevet

Jeg tok dette hos Utdanningshuset før jeg begynte på den "ordentlige" utdannelsen min. For min del var det helt bortkastet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...