Gjest Gjest_sebra_* Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har røyka i typ 13 år ikke fast, ikke mye men er sosialrøyker..altså røyker når jeg kjører bil (!) og når jeg er med venner. aldri ellers, så det blir ikke så mye. AAAAnyways, nå har jeg fått en hoste som jeg ikke blir kvitt.. har hatt den en stund nå og nå begynner jeg å bli bekymret.. Jeg hoster og hoster, men får ikke opp noe slim. Det bare klør i halsen. Kan det være kulden, kan det være røyken? jeg er "kun" 25 år så det kan da ikke være noe form for kreft vel.. ?!??!!? Poenget er at det virker som at denne tørrhosten har blitt kronisk.. Takk for hjelp... og plis ikke skriv sånn "du er dum som røyker" osv osv osv.. det er ikke saken her. saken er at jeg lurer på hva dette kan komme av.. og om noen andre har vært i lignende situasjoner?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Kreft kan man vel få uansett alder... Gå til legen da vel, så kan nok han gi deg ett bedre svar på hva det er. Mulig det bare er "røyk-hoste".
Gjest negasjon Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Neppe kreft. Og neppe kols. Mest sannsynlig bronkitt eller en type tørr halskatarr. Men det må du sjekke hos legen. Prøv å røyk litt mindre, hjelper det? Om du har prøvd da... Vet ikke om du må ta antibiotika om du har bronkitt, men sjekk ut dette så blir du sikkert kvitt hosten. Før du kommer deg til legen, kan du ha honning i enten varm melk eller te.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har hatt det sånn i mange år.Er også røyker. Forkjølelse ender alltid med en lagvarig tørr-hoste pga kløe i halsen. Røyken bedøver flimmerhårene så det blir kanskje mer irritasjon der. Spør legen din om Cosylan hostesaft. Den stopper hosten etter noen dagers bruk.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Hvis du frykter kreft må du gå til legen slik at du kan få dette avkreftet. Kreft kan du få selv om du er bare 25 år. Tørrhoste kan være symptom på mye forskjellig og mest sannsynlig er det røykerelatert. Få det undersøkt - man skal ikke ignorere symptomer som ikke forsvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå