Gå til innhold

Gul på det hvite i øyet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

På det hvite i øyet er jeg lysegul og litt rød.. Slik har det vært i noen år nå.. Er 20 år, og har hatt såå dårlig selvtilitt pga dette.. Ser ikke fint ut.. Når jeg åpner øyet heelt opp, så er jeg hvit på den øverste delen..

Lurer så på hva dette kan komme av, at jeg ikke har vært flink med å bruke solbriller oppigjennom og at jeg har blitt veldig solbrent noen ganger?

Noen som har tips å dele for å bedre dette?

Optikeren har sagt at alle er forskjellige, noen er kritthvite og andre mer gule...(sjekka synet,men trenger ikke briller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har gule øyne bør du oppsøke en lege og ikke en optiker. Det er sikkert ingenting farlig, men det kan være tegn på problemer med leveren. Det kan også være at du mangler vitaminer, det kan være ingenting.

Kanskje er det bare din subjektive mening at det er gult, uansett, gå til en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til lege og få tatt blodprøve. Der se legen om du mangler noe eller om det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

På det hvite i øyet er jeg lysegul og litt rød.. Slik har det vært i noen år nå.. Er 20 år, og har hatt såå dårlig selvtilitt pga dette.. Ser ikke fint ut.. Når jeg åpner øyet heelt opp, så er jeg hvit på den øverste delen..

Lurer så på hva dette kan komme av, at jeg ikke har vært flink med å bruke solbriller oppigjennom og at jeg har blitt veldig solbrent noen ganger?

Noen som har tips å dele for å bedre dette?

Optikeren har sagt at alle er forskjellige, noen er kritthvite og andre mer gule...(sjekka synet,men trenger ikke briller)

Hvis optikeren har sjekket det og ikke fant noe unormalt med det, så er det vel sånn det skal være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg definitivt sjekket opp nærmere.

Jeg har også vært gul på øynene, og det viste seg å være hepatitt (i forbindelse med kyssesyken). Ble sendt i full fart inn på sykehuset.

Jeg sier ikke at dette gjelder deg, selvfølgelig ikke, men du burde definitivt sjekke at alt er OK med leveren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har som sagt vært slik i flere år nå, og det er kun på den "åpne" delen av øyet, når jeg drar øyelokket helt opp så er jeg hvit der.. Hadde du det også sånn? Er jo ikke så veldig pent.. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...